Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

914 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

Berg

Havde besøg af sundhedsplejersken i går til 8 mdr. undersøgelse af Laurits.

Sidst hun var her fik jeg at vide at han var lang og slank og at jeg skulle starte med at give ham en masse grød med eksta fedtstof i for at han ikke tabte sig yderligere.

I går havde han så taget revance. Han havde kun vokset 3,5 cm men til gengæld taget rigtig meget på (hvilket også kan ses) Han måler nu 69,5 cm og vejer 9 kilo. Synes det virker voldsomt især fordi min datter først vejede 9 kilo da hun var over 1 år gammel.

SP mente at det skyldtes at børn vokser i ryk og at han nok snart taget et højdespring så vægten igen passer til højden.

Er der andre der har oplevet dette? Gjorde I noget ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Honningblomst

Tja...jeg har også en tung dreng og en let og en mellem...du kan ikke sammenligne dine børn og slet ikke når det er dreng og pige.

Du kan jo ikke rigtig ændre på hvordan dit barn vokser,...

Knus Eva..

Anmeld

19. marts 2010

Berg

Der er jo heldigvis forskel på børn

Men det jeg mente er nok nærmere at han er gået fra at være en letvægter til en sværvægter på 4 mdr. Måske overfodrer jeg ham eller sådan noget? Holdte med at amme da han var 4 mdr. fordi SP mente det var bedst han fik noget med lidt mere næring i.

Anmeld

19. marts 2010

Halbschön

Berg skriver:

Havde besøg af sundhedsplejersken i går til 8 mdr. undersøgelse af Laurits.

Sidst hun var her fik jeg at vide at han var lang og slank og at jeg skulle starte med at give ham en masse grød med eksta fedtstof i for at han ikke tabte sig yderligere.

I går havde han så taget revance. Han havde kun vokset 3,5 cm men til gengæld taget rigtig meget på (hvilket også kan ses) Han måler nu 69,5 cm og vejer 9 kilo. Synes det virker voldsomt især fordi min datter først vejede 9 kilo da hun var over 1 år gammel.

SP mente at det skyldtes at børn vokser i ryk og at han nok snart taget et højdespring så vægten igen passer til højden.

Er der andre der har oplevet dette? Gjorde I noget ved det?

Hmm, har ikke lige oplevet det, men min søn er 5mdr og vejer 9kg og er 70cm... Og han er slet ikke tyk.... Så mon ikke at din sp havde sagt noget, hvis du skulle ændre i kosten eller noget?

Knus

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Berg skriver:

Der er jo heldigvis forskel på børn

Men det jeg mente er nok nærmere at han er gået fra at være en letvægter til en sværvægter på 4 mdr. Måske overfodrer jeg ham eller sådan noget? Holdte med at amme da han var 4 mdr. fordi SP mente det var bedst han fik noget med lidt mere næring i.

Hmm..mærkeligt råd af din sp...synes jeg.

Men det er jo meget normalt at de tager på og så står stille når de begynder at gå....

Kan ikke huske hvad mine vejede og hvornår...men du kan jo ikke give ham andet eller sulte ham....lad være med at fokusere på vægt og længde men se på din skønne unge...trives han, så er alt godt.

Knus..

Anmeld

19. marts 2010

Berg

Renée88 skriver:

Hmm, har ikke lige oplevet det, men min søn er 5mdr og vejer 9kg og er 70cm... Og han er slet ikke tyk.... Så mon ikke at din sp havde sagt noget, hvis du skulle ændre i kosten eller noget?

Knus

Nej det kan jeg da godt se. Så passer det jo godt nok sammen.

SP sagde bare at han havde taget meget på i forhold til sidst. Hun sagde ikke FOR meget. Jeg tror såmænd altid at det skyldes at jeg gør noget galt hvis der er noget der ikke lige kører efter en lineal.

Ønsker mig lidt rygrad til min fødslesdag

Anmeld

19. marts 2010

Halbschön

Berg skriver:

Nej det kan jeg da godt se. Så passer det jo godt nok sammen.

SP sagde bare at han havde taget meget på i forhold til sidst. Hun sagde ikke FOR meget. Jeg tror såmænd altid at det skyldes at jeg gør noget galt hvis der er noget der ikke lige kører efter en lineal.

Ønsker mig lidt rygrad til min fødslesdag

Årh ja, kender det godt... Men Igen.. Han er tre måneder ældre end min søn.. Så tror da hans størrelse passer perfekt

Anmeld

19. marts 2010

Berg

Eva skriver:

Hmm..mærkeligt råd af din sp...synes jeg.

Men det er jo meget normalt at de tager på og så står stille når de begynder at gå....

Kan ikke huske hvad mine vejede og hvornår...men du kan jo ikke give ham andet eller sulte ham....lad være med at fokusere på vægt og længde men se på din skønne unge...trives han, så er alt godt.

Knus..

Du har som altid ret

Det betyder jo egentlig ingenting bare han har det godt og det tror jeg bestemt at han har.

Anmeld

19. marts 2010

Honningblomst

Berg skriver:

Du har som altid ret

Det betyder jo egentlig ingenting bare han har det godt og det tror jeg bestemt at han har.

Ved jeg som ikke om jeg har... men børn er jo super forskellige og så længe han bare trives, så er det jo som det skal være..måske han ender med at veje over 100kg og over to meter høj...så bare mad på knægten.

Min søn på 7 år vejer snart 40 kilo, er 140 høj og bruger 39 i sko, så han har virkelig haft travlt altid..

Anmeld

19. marts 2010

Berg

Eva skriver:

Ved jeg som ikke om jeg har... men børn er jo super forskellige og så længe han bare trives, så er det jo som det skal være..måske han ender med at veje over 100kg og over to meter høj...så bare mad på knægten.

Min søn på 7 år vejer snart 40 kilo, er 140 høj og bruger 39 i sko, så han har virkelig haft travlt altid..

Ha ha, kan lige se det for mig. OG hans små forældre på henholdsvis 165 og 166 cm ved siden af. Griner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.