Har snart prøvet ½år...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

mullesmith2

Havde ik regnet med det ville være så svært at blive gravid, især fordi jeg blev gravid efter et par glemte p piller da jeg var 18. Og nu sker der bare intet. Jeg fik dog en abort dengang for 7år siden, Tænker lidt om der kan være sket noget mens de lavede indgrebet... kan de have beskadiget noget??

Jeg er på dag 19 i denne cyklus og jeg regner med min cyklus er på omkring 29- 33 dage. Håber bare så meget den er der denne gang, ellers går vi ind i 6. måned, og det syntes jeg da er lang tid... et helt havlt år.

Det er bare så pisse hårdt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Kruse90

et halvt år er meget normalt.

Vi kæmper på 11 månede nu. snart 12.

Vi må bare blive ved med at tro på det

Anmeld

19. marts 2010

mullesmith2

Kruse90 skriver:

et halvt år er meget normalt.

Vi kæmper på 11 månede nu. snart 12.

Vi må bare blive ved med at tro på det

Ved godt der er nogen der har prøvet længere tid det er der jo altid.... Ja må håbe det sker...

Anmeld

19. marts 2010

Muffinmus

Du er lige som mange andre piger, utålmodig, men TING TAGER TID

Og 6 mdr er jo kun 6 forsøg for din krop, det er i virkeligheden overhovedet ikke lang tid. Det er sølle 6 gange din krop har haft mulighed for at blive gravid. Og hver gang har du haft ca 25 % chance for at blive gravid. Så det er da ikke så mærkeligt at du ikke er gravid endnu. Det er jo desværre ikke unormalt at der kan gå op til 1 år uden at der sker noget. Og nej, tror ikke du skal bekymre dig om din abort dengang, men psykisk kan det gøre en forskel måske.

Så giv din krop lidt tid til at lave det fantastisk mirakel

Ved godt ventetiden er RØV lang, men hvis man KUN tænker baby baby baby hver dag vil tiden føles endnu længere. Sørg for at lave alle de gode ting, gå ud og spise, gå i biffen, på cafe og lign. Alle de ting du ikke lige ville  kunne gøre i tiden efter fødslen.

Lav gode planer, ting du kan se frem til at skulle osv

Og tro mig, ved det er hårdt at vente, men vær lige fair og giv din krop en ærlig chance for at lave jeres drømme baby.

Kæmpede selv 14 mdr første gang, mistede det og kæmpede så 24 mdr igen før jeg blev gravid med min søn. Der efter havde jeg en SA efter 4 mdr forsøg og blev dereefter gravid 4 uger efter min SA. Så du kan nok se at man ikke kan ane overhovedet hvor lang tid det vil tage at blive gravid

Pøj pøj med det.

Anmeld

19. marts 2010

DLM

Hej

ved godt det kan være frustrerende at vente og vente. det tog også os et halv års tid at få fangst, jeg snakkede med min læge om hvorfor det kunne være og hun sagde efter som jeg havde været på p-piller i 10 år, kunne der godt gå et godt stykke tid før at de stoffer var ude af mit system.

så jeg for at det snart lykkes for jer

hilsen Ditte 25+0

Anmeld

19. marts 2010

FrkC

MariaE skriver:

Du er lige som mange andre piger, utålmodig, men TING TAGER TID

Og 6 mdr er jo kun 6 forsøg for din krop, det er i virkeligheden overhovedet ikke lang tid. Det er sølle 6 gange din krop har haft mulighed for at blive gravid.

Det du siger der har jeg faktisk aldrig tænkt over  Men det er da egentlig rigtigt.. Det føles bare som en evighed fordi der ska gå en måned til hvert forsøg  

Held og lykke (trådstrater)..  for der snart er gevinst..

Anmeld

19. marts 2010

Sujan

Hej..

Har det ligesom dig. Har snart prøvet i 10 mdr. intet er sket. Fik abort for 5 år siden hvor jeg blev gravid på p-piller. Endda med samme mand som jeg har nu... Vi har længe gerne ville have børn men ville vente med at prøve da vi var sikker på det ville ske med det samme. Ja nu er der snart gået 10 mdr. Forstår intet...
min cyklus er heldigvis meget stabil. Men tror bare at det nogle gange tager længere tid end andre gange...

Har overvejet at blive undersøgt men ved ikke om min læge vil.

Anmeld

19. marts 2010

Orkide86

Ville bare lige ønske dig held og lykke Louise.. Krydser fingre for den er der denne gang
Knus

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Ja ventetiden er lang -

1.gang prøvede vi i 6 måneder

2. gang prøvede vi i 30 måneder

så det er meget forskelligt synes jeg og så er der også dem der bliver gravid i 1. forsøg hver gang ! Mega heldige

Anmeld

19. marts 2010

businesstigger

Det er super opslidende at ønske sig noget så brændende og ikke selv være herre over hvornår det sker.

Selv havde jeg taget p-piller i mange år inden min mand og jeg besluttede det var tid til at få et barn. Og der gik et år før det lykkedes. Og hver måned var det benhårdt når mens kom. Som en personlig failure. Min mand blev testet og fejlede ingen ting, så begyndte at tænke at det kun kunne være mig der var noget galt med.

Prøvede også at tænke igennem hvilke ting der kunne være stress faktorer og hvad der var vigtigst for mig. Mit job var helt klart en stressfaktor, og at få et barn var vigtigst. Så jeg tænkte jeg siger op. Der kommer jo alligevel til at gå LÆNGE før jeg bliver gravid (der er jo noget galt med mig) og what do you know. Ugen efter jeg var stoppet blev jeg gravid og vi har en dejlig søn i dag.

Så selvom det er benhårdt ind i melle så giv ikke op!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.