vil i ta jeres kæreste/mand med til vandrejournal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

Mettemus

Nu er jeg ikke gravid endnu, men regner da helt sikkert med at min kæreste skal med (ved at han gerne vil). Han har sikkert også nogle spørgsmål og så er det nemmest hvis han selv er med. Synes også at graviditet tit kommer til at handle om moren, så synes det er ret fint også at tage faren med (selvom første gang måske er mest praktisk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

mrsMary

øh nej slet ikke! Det gider han ikke...og jeg kan heller ikke se formålet med, at han skal med til 1'ste lægebesøg.

Kun ved fx scanninger, hvor vi evt. begge skal tage en beslutning, hvis der er noget galt. Ellers er det jo bare tjek af, at alt går fint.

Det er da glædeligt at læse, at jeres mænd er med og gider det :-), men bare andre ikke tror, at sådan skal deres mænd være, for ellers er det 'mærkeligt'. I min venindekreds er det mere undtagelsen end reglen, at mændene deltager så aktivt i selve graviditeten, men deltager fuldt ud, når først bebs er født.

Anmeld

18. marts 2010

Trolde_mor

Min kæreste vil gerne være med til det hele - og har jeg det også bedst med

Men han var glad for at komme med, da han selv havde nogle spørgsmål, som han så stilte mens jeg ordnede urinprøve

Anmeld

18. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, min mand var ikke med nogen af gangene. Det var ikke vigtigt for mig, at han var med, da det blot var udfyldelse af papirer. Han har selvfølgelig været med til alle scanninger og til første besøg hos JM

Det har IKKE været fordi, at han ikke var interesseret i at deltage

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka151007

Anmeld

18. marts 2010

Kb

Mor til David skriver:

Det eneste min er med til er scanninger . de andre ting er så kedelige!

Det samme her og det gælder med begge børnene. Jeg gad faktisk slet ikke have ham med til alle undersøgelserne, det var jo ikke lige spændende hvergang alligevel - syntes jeg i hvert fald ikke. 

Han var med til scanning af begge børn og en enkelt eller to jordmoder besøg, så jordmoderen kunne se at der rent faktisk VAR en far

Min mands måde at følge med i MINE graviditeter på handlede ikke så meget om symfysemål, blodtryk, vægt og smertelindring.

Han nussede af og til med maven da han begyndte at mærke liv, gik MEGET op i parkerings muligheder ved fødegangen og om der nu var batteri nok på kammeraet i udrykningstasken

Vi kunne sagtens snakke om alt det fysiologiske der forgik med MIN krop, men det var helt sikkert ikke dér min mands interesse lå. Til gengæld snakkede han meget om, hvordan det ville blive når barnet rent faktisk kom ud. Jeg tror egentlig først min mand følte sig som far den dag han stod med vores søn i armene for første gang, hvorimod jeg følte mig som mor langt tidligere....

PS. Husk nu, dette er ikke en debat om hvorvidt det er rigtigt eller forkert at tage manden med til ALLE undersøgelser eller INGEN undersøgelser. Vi fortæller bare hver især, hvad vi SELV gør.... Ved jo hvordan disse debatter nogen gange løber lidt af sporet   

Anmeld

19. marts 2010

Kala

Anonym skriver:

hej. som overskriften lyder, tog/vil i ta jeres kæreste med til første læge besøg (vandrejournal) ?

Min kæreste var med til tre skanninger. Jordemoder- og lægebesøg gad han ikke rigtig. Jeg blev skannet rigtig mange gange så han ville ikke bede om fri til dem alle så han var med til de to første og den sidste. Så min mor og veninder tog med til de andre.

Jeg tror man skal spørge kæresten hvad han slv har lyst til for hvis han ikke har lyst til at komme med så synes jeg ikke der er nogen grund til at tvinge ham. Det får man ikke noget ud af 

Anmeld

19. marts 2010

trine3112

Jeg tager ikke min kæreste med til alt. Dels fordi han er englænder og ikke forstår alt, men til dels også fordi jeg ikke kan se nødvendigheden af, at vi begge tager fri fra arbejde i et par timer for at jeg bliver målt og vejet.  Og så gider han vist heller ikke være med til alt - kun det "sjove, hvor vi ser barnet

Til kønsscanning og MD-scan skal han med.

KH

Trine 17+0

Anmeld

19. marts 2010

Michael healer

Anonym skriver:

hej. som overskriften lyder, tog/vil i ta jeres kæreste med til første læge besøg (vandrejournal) ?

Hej

Jeg tror lige som , jeg ville blive nødttil at tage min kæreste med, for det ville nok blive svært at lave dette første lægebesøg uden hende ikke sandt ?  he he

mvh Michael

Anmeld

19. marts 2010

Ni-ko-li-ne

merichs skriver:

Min kæreste var med, men egentlig mest fordi jeg har en voldsom lægeskræk. Og de skulle tage blodprøve så han skulle køre bilen hjem

hi hi.... det lyder lidt som mig.... fnis

Anmeld

19. marts 2010

businesstigger

Min mand var med til det hele med vores første barn. Det var jo lige så nyt og spændende for ham.

Næste gang tror jeg at hann nok vil springe mere af det over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.