Mor til David skriver:
Det eneste min er med til er scanninger . de andre ting er så kedelige!
Det samme her og det gælder med begge børnene. Jeg gad faktisk slet ikke have ham med til alle undersøgelserne, det var jo ikke lige spændende hvergang alligevel - syntes jeg i hvert fald ikke.
Han var med til scanning af begge børn og en enkelt eller to jordmoder besøg, så jordmoderen kunne se at der rent faktisk VAR en far
Min mands måde at følge med i MINE graviditeter på handlede ikke så meget om symfysemål, blodtryk, vægt og smertelindring.
Han nussede af og til med maven da han begyndte at mærke liv, gik MEGET op i parkerings muligheder ved fødegangen og om der nu var batteri nok på kammeraet i udrykningstasken
Vi kunne sagtens snakke om alt det fysiologiske der forgik med MIN krop, men det var helt sikkert ikke dér min mands interesse lå. Til gengæld snakkede han meget om, hvordan det ville blive når barnet rent faktisk kom ud. Jeg tror egentlig først min mand følte sig som far den dag han stod med vores søn i armene for første gang, hvorimod jeg følte mig som mor langt tidligere....
PS. Husk nu, dette er ikke en debat om hvorvidt det er rigtigt eller forkert at tage manden med til ALLE undersøgelser eller INGEN undersøgelser. Vi fortæller bare hver især, hvad vi SELV gør.... Ved jo hvordan disse debatter nogen gange løber lidt af sporet
Anmeld