Et laaangt surt opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
18 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

Vinker

Har lige brug for at skrive lidt om denne sag - Har brug for at komme ud med lidt for ellers løber min irriteration (læs; vrede) af med mig....

Når man er blevet fyret og ender på dagpenge har man ret til at få udbetalt det der hedder G-dage. Dvs penge for de 3 første ledige dage. De penge har min tidligere arbejdsgiver ikke udbetalt. Derfor fik jeg min fagforening til at rykke for dem.

Min tidligere chef mener ikke han skal give mig de penge fordi han i sin tid tilbød mig at komme over og arbejde i den anden butik.

Nu skriver min fagforening så til mig, at det kan betyde at jeg er selvforskyldt ledig og derfor skal have karantæne!

Jeg skal nu sende en skriftlig redegørelse på hvad der er sket. Om jeg har sagt nej til jobbet, og hvis ja - hvorfor ?

Jeg har nu skrevet følgende:

Sønderris, den 18. marts 2010

Skriftlig redegørelse på, hvad der er sket:

Jeg kom tilbage til Coast Kids fra barsel sidst i juni 2009 og få uger efter blev jeg spurgt, om jeg havde lyst til at komme over i Coast (voksen butikken) og arbejde. Jeg fik at vide, at jeg selvfølgelig kun skulle sige ja, hvis jeg kunne se mig selv i butikken og brændte for at sælge voksentøj.  Jeg sagde, at jeg desværre ikke ønskede at arbejde i den anden butik. Jeg brændte nemlig for at være i børnetøjsbutikken hvor jeg allerede var og ville være ked af at blive flyttet. Jeg fik af vide, at det selvfølgelig var ok, men ærgerligt.

Cirka 1 uge efter blev jeg kaldt op til chefen og fik af vide at jeg var fyret! Den dag jeg blev fyret skrev jeg også under på den seddel som min tidligere chef nu har sendt en kopi af.

Da jeg blev tilbudt at komme over i Coast-butikken, vidste jeg ikke, at jeg blev fyret hvis jeg sagde nej! Jeg vidste ikke at dette var et spørgsmål om ”kvit eller dobbelt”. Det var et mundtligt og ikke skriftligt tilbud om at komme i den anden butik. Derfor mener jeg ikke, at jeg skal have karantæne! Jeg mener ikke, at jeg er selvforskyldt ledig!

Der har før været snak om jeg havde interesse i at komme over i Coast-butikken og arbejde, hvor jeg sagde, at det ville jeg helst ikke. Det var ikke lige et sted jeg havde lyst til at arbejde, men at jeg var glad for de andre butikker. Den gang havde det ikke nogen konsekvenser. Derfor troede jeg heller ikke at jeg ville blive afskediget denne gang.

Med venlig hilsen

Rikke Hansen

Jeg ringede ellers til min fagforening for at få fat på hende der har med sagen at gøre, men fik at vide at der var 1 UGE til hun havde TID til at snakke - Øøøh okay, fedt svar. Så er man virkelig optaget! Men mon ikke hun er hurtigere til at besvare hendes post ;)

Sidder bare her og føler mig vred og afbrændt. Er SUR på min tidligere chef. Han ska jo så nødigt udbetale nogen penge til nogen som helst. Og nu er han så ved at få mig smidt i karantæne.... tak for den!

Jeg håber bare at min fagforening er på min side!

Ja jeg måtte bare lige ha lidt luft for min irriteration, sorry

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Karo

Sikken dog et fjols din gamle chef er. Jeg kan udenmærket godt forstå du er gal, for det ville jeg også være.

Jeg syndes det du har skrevet til din fagforening fortæller tingene meget godt, og jeg kan ikke se at du skulle ryge i karantæne når du ikke var klar over at et nej til at blive rykket ville betyde at du ville blive fyret.

Jeg vil krydse fingere for at din gamle chef bliver tvunget til at betale de penge og at du ikke ryger i karantæne.

Anmeld

18. marts 2010

msax

Kan da godt forstå du føler dig lidt brændt af - ville være blevet tosset og skide ked af det.

Jeg håber så meget fagforeningen er på din side.

Anmeld

18. marts 2010

Skouboe

Jeg har desværre ingen guldkorn eller super råd - faktisk kan jeg ikke byde ind med ret meget i denne tråd bortset fra

og &%¤&%¤/&%/% chef og fagforening - hvad ligner det at sidde og rådgive medlemmer og så ikke have tid til en snak før om en uge... Det er da et eller andet sted dig der betaler hendes løn...

Ring igen og bed om 10 minutter i telefonen - det kan simpelt hen ikke passe...

Anmeld

18. marts 2010

Vinker

TAK - hvor er det dejligt at høre at det ikke er mig der har misforstået noget i denne sag!

Sidder også og tænker om jeg skulle ha skrevet at de siden hen har sagt, at set i bakspejlet så var det nok den forkerte de havde fyret og at ikke nævnte noget om at det skyldes at jeg takkede nej til at blive flyttet?

Anmeld

18. marts 2010

Vinker

Skouboe skriver:

Jeg har desværre ingen guldkorn eller super råd - faktisk kan jeg ikke byde ind med ret meget i denne tråd bortset fra

og &%¤&%¤/&%/% chef og fagforening - hvad ligner det at sidde og rådgive medlemmer og så ikke have tid til en snak før om en uge... Det er da et eller andet sted dig der betaler hendes løn...

Ring igen og bed om 10 minutter i telefonen - det kan simpelt hen ikke passe...

TUSIND TAK for dine knus - De varmede!

Ja er også lidt forarget over at hende fra min fagforening var så optaget, men snakkede dog lidt med en anden, men det er bare ikke det samme som at snakke med den person der er inde i sagen.... Det kan være HUN ska i karantæne :p

Anmeld

18. marts 2010

oo

for satan hvor er det strengt!! jeg kan sørme godt forstå hvis du er vred - og nogle gange er det også det bedste at blive i den slags situationer...man kan nemlig godt være lidt uhyggelig når man først bliver "DU SKAL SATANEDDEME IKKE PISSE PÅ MIN  SUKKERMAD" monsteret jeg synes dit brev er godt og håber der kommer en løsning på det snart - til fordel for dig. ellers er der jo simpelthen ikke andet for end at sende ze pussygang efter dem

Anmeld

18. marts 2010

anna-jonas

Åhhhh...........RIkke, så røg mit blodtryk sgu' lige op i det røde felt. Hold da kæft en klaphat, ham din tidligere chef...........at sætte dig i denne trælse situation. Men også din fagforening.............det er da for strengt, at din "sagsbehandler" derinde ikke har tid til at tale med dig, før om en uge................HALLO!!! Hvad er det lige vi betaler for, når vi forsikre os???

Hvis der bliver prob. må du kontakte en advokat i erhvervsret..............mon ikke det kan lukke kæften på de forskellige.

Sender dig et stort vredt og medsøsterligt..............kram.

Anmeld

18. marts 2010

Ranarupta

Hold da kæft en nar! 

Puh, håber at dit rigtigt gode brev giver et godt resultat og at chefen (læs: over-spasser-nar-abe) skal punge ud!

Anmeld

19. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Vinker skriver:

Har lige brug for at skrive lidt om denne sag - Har brug for at komme ud med lidt for ellers løber min irriteration (læs; vrede) af med mig....

Når man er blevet fyret og ender på dagpenge har man ret til at få udbetalt det der hedder G-dage. Dvs penge for de 3 første ledige dage. De penge har min tidligere arbejdsgiver ikke udbetalt. Derfor fik jeg min fagforening til at rykke for dem.

Min tidligere chef mener ikke han skal give mig de penge fordi han i sin tid tilbød mig at komme over og arbejde i den anden butik.

Nu skriver min fagforening så til mig, at det kan betyde at jeg er selvforskyldt ledig og derfor skal have karantæne!

Jeg skal nu sende en skriftlig redegørelse på hvad der er sket. Om jeg har sagt nej til jobbet, og hvis ja - hvorfor ?

Jeg har nu skrevet følgende:

Sønderris, den 18. marts 2010

Skriftlig redegørelse på, hvad der er sket:

Jeg kom tilbage til Coast Kids fra barsel sidst i juni 2009 og få uger efter blev jeg spurgt, om jeg havde lyst til at komme over i Coast (voksen butikken) og arbejde. Jeg fik at vide, at jeg selvfølgelig kun skulle sige ja, hvis jeg kunne se mig selv i butikken og brændte for at sælge voksentøj.  Jeg sagde, at jeg desværre ikke ønskede at arbejde i den anden butik. Jeg brændte nemlig for at være i børnetøjsbutikken hvor jeg allerede var og ville være ked af at blive flyttet. Jeg fik af vide, at det selvfølgelig var ok, men ærgerligt.

Cirka 1 uge efter blev jeg kaldt op til chefen og fik af vide at jeg var fyret! Den dag jeg blev fyret skrev jeg også under på den seddel som min tidligere chef nu har sendt en kopi af.

Da jeg blev tilbudt at komme over i Coast-butikken, vidste jeg ikke, at jeg blev fyret hvis jeg sagde nej! Jeg vidste ikke at dette var et spørgsmål om ”kvit eller dobbelt”. Det var et mundtligt og ikke skriftligt tilbud om at komme i den anden butik. Derfor mener jeg ikke, at jeg skal have karantæne! Jeg mener ikke, at jeg er selvforskyldt ledig!

Der har før været snak om jeg havde interesse i at komme over i Coast-butikken og arbejde, hvor jeg sagde, at det ville jeg helst ikke. Det var ikke lige et sted jeg havde lyst til at arbejde, men at jeg var glad for de andre butikker. Den gang havde det ikke nogen konsekvenser. Derfor troede jeg heller ikke at jeg ville blive afskediget denne gang.

Med venlig hilsen

Rikke Hansen

Jeg ringede ellers til min fagforening for at få fat på hende der har med sagen at gøre, men fik at vide at der var 1 UGE til hun havde TID til at snakke - Øøøh okay, fedt svar. Så er man virkelig optaget! Men mon ikke hun er hurtigere til at besvare hendes post

Sidder bare her og føler mig vred og afbrændt. Er SUR på min tidligere chef. Han ska jo så nødigt udbetale nogen penge til nogen som helst. Og nu er han så ved at få mig smidt i karantæne.... tak for den!

Jeg håber bare at min fagforening er på min side!

Ja jeg måtte bare lige ha lidt luft for min irriteration, sorry

argh.... sikke en gang fis!

jeg kan godt forstå du måtte ud med det... Ja jeg er lidt forarget, både over din tidl. arb. giver, men også over din fagforening... hvilken een er det i øvrigt?

Du er da på ingen måde selvforskyldt ledig, og hvor skulle du vide fra at du ville blive fyret hvis ikke du sagde ja til at blive flyttet?

hvorfor kunne du ikke få lov at tale med hende som har sagen? er hun på ferie eller kursus? ellers er det da ikke meningen der går een uge! Jeg forstår godt din frustration søde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.