Passen af andre... Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Tror man skal følge sit hjerte.

Syntes at 2 mdr er alt for tidlig, især når du også ammer. Frederic blev også ammet, han ville hverken have sut eller flaske.

Han er nu 1½ år og er stadig ikke blevet passet ude, ud over af os og hans dp-mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

RumlesMor

He he - havde det på samme måde.

Jeg forklarede min mand, at jeg altså havde båret det her væsen rundt i 9 mdr. (24-7), at vi havde delt blod, krop og mad. Og ja, barnet er ude - men det altså er svært at ligge sit "lille liv" i andres hænder, medmindre det er absolut livsnødvendigt.

Du skal ikke "aflevere" dit barn før du føler dig tryg ved det, og øv jer...lad Farmor passe den lille i 15-20 min. mens du er nede og handle, jeg måtte i Netto mindst 100 gange før jeg var klar til at aflevere "ansvaret" i mere end 1 time.

Anmeld

18. marts 2010

mor-til-vanessa

sylvestersmor skriver:

Hej alle sammen.

Hvornår lod I andre passe jeres unger?

Min søn er små 2 måneder gammel og min mand mener at det er ved at være på tide at andre passer ham.

Skal jeg være helt ærlig, har jeg ikke lyst endnu og føler mig ikke klar til at overlade ham alene til andre. Desuden ammer jeg ham fuld ud og har endnu ikke malket ud og givet ham flaske.

Det at jeg ikke føler mig klar burde være argument nok, men manden får mig til at føle mig lidt hysterisk. Er jeg det?

Mange hilsner Sylvesters mor.

min datter sov hos min mor da hun var en måned gammel fordi jeg havde brystbetændelse. sov så inde i stuen. ellers har hun kun blevet passet en time nogen få gange så jeg f.eks kunne tage et bad uden at bekymre mig om at hun vågnede. jeg er alene lige pt så det ikk lige lange bade man får.  hun skal passes en hel aften og nat her den 8 april og der er hun næsten 4 mdr.

Anmeld

18. marts 2010

mor-til-vanessa

lion skriver:

Nu har jeg det sådan at jeg fik ikk børn så andre kan passe dem.

Så Cassandra har i sit 1½ år kun været passet 5 gange, 3 af dem var med overnatning, ellers har det været 2 eller 4 timer. første gang hun sov ude var hun 10 mdr og det var anden gang hun blev passet, ellers havde hun før det kun været passet i 4 timer.

sådan har jeg det også men hvis man nu er alene kunne man godt få brug for noget tid for sig selv. man har jo ikke lige nogen som kommer hjem man kan aflevere til så man kan gå i bad eller sådanne ting

Anmeld

18. marts 2010

Miamaja

det kommer helt an paa jer og jeres baby. alle er forskellige og jeg ser intet som helst galt i at sende sit barn til pasning 2 maaneder gammel, MEN der var INGEN (ikke engang min mand) maatte passe vores barn da han var 2 maaneder!!. men det var paa grund af Jeg ville nemlig helst selv og kunne naesten ikke engang holde ud og vaere vaek bare naar jeg skulle i bad, samtidig ville guldklumpen ogsaa KUN vaere taet hos mor her de forste 4 mdr. jeg kan huske en gang da guldklumpen var knap 3 mdr og jeg tog afsted til den lokale kobmand for at hente et eller andet for forste gang alene og lod manden tage over den halve time jeg var vaek. Efter 15 min. ringer min desperate mand og siger ' Skynd dig hjem NU- Han har skreget lige siden du gik, han vil hverken have flaske eller mig eller noget, og jeg ved ikke om han husker og traekke vejret imens han skriger (haha!)'. Saa det var en kombination af begge dele

Anmeld

18. marts 2010

Banditten´s mor

gabriellasmor skriver:

min mening er at 2 måneder er alt for tidligt. måske ikke en time eller 3.. men ikke mere.

hvad ligger til grund for at han sys han skal passes? opdragelse? det er ihvertfal ikke rigtigt for en baby kan slet ikke opfatte således. tænkt på en lille dyreunge. den sjkuler sig også bag sin mor indtil den selv kan komme omkring.

Faren mente at liiige kunne køre til Glostrup og kigge på bil, mens farmor passede. For han sover jo bare. Men hvad vil farmor så gøre, når han vågner og er sulten, var så mit svar... Så enten må jeg stole på min mands valg af bil eller så skal sønnike med ud og kigge.

Jeg vil ikke lade nogle passe endnu, jeg er simpelhen ikke klar. Den eneste der passer, er hans far og så er jeg kun lige et smut i netto eller ude og gå med hunden.

Og mange tak for alle jeres svar

Anmeld

18. marts 2010

Lone Jakobsen

jeg tænker også at hvis du ikke er klar så er det for tidligt.

og lige en kommentar... far passer ikke.....han er bare far, det tæller ikke selv om det føles sådan

Anmeld

19. marts 2010

lion

livpultz skriver:

sådan har jeg det også men hvis man nu er alene kunne man godt få brug for noget tid for sig selv. man har jo ikke lige nogen som kommer hjem man kan aflevere til så man kan gå i bad eller sådanne ting

Det var ikk for at fornærme nogen, det er bare min holdning.

Jeg kan godt forstå hvis man er alene med ens barn/børn at man nogen gange har behov for at være alene. Det er ikk alle der kan være mor hele tiden eller har "lyst" så at sige.

Anmeld

19. marts 2010

Pige2009

Jeg mener sagtens du kan lade spunken blive passet nu. Laura blev passet første gan, da hun var 5 uger, og det var et par timer. Hun blev passet 2. gang, da hun var  6 uger, og det var en hel aften og noget af natten.

Hun fik flaske første gang, da hun var 3 uger, og der havde jeg malket ud. Det var mest for at vænne hende lidt til flasken Laura bliver stadig ammet fuldt ud og nu er hun 5 mdr. Hun har aldrig smagt andet end min mælk.

Jeg tror, at jo senere de prøver at få flaske, desto sværere bliver det at vænne dem til det.

K.h. Linda

Anmeld

20. marts 2010

mor-til-vanessa

lion skriver:

Det var ikk for at fornærme nogen, det er bare min holdning.

Jeg kan godt forstå hvis man er alene med ens barn/børn at man nogen gange har behov for at være alene. Det er ikk alle der kan være mor hele tiden eller har "lyst" så at sige.

det er jo ikke fordi man ikke har "lyst" til at være mor hele tiden man får sit barn passes engang imellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.