Passen af andre... Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.125 visninger
21 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

Banditten´s mor

Hej alle sammen.

Hvornår lod I andre passe jeres unger?

Min søn er små 2 måneder gammel og min mand mener at det er ved at være på tide at andre passer ham.

Skal jeg være helt ærlig, har jeg ikke lyst endnu og føler mig ikke klar til at overlade ham alene til andre. Desuden ammer jeg ham fuld ud og har endnu ikke malket ud og givet ham flaske.

Det at jeg ikke føler mig klar burde være argument nok, men manden får mig til at føle mig lidt hysterisk. Er jeg det?

Mange hilsner Sylvesters mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Honningblomst

næ, du er da bare moar... hold fast på det du føler er det rigtige, for det er helt sikkert det rigtige for både dig og din søn..

Min den ældste var 10. mdr første gang han blev passet, det var to timer fordi vi skulle i biografen.

Min søn nummer to blev passet da han var 5 uger også bare nogle timer, da vi holdt nytår og jeg havde lidt stress ved servering af mad osv...det var hos farmor og farfar han var.

Den yngste der kan jeg slet ikke huske hvornår, men det bliver nemmere og nemmere også fordi der er ældre søskende, men det der med at være væk i dagevis eller bare et enkelt døgn, fra et lille barn under 1-1½ år det kunne jeg ikke byde mine unger.

Knus Eva...

Anmeld

18. marts 2010

Mira0911

Første gang vores datter blev passet ude, var da hun var en 1½ mdr.. Vi var blevet syge i løbet af natten, med opkast og diarré, og kunne ikke passe hende samtidig med.. Vi skiftes til at rende på toilettet... Jeg var så ked af jeg ikke kunne passe hende, mens vi var syge.. Det varede kun 1 dag...

Anmeld

18. marts 2010

Livas mor

Jeg indrykkede selv nedestående emne for snart 2 ½ måned siden:

https://www.baby.dk/debat/35375pi1/ordet-er-frit/hvornaar-overnattede-jeres-boern-ude-doerste-gang.aspx#GoToMessage

Liva er nu 4 ½ måned og er blevet passet et par gange derhjemme og sovet hos sin mormor og bedstefar (som hun ser ca. 2 gange om ugen og kender godt) 2 gange, da jeg simpeltehn havde brug for søvn.. Liva havde kolik de første 3 ½ måned, så sov stort set ikke.

Men hvis du ikke føler dig klar, så skal du lytte til dig selv.. Du skal have det godt med det og være klar til det.

Knus Rikke..

Anmeld

18. marts 2010

BinaMor

min mening er at 2 måneder er alt for tidligt. måske ikke en time eller 3.. men ikke mere.

hvad ligger til grund for at han sys han skal passes? opdragelse? det er ihvertfal ikke rigtigt for en baby kan slet ikke opfatte således. tænkt på en lille dyreunge. den sjkuler sig også bag sin mor indtil den selv kan komme omkring.

Anmeld

18. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka var 2 mdr., da han blev passet første gang med overnatning. Jeg ammede ikke mere på det tidspunkt, så det var ikke noget problem når han fik flaske.

Lina var 4 mdr., da hun blev passet første gang med overnatning og igen ammede jeg ikke mere på det tidspunkt og igen intet problem når hun fik flaske.

Det var værst første gang, at Luka skulle passes. Det var svært, at være væk fra ham selvom jeg trængte til, at komme lidt ud. Det bliver nemmere med tiden og da Lina skulle passes første gang, havde jeg ingen problemer.

Du skal gøre hvad du selv føler for og ikke, hvad andre synes. Hvis du ikke er parat til, at få din søn passes skal du ikke gøre det. Der ligger så også det i det, at du kun ammer ham.

Kh.

Katja

Anmeld

18. marts 2010

patella

sylvestersmor skriver:

Hej alle sammen.

Hvornår lod I andre passe jeres unger?

Min søn er små 2 måneder gammel og min mand mener at det er ved at være på tide at andre passer ham.

Skal jeg være helt ærlig, har jeg ikke lyst endnu og føler mig ikke klar til at overlade ham alene til andre. Desuden ammer jeg ham fuld ud og har endnu ikke malket ud og givet ham flaske.

Det at jeg ikke føler mig klar burde være argument nok, men manden får mig til at føle mig lidt hysterisk. Er jeg det?

Mange hilsner Sylvesters mor.

Jeg har det fuldstændig ligesom dig - min søn er 4 måneder om 8 dage, og jeg ku heller ikke finde på at få ham passet - selvom hans farmor konstant fortæller at hun skam har passet børn der var langt yngre end vores, men hun skal bare IKKE passe mit barn! Jeg ammer også fuldt ud, og har heller ikke prøvet hverken flaske eller udpumpning, så jeg holder ham tæt til kroppen

Anmeld

18. marts 2010

lion

Nu har jeg det sådan at jeg fik ikk børn så andre kan passe dem.

Så Cassandra har i sit 1½ år kun været passet 5 gange, 3 af dem var med overnatning, ellers har det været 2 eller 4 timer. første gang hun sov ude var hun 10 mdr og det var anden gang hun blev passet, ellers havde hun før det kun været passet i 4 timer.

Anmeld

18. marts 2010

Corn

tror den ældste var 3-4 mdr og jeg synes det var dødbesværligt, for jeg skulle malke ud til flaske, så for mig var det ikke nogen succes. Jeg var heller ikke "til stede" til festen, fordi min bryster dunkede og ville amme

Nr 2 blev passet i mit selskab, men af min bedste veninde, da han var omkring 4 mdr. Det var til vores bryllup

Nu har vores liv jo ændret sig meget siden den første, så nummer 3 bliver nok så gammel, at han selv kan sige til, når han er klar

Men jeg synes første gangs pasning var forfærdeligt... Så jeg forstår dig godt. Men hvis det er fordi manden vil have dig for sig selv, give massage, god mad, og anden form for forkælelse, så skal han da næsten have lov

Anmeld

18. marts 2010

Pia

Den ældste var 3 mdr da hun blev passet førtse gang i 5 timer, men hun var på flaske på det tidspunkt, så det var helt ok og jeg var ok med det..

Den mindste var 7 uger da hun blev passet første gang i 5 timer, hun fik bryst og flaske..
Den var lidt svære med hende syntes jeg, men vi skulle til en stor fest ved vores allerbedste venner og det betød super meget for mig og komme med..
De havde sagt at vi kunne da bare tage den bette med, men festen var uden børn og syntes ikke sådan en lille størrelse hørte til i sådan et selskba...

Der er ingen der kan fortælle dig hvornår det er for tidligt eller hvornår det er rigtig for dig..
Vi er alle meget forskellige og vi har forskellige måde og gøre tingene på..
Så gør hva du føler for , men husk at din mand garanteret ikke mener at den bette skal passes bare for og passes.. Måske han bare har brug for lidt voksen tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.