Fleregangs mødre - aldersforskel på søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.442 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. maj 2008

Tut

Hej piger,

Hvor stor aldersforskel er der på jeres børn?

Vi overvejer at prøve at lave nr. 2 omkring jul, så vil der være 2 år og 3 mdr. mellem dem når den lille ny kommer (hvis det lykkedes i første hug igen ;))

Er der nogen af jer der har erfaring med ca. den alderforskel?

Er det for lidt, skal den store have lov til at være lille lidt længere?

Kh

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2008

Honningblomst

Hej..
På mine tre 5½ år og 3 år og 3 mdr. imellem.
Personligt foretrækker jeg at der er minimum 3 år imellem søskende og det understøttes også af mange psykologer og andre kloge mennesker;)
Men man skal jo bare gøre lige netop som man ønsker...bare man ikke vælger at få dem tæt fordi de så har glæde af hinanden, det er der jo ingen garanti for eller større chancer for, fordi de er tæt aldersmæssigt.
Nå, men det var bare min mening.
Knus..

Anmeld

26. maj 2008

Tullebobs

Her kommer der i hvert fald til at være 5-6 år imellem.:D;) Kender flere, der har børn med omkring 2 år imellem, og de synes, det er hårdt med to så små børn. Men vi er jo så forskellige...

Held og lykke med projekt baby, når I kommer dertil;)

KH Trine

Anmeld

26. maj 2008

Astrid P

Hej Mette.

Jeg er ikke flergangs-mor, men har selv 3 søskende og der er rimelig stor aldersforskel mellem os. Min storesøster er 35, jeg er 31, min lillesøster 23 og min lillebror 18. Vi har - og har altid haft - rigtig meget glæde af hinanden på trods af den store aldersforskel... Så den der med at få dem tæt på hinanden for at de skal have glæde af hinanden er jeg ikke tilhænger af!

Der kørte en programrække på DR et tidspunkt om søskende og hvilken betydning ens placering i søskendeflokken har. Her sagde eksperten (som vist var psykolog) at det var en rigtig god ide at vente mindst 2½ år hvis den førstefødte var en dreng. Ellers risikerede man nemlig at en evt. lillesøster ville kunne overhale ham indenom i udvikling, hvilket kunne være temmelig traumatisk for ham. Piger er jo på mange måder lidt mere fremme i skoene en drengene mht. udvikling.
Jeg ved ikke om det er den evige sandhed, men jeg synes det lyder relativt fornuftigt. Men som med alt andet handler det jo nok primært om hvordan forældrene håndterer den situation hvis den evt. skulle opstå. Jeg er derfor enig med Eva i, at man skal gøre det som man ønsker. Hvis det passer perfekt for jer at starte projekt baby omkring jul, så tror jeg at det er helt fint...

KH Astrid

Anmeld

26. maj 2008

sanne

på mine 3 er der 4år og 12 mdr. imellem. de 2 små er meget knyttet til hinanden og de har bare så meget glæde hinanden. men det er sk... hårdt, men jeg ville gøre det igen hvis det var. de 2 små er nu 20 mdr og 8 mdr. og de er bare så søde sammen. så held og lykke herfra med projekt baby

kh sanne

Anmeld

26. maj 2008

pusling30

Hej jeg har 3 drenge på henholdsvis 4 år, 3 år og 10 md.
Knus Anja

Anmeld

26. maj 2008

A.I.G.

Den aldersforkel er der mellem mine 2 piger på 6 mdr. og 2,9 år og det har været en succes...
Jeg er stor fortaler for det af samme årsag.
Allerede nu har de stor glæde af hinanden og den ældste er stor nok til at nyde sine rolle som den store og det minimale hyggelige ansvar der dermed følger.

Anette

Anmeld

26. maj 2008

H+S Skjolgborg.

her er der 5 år ½ år mellem mine to ca..
Min søn benjamin er fra 24/1-2001
Min datter victoria er fra 13/8-2006
mvh henriette

Anmeld

26. maj 2008

Ny mor

Der er 15 måneder imellem mine drenge ;)
kh Birgitte

Anmeld

26. maj 2008

Ny mor

Birgitte (ny mor) skriver:

Der er 15 måneder imellem mine drenge ;)
kh Birgitte

Øhh, det ved du jo godt - var vist lidt hurtig på tasterne :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.