Jeg er bare så lettet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

Ranarupta

Ej, hvor er det bare dejligt!! 

Tillykke med det!!

Og her krydses også alt, hvad krydses kan! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

lion

Dejligt at du har fået friplads og det hjælper i det daglige

Anmeld

18. marts 2010

Karo

bondepigen skriver:

Vi har i dag fået af vide, at vi har fået bevilliget socialpædagogisk friplads. Dvs. vi får pengene tilbage, som vi har betalt for Emmas dagpleje, og skal ikke betale det fremover.

Det har bare lettet en stor byrde fra vores skuldre. Nu har vi lidt flere penge i det daglige, og det var tiltrængt.

Jeg søgte om det både pga. økonomien, men osse pga. min socialfobi. Jeg ønsker at Emma skal ud og "opleve" sammen med andre børn, så hun ikke har så stor risiko for at ende som mig...og det mente de heldigvis osse.

Nu håber jeg bare, at vi er lige så heldige, at finde en god lejlighed nede ved jorden, som passer til vores behov... Vi har muligvis allerede en i baghånden, men der skal laves om og diverse inden...men vi bliver ringet op, når de ved hvad den kommer til at koste... Så please kryds fingre for at det bliver til noget... Vi har SÅ meget brug for en anden lejlighed!!!

Og så fejrede vi lige dagen lidt med at købe et legekøkken til Emma som var sat ned fra 400,- til 200,- og et stort lægesæt, som vi gav en skaldet 20'er for... Vildt så meget vi kunne få for de penge!!

Og hvor blev hun bare glad. Hun stod og klappede i hænderne og vrikkede med numsen af glæde... Hehe.

Hvor er det dog dejligt at i har fået bevilliget friplads, så i har lidt mere at rykke rundt med i det daglige.

Jeg skal helt sikkert nok krydse fingere for at i får den anden lejlighed

Katja

Anmeld

18. marts 2010

anna-jonas

Fedt for jer.............krydser alle lemmer, og håber på en ny bolig til jer.

Knus Mette

Anmeld

20. marts 2010

Bondepigen

Tusind tak allesammen,  for at I kan glædes på vores vegne!

Og for alle de krydsede fingre!!

Anmeld

20. marts 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Hvad vil socialpædagogisk friplads sige? Det tror je aldrig jeg har hørt før.

Men ihverfald rigtig dejligt for jer

Håber i finder en super lejlighed!

Socialpædagogisk friplads er noget som børn med specielle behov kan få/søge...

Men Emma har jo ikke et specielt behov, så egentlig falder vi lidt udenfor kategori, og dem vi snakkede med allerførst var i tvivl om, om vi ville få noget ud af at søge det, men det var dem der anbefalede os at gøre det alligevel.

Jeg sagde, at det handlede om min socialfobi, og at jeg var/er bange for at Emma skulle risikere noget af det samme som mig, hvis ikke hun kom afsted og var sammen med andre...så hun lærer det fra starten. Desuden SKAL hun osse gå i DP, ellers står jeg ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og får så ingen penge... Så vi er tvunget til det, men mener osse det er vigtigt.

Og da der er flere i min familie, som har haft angst, depression og socialfobi vurderede de, at det vist var meget godt at forebygge...

Så altså egentlig er det ikke normalt sådan nogle som os, der kan få det... Men de vurderer jo ud fra enkeltsager, og vi er bare glade, da vi ellers ikke kan få det til at hænge sammen.

Anmeld

20. marts 2010

TbCp

bondepigen skriver:

Socialpædagogisk friplads er noget som børn med specielle behov kan få/søge...

Men Emma har jo ikke et specielt behov, så egentlig falder vi lidt udenfor kategori, og dem vi snakkede med allerførst var i tvivl om, om vi ville få noget ud af at søge det, men det var dem der anbefalede os at gøre det alligevel.

Jeg sagde, at det handlede om min socialfobi, og at jeg var/er bange for at Emma skulle risikere noget af det samme som mig, hvis ikke hun kom afsted og var sammen med andre...så hun lærer det fra starten. Desuden SKAL hun osse gå i DP, ellers står jeg ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og får så ingen penge... Så vi er tvunget til det, men mener osse det er vigtigt.

Og da der er flere i min familie, som har haft angst, depression og socialfobi vurderede de, at det vist var meget godt at forebygge...

Så altså egentlig er det ikke normalt sådan nogle som os, der kan få det... Men de vurderer jo ud fra enkeltsager, og vi er bare glade, da vi ellers ikke kan få det til at hænge sammen.

Tak for forklaringen

Jamen jeg forstår udemærket hvorfor i har søgt det og hvor er det så dejligt at i fik den

Anmeld

20. marts 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Tak for forklaringen

Jamen jeg forstår udemærket hvorfor i har søgt det og hvor er det så dejligt at i fik den

Jeps det er skønt. Håber jeg har forklaret det rigtigt. Det var i hvert fald sådan jeg forstod det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.