Vil Ikke i dp med udlandske børn:/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

susan82

Læste lige dit indlæg, og kan ikke helt forstå at folk tror min lille sveske er "mørk"  Jeg vil da tro at de er godt dumme, og ikke har øjne i hovedet! man kan jo ikke bare slå alle over en kam.

Vil lige forsvare mit boligområde.... Her bor der altså mange med anden etniskbaggrund, og på skolen kommer de altså også fra skelagergården. Så vi er altså ikke alle rasister og kun dømmer folk på deres udseende. Tror bare at deter fordi, at det lige pt er meget nemt at få dp-plads i aalborg....du kan vælge og vrage, og så finder man det mindste ved de enkelte. På pladsanvisningen forstår de fx ikke, hvorfor vi vælger en i Gug, når vi kan få en lige dør om dør med os selv.

Må erkende at jeg lige i forhold til dp-plads til Gusse, så ved jeg hvad jeg har, og ikke hvad jeg får! til dem som ikke ved hvad jeg snakker om, så skal Gustav i samme dp som storesøster.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Ni-ko-li-ne

malucca09 skriver:

Der hvor M går i dp, er det "rige" kvatere heroppe.... (Alla strandvejen i KBH) der bor ingen eller i hvert fald MEGET få børn med anden etnisk baggrund end dansk.... På skolen er der slet ingen børn, med "anden kulør".

-Der er kun Malucca og anden dreng, som kommer fra Iran i dpérn ligenu....

I sidste uge havde der været et barn og forældre på besøg, da de var tilbudt pladsen, de takkede så NEJ TAK, de ønskede ikke at deres barn skulle være eneste DANSKER i dp.

-Altså de tog M for at há anden etniskbaggrund. (Det er der åbenbart flere der tror, fortalte dp mig idag, pga hendes mørke hår og navn) -Det er så hvad det er, men hold op hvor blev jeg ked af det på drengens vejne... Tænk han bliver DØMT på at være mørk, og deres barn skulle ikke være sammen med SÅDAN en dreng (og M)

Ja undskyld mig, men jeg forstår slet ikke sådan forældre, vi lever i multietnisk samfund, og verden er blevet SÅ lille, 30 timer og du kan være på den anden side af kloden, hvor vi ikke ligner dem....

-Men bliver vores liv ikke bare mere rigt af, át vi idag lever mutietnisk?

Trine, som bare undre sig.....

sikke noget pjat, og M er sgu da pære dansk!

der er ofte mange der har troet jeg ikke var dansk, på grund af de meget mørke øjne og min hårfarve... Eftersom det er noget jeg aldrig selv har tænkt over, så bliver jeg lige forbavset hver gang...

jeg kan heller ikke se hvad der skulle være i vejen med at have sit barn i en dp hvor der er børn med en anden etnisk baggrund... tænk at nogen tænker sådan

Anmeld

19. marts 2010

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

øv hvor er det strengt - og dødærgeligt! jeg har det nærmest omvendt, jeg vil meget gerne have at mit barn går sammen med en broget flok danskere, så at sige

at de tror Malucca er udelandsk synes jeg nu ikke giver mening...jeg læste det lige først som om hun var halv et eller andet og jeg sad lige i et par sekunder og var dybt overrasket.

Ja jeg er også glad for M går i en kulørt dp. Det er da så givende at få en blandet pose slik, frem for det samme...

Nej nej Malucca er ren dansker.... (selvom folk godt nok mener der er en del svensker over mig;)

Anmeld

19. marts 2010

Klumpe-dumpe

susan82 skriver:

Læste lige dit indlæg, og kan ikke helt forstå at folk tror min lille sveske er "mørk"  Jeg vil da tro at de er godt dumme, og ikke har øjne i hovedet! man kan jo ikke bare slå alle over en kam.

Vil lige forsvare mit boligområde.... Her bor der altså mange med anden etniskbaggrund, og på skolen kommer de altså også fra skelagergården. Så vi er altså ikke alle rasister og kun dømmer folk på deres udseende. Tror bare at deter fordi, at det lige pt er meget nemt at få dp-plads i aalborg....du kan vælge og vrage, og så finder man det mindste ved de enkelte. På pladsanvisningen forstår de fx ikke, hvorfor vi vælger en i Gug, når vi kan få en lige dør om dør med os selv.

Må erkende at jeg lige i forhold til dp-plads til Gusse, så ved jeg hvad jeg har, og ikke hvad jeg får! til dem som ikke ved hvad jeg snakker om, så skal Gustav i samme dp som storesøster.

Enden på Gl. Has. eller stolpe. skolen er der ingen børn med anden etnisk baggrund!!!

Jeg ved godt at i skelagergården nok er en hel del, (ligesom her) men vi ved jo også hvilke ry det område har... DESVÆRRE.

-og ligeså snart vi kommer ned, af "din hovede gade" og ud til E. bopæl tror jeg altså ikke der bor "nogle".... Drengene i M´s dp, er den eneste i legestuen, som er kulør.

Jeg kan også godt forstå i vælger P igen til Gusse. Den tanke ville jeg nok også selv ha´hvis det var aktuelt.

Som jeg skrev, var der flere der havde spurgt E, hvilke blanding M er.... E mente det var pga. alt hendes mørke hår, og "fremmede" navn.

Anmeld

19. marts 2010

Klumpe-dumpe

Ranarupta skriver:

Øv, jeg synes, at det er en rigtig sørgelig situation! 
Det er jo lige netop sådan noget, der gør, at kløften mellem "os" og "dem" (hvis det skal opdeles...) endnu større...

Derudover synes jeg, at det tyder på ekstremt uintelligent opførsel!

Jamen jeg kan kun give dig ret.... Hmmm jeg er bare så lidt, kulørt ser.... Altså der kan virkelig gå noget tid, før jeg "opdager" hvis de er mørkere end mig.... Mit største "problem" er at få udtalt og stavet deres navn rigtigt... især på job, hvor vi faktisk har flest assistener med anden baggrund end dansk...

Anmeld

19. marts 2010

Klumpe-dumpe

JustAnotherName skriver:

Der vil altid være "sådanne folk".
Det er "DEM" der går glip af noget, og dem der er for snæversynede.

Men det kan vist aldrig helt ændres ved, at nogle mennesker er så sky overfor fremmede kulturer og hudfarve, relligion, osv...

Men hvor er det fesent, at se et lille barn, og reagere sådan.
Den dreng, og Malucca for den sags skyld, er jo bare børn - ganske almindelige børn! Og der er sgu ingen børn der selv har valgt, hvor de kommer fra, af hvilket ophav, af hvilke forældre, i hvilken tro, osv...
Så hvorfor er det et lille harmløst og uskyldigt barn, som skal betale prisen, for andres angst for forskellighed?!?

Heldigvis aner børn ingenting om forskellighederne, og om racisme.
Men det vil han (og andre) jo desværre nok komme til, at mærke mere og mere til, efterhånden som de bliver ældre...

Man kunne håbe og ønske, at det kunne være anderledes.
Men det er nok for meget at turde tro på, desværre.

Der skal være plads til alle, uanset hvem man er, og hvorfra...

Men når nu disse forældre er så bange for noget (for dem) ukendt, og dermed vælger at holde sig væk, og takke nej til pladsen, så kan man måske vælge at anskue det fra et positivt synspunkt, ved at tænke det sådan, at de så skånede drengen for at skulle omgåes nogle så snæversynede, uvidende og ikke-sympatiske forældre.
I stedet bliver der så plads til nogen andre, som GODT kan rumme forskelligheder - så han kun får en positiv følelse af at være sig,
uanset hvilke voksne der kommer ind og ud af døren ovre hos hans DP'er.

Jamen hvis nu forælderne ikke var så ræd for forskelligheden, ville disse børn så komme til at opleve racisme???

Hvis disse forældre ikke prægede deres børn til at der er dem og os, ville deres børn så opleve at der er dem og os....

undre mig bare over, vi betaler i dyre domme for at rejse jorden rundt, for at opleve anden kultur, men "vi" vil ikke ha´dem i DK.

Som jeg skrev i starten, forstår jeg ikke hvorfor der er disse holdniger.... Altså vi lever multietnisk, i HELE verden. Men alligevel vil vi ikke lukke dem ind, og dømmer disse små uskyldige børn.

Håber du forstår, hvad jeg mener... Det er lidt svært at få ned på skrift.

Knus.

Anmeld

19. marts 2010

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Uhyrligt...............sådan en kommentar vidner om lav intelligens............ála Johnny Hansens (nynazisten).

De skulle skamme sig, sådan nogle forkælede forældre.

Lige præcis.... det der ryster mig mest, var det var yngre forældre... Altså på alder med os.... Kunne måske "bedre forstå" hvis de var tusse gammel....

Anmeld

19. marts 2010

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

sikke noget pjat, og M er sgu da pære dansk!

der er ofte mange der har troet jeg ikke var dansk, på grund af de meget mørke øjne og min hårfarve... Eftersom det er noget jeg aldrig selv har tænkt over, så bliver jeg lige forbavset hver gang...

jeg kan heller ikke se hvad der skulle være i vejen med at have sit barn i en dp hvor der er børn med en anden etnisk baggrund... tænk at nogen tænker sådan

Ehm eg blev også små chokket over de troede at M var det.... Men selvf. mest ked af det på drengenes vegne.

-og jeg ser ham slet ikke som kulørt, synes bare han er en charmer der fiser hen og mysser Malucca når de ses. og når jeg henter hende råber han glædeligt. Se MaluccaFAR kommer.... (måske jeg ligner en mand;)

Anmeld

19. marts 2010

anna-jonas

malucca09 skriver:

Lige præcis.... det der ryster mig mest, var det var yngre forældre... Altså på alder med os.... Kunne måske "bedre forstå" hvis de var tusse gammel....

Hov, hov..................unge dame. Ens intelligens og politiske standpunkter har vel ikke noget med alderen at gøre, vel???

Knus fra Methusalem

Anmeld

19. marts 2010

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Hov, hov..................unge dame. Ens intelligens og politiske standpunkter har vel ikke noget med alderen at gøre, vel???

Knus fra Methusalem

Jeg har en "ide" om (eller mit gode hjerte) at folk på vores alder (altså dig og mig -) er mere tolerante mht anden kulør.... Pga. vi er vokset op med "dem"....

Hvor imod ældre mennesker er af den mening " UD med dem", de har intet godt at gøre i dette land...

Måske jeg er helt forkert på den, men synes bare det er sådan jeg oplever det på mit job....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.