JustAnotherName skriver:
Der vil altid være "sådanne folk".
Det er "DEM" der går glip af noget, og dem der er for snæversynede.
Men det kan vist aldrig helt ændres ved, at nogle mennesker er så sky overfor fremmede kulturer og hudfarve, relligion, osv...
Men hvor er det fesent, at se et lille barn, og reagere sådan.
Den dreng, og Malucca for den sags skyld, er jo bare børn - ganske almindelige børn! Og der er sgu ingen børn der selv har valgt, hvor de kommer fra, af hvilket ophav, af hvilke forældre, i hvilken tro, osv...
Så hvorfor er det et lille harmløst og uskyldigt barn, som skal betale prisen, for andres angst for forskellighed?!?
Heldigvis aner børn ingenting om forskellighederne, og om racisme.
Men det vil han (og andre) jo desværre nok komme til, at mærke mere og mere til, efterhånden som de bliver ældre...
Man kunne håbe og ønske, at det kunne være anderledes.
Men det er nok for meget at turde tro på, desværre.
Der skal være plads til alle, uanset hvem man er, og hvorfra...
Men når nu disse forældre er så bange for noget (for dem) ukendt, og dermed vælger at holde sig væk, og takke nej til pladsen, så kan man måske vælge at anskue det fra et positivt synspunkt, ved at tænke det sådan, at de så skånede drengen for at skulle omgåes nogle så snæversynede, uvidende og ikke-sympatiske forældre.
I stedet bliver der så plads til nogen andre, som GODT kan rumme forskelligheder - så han kun får en positiv følelse af at være sig,
uanset hvilke voksne der kommer ind og ud af døren ovre hos hans DP'er.
Jamen hvis nu forælderne ikke var så ræd for forskelligheden, ville disse børn så komme til at opleve racisme???
Hvis disse forældre ikke prægede deres børn til at der er dem og os, ville deres børn så opleve at der er dem og os....
undre mig bare over, vi betaler i dyre domme for at rejse jorden rundt, for at opleve anden kultur, men "vi" vil ikke ha´dem i DK.
Som jeg skrev i starten, forstår jeg ikke hvorfor der er disse holdniger.... Altså vi lever multietnisk, i HELE verden. Men alligevel vil vi ikke lukke dem ind, og dømmer disse små uskyldige børn.
Håber du forstår, hvad jeg mener... Det er lidt svært at få ned på skrift.
Knus.