Vil Ikke i dp med udlandske børn:/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. marts 2010

Klumpe-dumpe

Der hvor M går i dp, er det "rige" kvatere heroppe.... (Alla strandvejen i KBH) der bor ingen eller i hvert fald MEGET få børn med anden etnisk baggrund end dansk.... På skolen er der slet ingen børn, med "anden kulør".

-Der er kun Malucca og anden dreng, som kommer fra Iran i dpérn ligenu....

I sidste uge havde der været et barn og forældre på besøg, da de var tilbudt pladsen, de takkede så NEJ TAK, de ønskede ikke at deres barn skulle være eneste DANSKER i dp.

-Altså de tog M for at há anden etniskbaggrund. (Det er der åbenbart flere der tror, fortalte dp mig idag, pga hendes mørke hår og navn) -Det er så hvad det er, men hold op hvor blev jeg ked af det på drengens vejne... Tænk han bliver DØMT på at være mørk, og deres barn skulle ikke være sammen med SÅDAN en dreng (og M)

Ja undskyld mig, men jeg forstår slet ikke sådan forældre, vi lever i multietnisk samfund, og verden er blevet SÅ lille, 30 timer og du kan være på den anden side af kloden, hvor vi ikke ligner dem....

-Men bliver vores liv ikke bare mere rigt af, át vi idag lever mutietnisk?

Trine, som bare undre sig.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Ranarupta

Øv, jeg synes, at det er en rigtig sørgelig situation! 
Det er jo lige netop sådan noget, der gør, at kløften mellem "os" og "dem" (hvis det skal opdeles...) endnu større...

Derudover synes jeg, at det tyder på ekstremt uintelligent opførsel!

Anmeld

17. marts 2010

oo

øv hvor er det strengt - og dødærgeligt! jeg har det nærmest omvendt, jeg vil meget gerne have at mit barn går sammen med en broget flok danskere, så at sige

at de tror Malucca er udelandsk synes jeg nu ikke giver mening...jeg læste det lige først som om hun var halv et eller andet og jeg sad lige i et par sekunder og var dybt overrasket.

Anmeld

17. marts 2010

JustAnotherName

Der vil altid være "sådanne folk".
Det er "DEM" der går glip af noget, og dem der er for snæversynede.

Men det kan vist aldrig helt ændres ved, at nogle mennesker er så sky overfor fremmede kulturer og hudfarve, relligion, osv...

Men hvor er det fesent, at se et lille barn, og reagere sådan.
Den dreng, og Malucca for den sags skyld, er jo bare børn - ganske almindelige børn! Og der er sgu ingen børn der selv har valgt, hvor de kommer fra, af hvilket ophav, af hvilke forældre, i hvilken tro, osv...
Så hvorfor er det et lille harmløst og uskyldigt barn, som skal betale prisen, for andres angst for forskellighed?!?

Heldigvis aner børn ingenting om forskellighederne, og om racisme.
Men det vil han (og andre) jo desværre nok komme til, at mærke mere og mere til, efterhånden som de bliver ældre...

Man kunne håbe og ønske, at det kunne være anderledes.
Men det er nok for meget at turde tro på, desværre.

Der skal være plads til alle, uanset hvem man er, og hvorfra...

Men når nu disse forældre er så bange for noget (for dem) ukendt, og dermed vælger at holde sig væk, og takke nej til pladsen, så kan man måske vælge at anskue det fra et positivt synspunkt, ved at tænke det sådan, at de så skånede drengen for at skulle omgåes nogle så snæversynede, uvidende og ikke-sympatiske forældre.
I stedet bliver der så plads til nogen andre, som GODT kan rumme forskelligheder - så han kun får en positiv følelse af at være sig,
uanset hvilke voksne der kommer ind og ud af døren ovre hos hans DP'er.

Anmeld

17. marts 2010

Bondepigen

Nej, hvor er det latterligt!!! Stakkels dreng!!! Sikke nogle uintelligente mennesker altså... suk!

Anmeld

18. marts 2010

Ranarupta

JustAnotherName skriver:

Der vil altid være "sådanne folk".
Det er "DEM" der går glip af noget, og dem der er for snæversynede.

Men det kan vist aldrig helt ændres ved, at nogle mennesker er så sky overfor fremmede kulturer og hudfarve, relligion, osv...

Men hvor er det fesent, at se et lille barn, og reagere sådan.
Den dreng, og Malucca for den sags skyld, er jo bare børn - ganske almindelige børn! Og der er sgu ingen børn der selv har valgt, hvor de kommer fra, af hvilket ophav, af hvilke forældre, i hvilken tro, osv...
Så hvorfor er det et lille harmløst og uskyldigt barn, som skal betale prisen, for andres angst for forskellighed?!?

Heldigvis aner børn ingenting om forskellighederne, og om racisme.
Men det vil han (og andre) jo desværre nok komme til, at mærke mere og mere til, efterhånden som de bliver ældre...

Man kunne håbe og ønske, at det kunne være anderledes.
Men det er nok for meget at turde tro på, desværre.

Der skal være plads til alle, uanset hvem man er, og hvorfra...

Men når nu disse forældre er så bange for noget (for dem) ukendt, og dermed vælger at holde sig væk, og takke nej til pladsen, så kan man måske vælge at anskue det fra et positivt synspunkt, ved at tænke det sådan, at de så skånede drengen for at skulle omgåes nogle så snæversynede, uvidende og ikke-sympatiske forældre.
I stedet bliver der så plads til nogen andre, som GODT kan rumme forskelligheder - så han kun får en positiv følelse af at være sig,
uanset hvilke voksne der kommer ind og ud af døren ovre hos hans DP'er.

Bravo!!

Anmeld

18. marts 2010

lion

Utroligt at nogen kan ha det sådan.

Jeg er selv ligeglad med om de er sorte, grønne elelr gule, bare det er søde børn. Jeg vil nok ha noget imod det når mine børn skal i skole og kommer i en klasse med mange indvandre, men kun hvis de ikk har været i vuggestue/børnehave.

Jeg bor i Tingbjerg og jeg er stolt af det, jeg tror ud af 11 børn på Cassandras stue i vuggestuen er der kun 3 "hvide" børn og det fungere fint.

Anmeld

18. marts 2010

Karo

malucca09 skriver:

Der hvor M går i dp, er det "rige" kvatere heroppe.... (Alla strandvejen i KBH) der bor ingen eller i hvert fald MEGET få børn med anden etnisk baggrund end dansk.... På skolen er der slet ingen børn, med "anden kulør".

-Der er kun Malucca og anden dreng, som kommer fra Iran i dpérn ligenu....

I sidste uge havde der været et barn og forældre på besøg, da de var tilbudt pladsen, de takkede så NEJ TAK, de ønskede ikke at deres barn skulle være eneste DANSKER i dp.

-Altså de tog M for at há anden etniskbaggrund. (Det er der åbenbart flere der tror, fortalte dp mig idag, pga hendes mørke hår og navn) -Det er så hvad det er, men hold op hvor blev jeg ked af det på drengens vejne... Tænk han bliver DØMT på at være mørk, og deres barn skulle ikke være sammen med SÅDAN en dreng (og M)

Ja undskyld mig, men jeg forstår slet ikke sådan forældre, vi lever i multietnisk samfund, og verden er blevet SÅ lille, 30 timer og du kan være på den anden side af kloden, hvor vi ikke ligner dem....

-Men bliver vores liv ikke bare mere rigt af, át vi idag lever mutietnisk?

Trine, som bare undre sig.....

Hvad er det også for en mærkelig holdning at have.

Marcus går på stue i sin vuggestue med to drenge der ikke er danske, og det ser vi bestemt ikke som et problem. En af pædagoerne på hans stue er heller ikke dansk og heller ikke det er et problem for os. Jeg tror det er godt for Marcus at lære at man ikke skal behandle dem anderledes og at der ikke er noget ivejen med at have en anden etnisk baggrund. Den ene af drengene er fra indien, og ham og Marcus leger rigtigt meget sammen og Marcus er rigtig glad for ham, og jeg kunne da aldrig drømme om tage den glæde fra Marcus.

Nogle mennesker er bare mærkelige hvis du spørger mig.

Anmeld

18. marts 2010

anna-jonas

Uhyrligt...............sådan en kommentar vidner om lav intelligens............ála Johnny Hansens (nynazisten).

De skulle skamme sig, sådan nogle forkælede forældre.

Anmeld

18. marts 2010

TbCp

Anna-jonas skriver:

Uhyrligt...............sådan en kommentar vidner om lav intelligens............ála Johnny Hansens (nynazisten).

De skulle skamme sig, sådan nogle forkælede forældre.

Uhhhh Johnny Hansen!!! Han kan simpelthen give mig kriller kraller..... og absolut IKKE på den fee måde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.