Ja, som overskriften siger så er jeg ved at være godt træt af det hele, så her er igen et langt indlæg fra mig.
Det er efterhånden ved at være lidt af en farce det hele. Og en temmelig lang historie.
Da kærsten og jeg blev enige om at jeg skulle smide p-pillerne gik jeg og glædede mig fuldstændig vildt til at teste positiv. Og var ovenud lykkelig da det endelig lykkes for os.
Havde en forestilling om hvor godt hele ville blive og jeg skulle gå rundt og stråle som en sol med min voksene mave... MEN så kom kvalmen og hvad der til hører! og jeg blev delvis sygemeldt fra arbejde i nogle timer om ugen. Min arbejdsgiver blander kommunen ind i det, da de gerne vil have mine fraværstimer dækket (hvilket jeg sagtens kan forstå). Siden har det været en lang kamp for mig. (føler jeg) Jeg har kæmpet imod min kvalme, og har tænkt at det bare var noge pjat der skulle arbejdes væk, men blev mere og mere dårlig. Græd stort set hver dag og havde enorm dårlig samvittighed overfor min kæreste, min familie og mit arbejde fordi jeg ikke kunne arbejde som jeg plejede. Nogle dage kunne jeg slet ikke komme ud af sengen og lå bare og græd hele dagen. Jeg bestilte tid hos lægen en dag jeg havde fri, han sygemeldte mig omgående da han mente jeg muligvis kunne udvikle en før-fødselsdep. hvis der ikke blev gjort noget NU. OMG tænkte jeg, hvad vil min familie og mit arbejde sige til det? Vil de nu se ned på mig og kalde mig pivet og alt mulig andet bag min ryg??? En million tanker fløg igennem mit lille hoved. Jeg blev kontaktet at en akut sygeplejerske fra en psykriatisk afdeling, som skulle komme og samtale med mig en gang om ugen for at vurdere mig og forhindre en evt. depression.
Jeg har nu fået styr på alle tankerne og min dårlige samvittighed ogver for arbejde og familie. Jeg er godt klar over at jeg har været noget af en belastning i den 1. tid, men mit eneste ønske var/er bare at får lov til at have det godt og nyde min mave og lille pigen der vokser så fint derinde.
Jeg føler endelig at jeg er kommet af med kvalmen og har lært at den lille kræver mere af min opmærksomhed end jeg først havde troet. Jeg har i den periode jeg har været fuldt sygemeldt, lært at læse min krops signaler og har fået styr på måltider, væske og det hele. Jeg er faktisk endelig begyndt at opføre mig som en glad gravid, der små shopper lidt til den lille og er faktisk bare glad. Jeg er lige startet på arbejde igen, på nedsat tid, men har nu kommunen hængene i nakken endnu engang, og jeg skal gang på gang forklare hvorfor jeg ikke arbejder på fuld tid, de bliver ved med at sige at kvalme ikke er nogen gyldig grund... ARGHHHH Jeg har jo ikke "kun" kvalme, jeg stresser over alt mulig andet, som jeg slet ikke burde stresse over og det holder mig låst fast i kvalme helvedet. Hvorfor skal jeg blive ved med at forklare? Kan kommunen ikke selv tage den snak med min læge og tage hans ord for gode varer? Jeg gør jo bare som han har sagt, og det har jo hjulpet mig meget. Havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at min graviditet skulle gå hen og blive et problem?
Glæder mig til sygeplejersken kommer idag, så kan jeg få hende til at hjælpe mig med at skrive til kommunen.
Tak fordi du læste med så langt, jeg trængte lige til at få læsset af og undskyld hvis det er lidt rodet.
NoName 21+0 - back to sqare one