quity skriver:
Det er ik for at lyde som en snerpet dåse, men hvad forventer du af din mand/kæreste? At han skal sidde hjemme hver aften og weekender?
Selvfølgelig skal han da tilmelde sig hvis det er det han gerne vil. Det samme gælder for dig, synes da helt bestemt også du skal dyrke dine interesser. Det kan da kun være sundt for et parforhold at dyrke hver sine interesser. OGSÅ selvom der er baby undervejs, evt en nyfødt. Det er altså ik det store problem at stå med en lille ny. Tag det stille og roligt så skal det nok gå.
Hmmm jeg synes ikke jeg på nogen måde har givet udtryk for, at jeg synes han skal sidde hjemme hele tiden - hvor i mit indlæg læser du det?
Tværtimod synes jeg klart jeg giver udtryk for, at min opfattelse af et forhold er, at man skal forsøge at afbalancere ikke bare forventningerne til hinanden, men også afbalancere personlige ønsker med hinandens behov. Jeg synes der er mega stor forskel på at have ekstra behov for hinanden i en periode og sidde lårene af hinanden konstant - det synes jeg ikke vi gør. Men han har trods alt også del i den her graviditet og må ofre noget en gang imellem ligesom jeg gør - og helt ærlig, at være gravid er ikke det samme som ikke at være gravid og man vil komme til at ofre noget en gang i mellem (vi kan også kalde det at gå på kompromis).
P.t. er mit behov for hans hjælp rimelig stort i og med, at jeg efterhånden er pænt meget gravid. Da jeg samtidig ikke har prøvet hverken graviditet eller fødsel før, finder jeg det meget vanskeligt at vurdere, hvad jeg er i stand til om en måned - eller bare om en uge for den sags skyld. Jeg synes virkelig der er skred i sagerne her i 3. trimester.
Anmeld