Zette skriver:
En hurtig update, da jeg er helt udkørt idag efter 7 stive timer på hospitalet. Da jeg ankom 9.30 imorges var min scanning aflyst
det blev jeg selvfølgelig meget meget skuffet over, da jeg havde set frem til at se hende igen - og også at få lidt ro i sindet. De fortæller mig så at den jordemoder jeg skal ind til kan afgøre om hvorvidt jeg skal akutscannes, og jeg begynder straks i min hjerne at ligge planer for hvordan jeg skal få hende overtalt - men det havde jeg slet ikke behøvet..
Jeg kommer ind til en rigtig sød jordemoder der har speciale i svangerskabssukkersyge. Hun tegner og fortæller i lidt over en time, og jeg får et rigtig godt indblik i hvad der egentlig sker i min krop. Det var så fangende! Alt det hun beskrev, med sygelig trang til sukker for derefter at ende ud med kvalme og træthed - det var bare MIG!
jeg får tid til diætist og udleveret en blodprocentsmåler, og en lille bog hvor jeg skal skrive mine tal ned. jeg skal stikke mig selv 6 gange dagligt. Før morgenmad, halvanden time efter morgenmad, før frokost, halvanden time efter frokost, før aftensmad og halvanden time efter aftensmad.
Tilsidst smider hun bomben at jeg da lige kan gå ned og blive stukket i blodbanken - jeg hader blodprøver
men afsted med mig. Det var heldigvis kun et enkelt glas, og sygeplejesken stak utrolig pænt.
Inden jeg smutter ud af døren siger jordemoderen at hun iøvrigt har et afbud til en scanning 14.20 om jeg ikke kunne tænke mig den. Det vil jeg jo hjertens gerne. Jeg tager mit nye "stikke-kit" under armen, kæresten i hånden og trisser ned i byen og venter spændt på at klokken skal blive 14.20.
Vi kommer derop igen, laver lidt fis med at vi jo nærmest bor her idag. Der er som altid ventetid og vi kommer først til kl.15. Det er den samme skønne skønne dame fra MD så hun går straks igang. Vi får tjekket kønnet igen og den er stensikker - det er en prinsesse Malou. Hun scanner baby og fortæller at baby er hvad der svarer til en uge større end hun skal være.
Graviditetssukkersyge rammer ikke baby hvilket jeg er så glad for. Jeg har tænkt mig at tage det her dybt seriøst og ændre på min livstil. Det skulle jeg alligevel efter fødslen, så jeg kan jo ligeså godt starte nu. Det her har givet mig blod på tanden, og jeg har fået vendt den dårlige stemning til en rigtig god og positiv stemning.
Derudover har jeg lært at stikke mig selv i fingeren uden at blive dårlig af synet af blod - hvilket er et stort skridt på vejen for mig. ALT i ALT en rigtig vellykket dag.
Hov ja - Prinsesse Malou har en kampvægt på 1425 gram. Ordenlig bassepige, så vi kunne nok godt indstille os på at hun kom i maj måned fortalte de.
Det var alt.
KH
Zette
Er det godt nok blodprocenten du skal måle?? er det ikke blodsukkeret måske? Total vellykket dag lyder det ellers til. Sikke en stor baby
Det er da kun dejligt. Kram