Pia skriver:
Jeg har en datter på 4 år og så har jeg en datter på 9 mdr.
Vores datter på 9 mdr har været ramt af sort uheld siden hun kom til verden..
Hun blev født med kolik og stiv nakke. Det medførte en masse gråd og skrig i de første 5 mdr, inden vi fik helt styr på begge dele..
Siden har hun været ramt af mellemørs betændelse og et utal af forkøelser og hosten...
Den store har også været en del syg her hele vinteren, så vi har været pænt hårdt ramt her hjemme..
Samtidig har den bette bare ikke ville sove natten igennem og gør det stadig ikke..
Jeg er stadig oppe mindste to gange om natten ved hende..
Nogle dage har mit overskud så bare været totalt opbrugt og jeg har været så trætvog har ikke kunne overskue tingene..
Og min mand har også været brugt, for han går jo også på arbejde samtidig med..
Nå men her den anden dag talte jeg med en veniden og vi kom ind på at jeg vælger og lade min svigermor tage enten begge børn eller bare den mindste nogle dage med overnatning, for at jeg kan få sovet ud og få fornyet energi..
Det syntes min veninde var en total falit erklæring fra min / vores side at vi ikke kunne rumme vores børn og måtte "aflastes"..
Jeg syntes selv at det er en god ting at jeg netop formår og be om hjælpen og derved sørger for at både mig og vores piger har det godt..
Og jeg syntes jo det er vigtig at de også mærker at mor og far er glade og har fornyet energi ..
Og det er altså kun mine svigerforældre der har passet dem..og de elsker og komme der nede ved dem og de blir bare så røvforkælet på den gode måde når de er der..
Men nu blev jeg da nysgerrig og vil høre hva i ander her inde på baby mener..
Er det godt eller skidt at man kan be om hjælpen ??
Der er absolut intet galt i at få dine piger passet af svigermor når du er træt. De blir forkælet af svigermor mens I får sovet ud. Jeg synes også det er okay hvis du lader dem blive der to nætter. Min dreng på ½ år har været hjemme ved mine forældre en hel weekend fordi jeg trængte til at sove ud. Det tog han ingen skade af. Jeg kunne sagtens finde på at gøre det igen hvis det blev nødvendigt. Vi har også haft kolik og da vi så kom over det så ville han ikke sove. I to måneder vågnede han hver time om natten. Så det var guld værd at han var hos mine forældre en weekend. Jeg tog dog hjem til mine forældre lørdag eftermiddag og var sammen med ham et par timer.