Godt eller skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Godt eller skidt at jeg vælger og få mine børn passet,når overskudet er opbrugt.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.194 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. marts 2010

Pia

Jeg har en datter på 4 år og så har jeg en datter på 9 mdr.

Vores datter på 9 mdr har været ramt af sort uheld siden hun kom til verden..
Hun blev født med kolik og stiv nakke. Det medførte en masse gråd og skrig i de første 5 mdr, inden vi fik helt styr på begge dele..
Siden har hun været ramt af mellemørs betændelse og et utal af forkøelser og hosten...
Den store har også været en del syg her hele vinteren, så vi har været pænt hårdt ramt her hjemme..

Samtidig har den bette bare ikke ville sove natten igennem og gør det stadig ikke..
Jeg er stadig oppe mindste to gange om natten ved hende..

Nogle dage har mit overskud så bare været totalt opbrugt og jeg har været så trætvog har ikke kunne overskue tingene..
Og min mand har også været brugt, for han går jo også på arbejde samtidig med..

Nå men her den anden dag talte jeg med en veniden og vi kom ind på at jeg vælger og lade min svigermor tage enten begge børn eller bare den mindste nogle dage med overnatning, for at jeg kan få sovet ud og få fornyet energi..
Det syntes min veninde var en total falit erklæring fra min / vores side at vi ikke kunne rumme vores børn og måtte "aflastes"..

Jeg syntes selv at det er en god ting at jeg netop formår og be om hjælpen og derved sørger for at både mig og vores piger har det godt..
Og jeg syntes jo det er vigtig at de også mærker at mor og far er glade og har fornyet energi ..
Og det er altså kun mine svigerforældre der har passet dem..og de elsker og komme der nede ved dem og de blir bare så røvforkælet på den gode måde når de er der..

Men nu blev jeg da nysgerrig og vil høre hva i ander her inde på baby mener..
Er det godt eller skidt at man kan be om hjælpen ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Pia

Vil lige tilføje det er altså ikke hver uge de har dem.
Det er ca 2 gange om måneden...

Anmeld

17. marts 2010

ooo

Jeg synes på ingen måde at det er en falliterklæring! Det er umuligt at være super mor, hvis ens kræfter bare er brugt op, og man intet overskud har. Og det er da bare sundt for børnene at være sammen med deres bedsteforældre.

Da jeg var lille blev min søster og jeg ofte passet af min mormor og morfar mens min mor handlede ind, eller hvis mine forældre lige skulle noget. Det var vildt hyggeligt. At det så måske bliver med overnatning for jer, gør intet for mig at se.

Så go for it

Kram Metha.

Anmeld

17. marts 2010

Pia

Det er aldrig flere nætter de sover der nede...
Det er kun en enkelt nat..

Min mand tager den lille i weekenden..
Men til hverdag når han skal op og på arbejde er det mig der tager hende og det er helt ok..Jeg har jo barsel..
Det skal så også siges at han sover så tungt at han ikke høre dem, så det er mig der høre dem og så vækker jeg så ham...
Men det er også helt ok, det fungere fint alligevel..

Og de dage de blir passet med overnatning er de dage hvor Louise har været vågen mellem 5-7 gange på en nat eller i dagene efter hvor hun lige har været meget syg og derfor sovet urolig i flere nætter...
Men det er alridg når de er syge jeg får dem passet... Det bryder jeg mig slet ikke om..

Anmeld

17. marts 2010

Pia.

Pia, jeg syntes det er en alle tiders idé - en træt mor og far er ikke optimalt og hvis en dag eller to kan give jer en masse ny energi så syntes jeg så bestemt I har taget det helt rigtige valg, syntes på ingen måde det er en falit erklæring - tvært imod... Syntes det er så fint at sige fra også selvom det er over for det dyrebareste vi har - nemlig vores børn...

Den største totur er at få frarøvet vores nattesøvn og det er der bare ingen der kan holde til i længden...

Knus fra Pia.

Anmeld

17. marts 2010

Mathilde

Når begge piger har det godt hos svigermor synes jeg absolut det er det rigtige at gøre!

De hygger sig, mens du kommer ovenpå og kan være en meget bedre mor når de kommer hjem igen.

Jeg ser det slet ikke som din veninde! Måske ved hun ikke hvad det vil sige at have børn der i en periode kræver ekstra meget både nat og dag...

Anmeld

17. marts 2010

Lady Marion <3

Det skal da slet ikke diskuteres   Man er da en god mor hvis man kan se overskuddet bare ikke er der mere , vi er sgu da ikke wonder-mennesker , alle har brug for søvn . Ungerne vil da blot hygge sig , de er jo hos en bedsteforældre ,, Afsted med dem så idu kan blive menneske igen .

Anmeld

17. marts 2010

Ina33

Hej Pia

Jeg har svaret godt.

Jeg synes det må være dejligt at du/i kan bede on hjælp, og at der rent faktisk står nogen klar til at hjælpe jer.

Jeg selv er (90%) alene med mine to børn, jeg spørger meget sjældent om hjælp, selvom jeg indimellem føler jeg har rigtig meget brug for hjælp. Min familie er ikke tankelæsere, så de tilbyder aldrig selv deres hjælp. Resultatet er ikke svær at tænke sig til, nogle dage har jeg simpelthen så minimalt med overskud at min lunte er meget kort.

Som sådan tror jeg ikke det er dårligt for børn at mærke at voksne har både gode og dårlige dage, det har de jo også selv. Kan man begrænse de dårlige dage, tror jeg dog det må være det bedste.

Jeg ville ønske jeg havde muligheden for at spørge om hjælp, og havde jeg det, så havde jeg bestemt gjort som dig!!!

Louise

Anmeld

17. marts 2010

Cris

Tja, man gør hvad man kan, til at have det godt. Der er ingen der kan bestemme for dig, for det er kun dig der ved, hvordan du har det ind i din krop.

Vi har ingen aflastning. Det første gang vores søn kunne endelig overnatte hos nogle var der fordi jeg skulle føde!!!! Han er begyndt at sove estabilt igennem, da han var ca 19 måneder. Eller har jeg været flere gange oppe og give ham enten tæppen eller vand. Jeg har en lille på 4 måneder nu og han vågner mellem 2 og 4 gange om natten. Sidste gang jeg har været alene med min mand om aftenen har været inden jeg fødte det første barn... Jeg får lyst til at skrige og tude nogle gange... Hvis jeg havde aflastning ville jeg gerne bruge den... Men jeg bliver ikke gak gak endu   Du har også en på 4 år og helt sikkert er klar over, hvor hurtigt det går, de vokser og så er det hele overstået...

Så du gør bare, hvad du føler, du har brug for og det hele skal nok gå som det skal!

Anmeld

17. marts 2010

frk Jensen

syns også det er en god ide... jeg er alene med min søn på snart halvandet og han blir passet hos mine forældre ca en gang om måneden til en enkel overnatning..

Jeg har lige brug for at komme ud blandt andre unge, og sove lææææænge om søndagen...

MEN så savner jeg ham også søndag og SKYNDER mig ud til ham...

Alle forældre har brug for et pusterum fra børn, bleer og babymos..

Så ser kun positivt på det

kram Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.