kompetent mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

helora

Milka skriver:

det må være mig ... måtte lade pigerne græde sig selv i søvn her til aften, jeg kunne slet ikke gøre fra eller til og endte med at lukke døren til værelset og gå ud i køkkenet og tænde for radioen så jeg ikke kunne høre dem det tog en halv time

det har jeg kun gjort én gang før, da de var helt små. er selv helt grædefærdig og føler mig som en stor lort

de vil ikke sove om dagen for tiden og er fuldstændig smadret om aftenen når de skal i seng. lilja er hårdt ramt, hun har så meget nyt hun skal kapere, kommer hele lejligheden rundt nu og bliver ved med at pege på sin næse og sige: a det??

håber snart de bliver sig selv igen

Årh søde Camilla. Det er sgu en hård fase, den der, og det har intet at gøre med, at du ikke er en kompetent mor. Du har to sunde og søde piger, og det er 100% din fortjeneste. Så hvis nogen er en kompetent mor, så må det sgu være dig.

Jeg husker selv, hvordan det var, da de af og til græd sig i søvn. Vi brugte meget den metode, at vi gik ind til dem med jævne mellemrum mens de græd, for at vise, at vi var der. Men vi tog dem ikke op. Og til sidst fattede de det.

Jeg ved det er en hård periode, men den går over igen. Og indtil da

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Milka

helora skriver:

Årh søde Camilla. Det er sgu en hård fase, den der, og det har intet at gøre med, at du ikke er en kompetent mor. Du har to sunde og søde piger, og det er 100% din fortjeneste. Så hvis nogen er en kompetent mor, så må det sgu være dig.

Jeg husker selv, hvordan det var, da de af og til græd sig i søvn. Vi brugte meget den metode, at vi gik ind til dem med jævne mellemrum mens de græd, for at vise, at vi var der. Men vi tog dem ikke op. Og til sidst fattede de det.

Jeg ved det er en hård periode, men den går over igen. Og indtil da

det gjorde jeg også her til aften – gik ind med jævne mellemrum, bare så de vidste jeg ikke var væk for bestandigt

jeg ved heldigvis at det bare er en periode de skal igennem. det er bare så hårdt at høre på når de græder!

Anmeld

16. marts 2010

anna-jonas

Sidder her og får det helt træls, over at jeg ikke lige kan kigge forbi og aflaste dig lidt Camilla................for hvor må det være hårdt, når tigeren springer og tårene flyder.

Håber at de små Bøttepiger sover roligt hele natten, så dagen i morgen kan blive uden for meget knurren fra tigermissen.

Vi har den også på besøg.............puhhhh.......

Anmeld

17. marts 2010

lion

Det må ikk være sjovt a være alene med 2 tigerbørn som ikk vil sove.

Nu er jeg peronligt imod at mit barn/børn skal græde sig i søvn, men det er jo det gode i verden at vi er så forskellige. Herhjemme sidder vi på gulvet ved siden af sengen uden at kigge på hende og det hjælper.

Håber tigeren snart tager til en anden familie

Anmeld

17. marts 2010

Bondepigen

Uuuuuha Kamilla, jeg forstår dig. Vi har lige haft en frygtelig streng tiger på besøg herhjemme, håber vi har jaget den væk. Men hun var helt opløst i gråd hver aften, og det hjalp ikke engang, at jeg var i samme rum. Hun skulle over til mig, for ikke at græde...men så troede hun, at hun skulle kravle rundt og lege i vores seng...så over i hendes egen seng igen...og så startede det bare forfra.

Jeg gik simpelthen osse til sidst, og sagde til Ove, at nu fik hun altså lov til at græde, hvis ikke han gik ind til hende, men det gjorde han så, og lagde hende ned hver eneste gang hun rejste sig.... Men det har jeg skisme ikke kræfter til i min ryg, så det er godt han kan.

Men puuuha, i de situationer må det altså ikke være nemt at være alenemor...og så til to. Så jeg forstår dig skisme godt, og de tager sikkert heller ikke skade af det. Men F**K hvor er det hårdt, at høre sit barn græde på den måde...så god idé med højt musik... Det er bare så øv... Håber tigeren snart smutter, så I kan få lidt ro på igen!

Anmeld

18. marts 2010

Milka

Anna-jonas skriver:

Sidder her og får det helt træls, over at jeg ikke lige kan kigge forbi og aflaste dig lidt Camilla................for hvor må det være hårdt, når tigeren springer og tårene flyder.

Håber at de små Bøttepiger sover roligt hele natten, så dagen i morgen kan blive uden for meget knurren fra tigermissen.

Vi har den også på besøg.............puhhhh.......

tak mette, hvor er du bare sød!

Anmeld

18. marts 2010

Milka

lion skriver:

Det må ikk være sjovt a være alene med 2 tigerbørn som ikk vil sove.

Nu er jeg peronligt imod at mit barn/børn skal græde sig i søvn, men det er jo det gode i verden at vi er så forskellige. Herhjemme sidder vi på gulvet ved siden af sengen uden at kigge på hende og det hjælper.

Håber tigeren snart tager til en anden familie

det er sørme heller ikke normen herhjemme at de må græde sig selv i søvn ...

Anmeld

18. marts 2010

Milka

bondepigen skriver:

Uuuuuha Kamilla, jeg forstår dig. Vi har lige haft en frygtelig streng tiger på besøg herhjemme, håber vi har jaget den væk. Men hun var helt opløst i gråd hver aften, og det hjalp ikke engang, at jeg var i samme rum. Hun skulle over til mig, for ikke at græde...men så troede hun, at hun skulle kravle rundt og lege i vores seng...så over i hendes egen seng igen...og så startede det bare forfra.

Jeg gik simpelthen osse til sidst, og sagde til Ove, at nu fik hun altså lov til at græde, hvis ikke han gik ind til hende, men det gjorde han så, og lagde hende ned hver eneste gang hun rejste sig.... Men det har jeg skisme ikke kræfter til i min ryg, så det er godt han kan.

Men puuuha, i de situationer må det altså ikke være nemt at være alenemor...og så til to. Så jeg forstår dig skisme godt, og de tager sikkert heller ikke skade af det. Men F**K hvor er det hårdt, at høre sit barn græde på den måde...så god idé med højt musik... Det er bare så øv... Håber tigeren snart smutter, så I kan få lidt ro på igen!

i går aftes, efter en rigtig hyggelig middag med mormor, blev pigerne puttet uden problemer. hvem der dog bare var en familie på 4 – det er så meget nemmere at være 2 om 2 og tilgodese alle deres behov med det samme, uden at en må vente ked af det...

Anmeld

18. marts 2010

lion

Milka skriver:

det er sørme heller ikke normen herhjemme at de må græde sig selv i søvn ...

Det tror jeg heller ikk.

Men det er der nogen der gør. Det er nogen i min familie der synes at man skal gøre det sådan.

Anmeld

18. marts 2010

Milka

lion skriver:

Det tror jeg heller ikk.

Men det er der nogen der gør. Det er nogen i min familie der synes at man skal gøre det sådan.

ja, ved godt at nogen synes det er sådan man skal gøre. ikke ligefrem tillidsskabende over for sit barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.