Kan barnet få kalkmangel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Mette-Marie

Det er meget vigtigt, at du får kalk hver dag, specielt i 3 trimester. Jeg fandt lige følgende på Netdoktor

Kalk

Kalk er vigtig i opbygningen af knogler og tænder. Desuden er kalk vigtig for normal funktion af nerve- og muskelceller. Du dækker dit daglige behov for kalk ved at drikke eller spise, hvad der svarer til trekvart liter mælke produkter. Hvis du ikke spiser mælkeprodukter, bør du tage et kalk-tilskud. Den præcise anbefalede daglige tilførsel er 900 mg kalk for gravide (behovet er størst i 3. trimester). Behovet stiger til 1200 mg, når du ammer. D-vitamin fremmer optagelsen af kalk.

kh

Mette 28+2 som tager kalk kombineret med d-vitamin hver dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

nuggie

man skal huske at den lilles tandanlæg bliver dannet mens de er i maven på dig, så det er vigtigt at man få kalk nok, mens man er gravid, så jeg vil mene at man skal tage kalk piller, hvis man ikke indtager kalk nok i sin kost.

Anmeld

20. marts 2010

Ansemusen

Tjuhl skriver:

jeg får absolut ikke kalk nok for tiden - og har ikke fået det den sidste måned, for ALT mælkeproduktsagtigt kommer direkte op igen og nu er jeg nået dertil hvor jeg faktisk ikke orker at forsøge, jeg spiser bare det jeg ved blir nede. min læge sagde så, at jeg kunne ikke få for meget kalk (eller d-vitamin), så hun synes jeg skulle tage kalktabletter med d-vitamin i, så dem er Søren på apoteket for at hente nu

Jeg har faktisk nogle kalktabletter med D-vitamin liggende fra lang tid tilbage, måske jeg skulle ty til dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.