Kan barnet få kalkmangel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.748 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Ansemusen

Jeg tror ikke jeg får kalk nok, og får ikke tygget mine kalktabletter, fordi de smager så vammelt. Men jeg har hørt, at får moren ikke kalk nok går det ud over hende og ikke barnet. Men passer det?
Og hvis det kan gå ud voer barnet, skal der så ikke meget til? Jeg får ikke kalk hver dag, mens jeg andre dage fx. kan spise to æg, lidt ost og drikke et par glas mælk. Det varierer meget efter hvad jeg har lyst til, og tænker også, at min krop måske netop fortæller mig, når jeg har brug for kalk ved at jeg får lyst til mælk osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

SHERO

Ansemusen skriver:

Jeg tror ikke jeg får kalk nok, og får ikke tygget mine kalktabletter, fordi de smager så vammelt. Men jeg har hørt, at får moren ikke kalk nok går det ud over hende og ikke barnet. Men passer det?
Og hvis det kan gå ud voer barnet, skal der så ikke meget til? Jeg får ikke kalk hver dag, mens jeg andre dage fx. kan spise to æg, lidt ost og drikke et par glas mælk. Det varierer meget efter hvad jeg har lyst til, og tænker også, at min krop måske netop fortæller mig, når jeg har brug for kalk ved at jeg får lyst til mælk osv.

Kan du ikke bare købe kalktabeletter man skal sluge??

Min jm sagde at man ikke anbefaldte så meget kalk mere som man gjorde før i tiden, så så længe jeg spiste lidt mælk på min morgenmad og lidt ost hver dag var det nok... :-)

Anmeld

16. marts 2010

SaNiNa

Du får jo osse kalk gennem gørnsager, mælkprodukter osv.

og det som du skriver lyder det altså som om du få rigeligt med kalk.

jeg selv fik ikke kalk eller folsyre i meget meget lang tid da jeg kastede op hele tiden og Nicklas fejler intet.

men hvis du er nervøs så syntes jeg da lige du skal vende det med din jm eller læge.

hov jeg fik kalk tabletter som kunne synkes og ikke tygges

Hvor længer er der til termin?

Anmeld

16. marts 2010

B&J

Tror du skal tage det helt roligt jeg kan slet ikke lig mælk og spiser ikke ost så mælk fik jeg stort set ikke og mine klak-piller øhhh ja dem glemte jeg ups smiler... men min dreng er sund og rask og kender mange der har glemt deres eller slet ikke spiser mælke produkter... og det gør du engang i mellem og du tager kalk engang i mellem så tror du bare skal smile... alt er helt fint...

Anmeld

16. marts 2010

Ansemusen

Sanne og Nicklas skriver:

Du får jo osse kalk gennem gørnsager, mælkprodukter osv.

og det som du skriver lyder det altså som om du få rigeligt med kalk.

jeg selv fik ikke kalk eller folsyre i meget meget lang tid da jeg kastede op hele tiden og Nicklas fejler intet.

men hvis du er nervøs så syntes jeg da lige du skal vende det med din jm eller læge.

hov jeg fik kalk tabletter som kunne synkes og ikke tygges

Hvor længer er der til termin?

Kun 8 uger. har egentlig tænkt på det længe, men har bare holdt fast i, at jeg har fået fortalt, at det er moren det går ud over, fordi barnet så tærer på hendes kalkdepoter.
Jeg skal have købt kalktabletter alligevel, har bare glemt det hver gang jeg har været på apoteket (allerede ammehjerme *griner*). Men bliver bare pludselig bekymret for om han har taget skade af det. For nogle dage får jeg intet kalk overhovedet og andre dage rigtig meget. Er desværre ikke for god til at få grønt nok, selvom jeg godt kan lide det. Men er begyndt at spise en avokado hver eller hver anden dag sammen med morgenmaden eller frokosten og får selvfølgelig også lidt frugt og ekstra grønt udover. Men som sagt ikke nok

Anmeld

16. marts 2010

SaNiNa

Ansemusen skriver:

Kun 8 uger. har egentlig tænkt på det længe, men har bare holdt fast i, at jeg har fået fortalt, at det er moren det går ud over, fordi barnet så tærer på hendes kalkdepoter.
Jeg skal have købt kalktabletter alligevel, har bare glemt det hver gang jeg har været på apoteket (allerede ammehjerme *griner*). Men bliver bare pludselig bekymret for om han har taget skade af det. For nogle dage får jeg intet kalk overhovedet og andre dage rigtig meget. Er desværre ikke for god til at få grønt nok, selvom jeg godt kan lide det. Men er begyndt at spise en avokado hver eller hver anden dag sammen med morgenmaden eller frokosten og får selvfølgelig også lidt frugt og ekstra grønt udover. Men som sagt ikke nok

Tror bestem ikke du skal være nervøs jeg fik kun kalk fordi jeg ikke drikke eller spiser mælkeprodukter jo mathilde kakaomælk den blå og den drak jeg ½ L af hver morgen gennem hele graviditeten.

Så længe du stadig får varieret kost få er jeg 100% på du får nok kalk. og fordi du ikke lige får noget grønt en eller to dag så sker der heller ikke noget fra november til februar spise og drak jeg stort set ikke og hvis jeg spiste eller drak ja så kom det hele op igen efter 2-5min.

Den lille skal nok tag hvad den har brug for, og så får du i sidste række. tror mig jeg tabte 18 kg ved det.

Anmeld

16. marts 2010

Bavianis

Jeg sluger også mine kalktabletter, selvom de også kan tygges. Det kan hjælpe at tage dem med et par mundfulde youhurt til:-) Barnet får kalk nok (igen princippet med barnet først - så mor...), det bliver bare taget fra dine knogler...

Anmeld

16. marts 2010

Ansemusen

Bavianis skriver:

Jeg sluger også mine kalktabletter, selvom de også kan tygges. Det kan hjælpe at tage dem med et par mundfulde youhurt til:-) Barnet får kalk nok (igen princippet med barnet først - så mor...), det bliver bare taget fra dine knogler...

Hehe, de her er kæmpemæssige, så dem kan jeg ikke sluge desværre. Kan ellers sagtens tage 5 på en gang af almindelige tabletter, men ikke dem her. Men ja, er ikke godt hvis det går fra mine knogler, men SÅ meget tror jeg dog ikke jeg er i underskud, så det frygter jeg ikke. Vil bare ikke have at han mangler noget

Anmeld

16. marts 2010

oo

jeg får absolut ikke kalk nok for tiden - og har ikke fået det den sidste måned, for ALT mælkeproduktsagtigt kommer direkte op igen og nu er jeg nået dertil hvor jeg faktisk ikke orker at forsøge, jeg spiser bare det jeg ved blir nede. min læge sagde så, at jeg kunne ikke få for meget kalk (eller d-vitamin), så hun synes jeg skulle tage kalktabletter med d-vitamin i, så dem er Søren på apoteket for at hente nu

Anmeld

16. marts 2010

Bavianis

Tjuhl skriver:

jeg får absolut ikke kalk nok for tiden - og har ikke fået det den sidste måned, for ALT mælkeproduktsagtigt kommer direkte op igen og nu er jeg nået dertil hvor jeg faktisk ikke orker at forsøge, jeg spiser bare det jeg ved blir nede. min læge sagde så, at jeg kunne ikke få for meget kalk (eller d-vitamin), så hun synes jeg skulle tage kalktabletter med d-vitamin i, så dem er Søren på apoteket for at hente nu

Det er også dem jeg spiser - bare fra Matas, da de var på tilbud. Ift at tage kalk fra knoglerne - så mener jeg min læge har sagt at graviditeten ALTID tager kalk fra moderens knogler - så den kalk man tager er sådan set til een selv...

Hence, de gamle ammestuehistorier med, at der gik en tand per graviditet - hvilket heldigvis er en skrøne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.