Hvor lang tid havde jeres mænd barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.350 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Dictes mor

Jeg er så heldig at min mand har barsel i 14 uger, så vi kommer til at være to om det i den sværeste periode, så jeg håber, at det kan gøre det hele lidt lettere, plus jeg glæder mig så¨meget til at have ham hjemme i så lang tid, og han glæder sig også rigtig meget.

Hvor lang tid var jeres mænd/kærester hjemme? Og hvordan oplevede i det, da han ikke var der længere til at hjælpe i løbet af dagen, blev det hårdere at skulle klare det hele selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Hvem?

Min mand havde 14 dage og det syntes jeg passede rigtig fint, vi er nogle der altid har mange jern i ilden og altid planlagt noget, så vi gik og stressede hinanden hjemme, så det var dejligt at sende ham afsted igen og den bette og jeg kunne finde vores egen rytme i hverdagen.

Anmeld

16. marts 2010

Findusinde

SanneBoe skriver:

Min mand havde 14 dage og det syntes jeg passede rigtig fint, vi er nogle der altid har mange jern i ilden og altid planlagt noget, så vi gik og stressede hinanden hjemme, så det var dejligt at sende ham afsted igen og den bette og jeg kunne finde vores egen rytme i hverdagen.

Thomas havde barsel 14 dage efter fødslen.. Og så havde han hele dec.. Han er lærer, så han havde lang juleferie. Så han fikl 3 uger af min barsel, så vi gik og råhyggede hele dec!

Anmeld

16. marts 2010

ekzunz

"Rigtige mænd holder ikke barsel" - så ingenting

Han var dog med til fødslerne. Lukas blev født kl. 00.08 ved AKS og røg på Neonatal - men kl. 7 kørte far på arbejde.....uden at have sovet....Ikke liiiige den dag han vandt flest popularitets-point.....

Anmeld

16. marts 2010

Maise

Majastina skriver:

Jeg er så heldig at min mand har barsel i 14 uger, så vi kommer til at være to om det i den sværeste periode, så jeg håber, at det kan gøre det hele lidt lettere, plus jeg glæder mig så¨meget til at have ham hjemme i så lang tid, og han glæder sig også rigtig meget.

Hvor lang tid var jeres mænd/kærester hjemme? Og hvordan oplevede i det, da han ikke var der længere til at hjælpe i løbet af dagen, blev det hårdere at skulle klare det hele selv?

min havde 14 dage, hvilket passede mig fint. Havde det egentlig sådan til sidst at nu måtte han godt skrubbe på job så lillepigen og jeg kunne finde en hverdag sammen. Jeg har krudt i røven og startede også i mødre gruppe 2,5 uge efter jeg havde født og havde virkelig behov for det ( har det stadig ). Så hygger han med hende om aftenen, så kan jeg slappe lidt af ;-)

Anmeld

16. marts 2010

Cris

Min mand skal have 3 måneder, for jeg ikke har noget rigtigt barsel. Men vi har valgt at han skal på barsel nu til sommer for barnet ville være over 6 måneder og den store to og halv. Og den alder er det nemmere til mange ting. Når de er så små kunne jeg sagtens sagtens klare mig alene, jeg synes ikke, at det var så hård. Men det er hård at komme ud af døren og være udenfor i mange timer (especielt om vinteren, for man kan ikke amme udenfor) Så efter 6 måneder så kan man give dem noget mad til turen og vi har mange planner til de 3 måneder (selv om man også kan blive træt at have manden hjemme hele tiden og nogle gange ville jeg ønske mig, at han var på arbejde, så jeg kan hygge for mig selv... det kan jeg huske fra dengang med den store... tihi)

Anmeld

16. marts 2010

MariaJ

Fjorten dage i forbindelse med fødslen og fem måneder i slutningen af barselspersioden (efter jeg begynder på arbejde igen). Jeg er også bange for at ville blive tossede af at gå hjemme sammen alt for længe. Vi hygger os supermeget, når vi har ferie, men ellers tror jeg også det er sundest for os at have lidt forskelligt at gøre i hverdagen. Jeg håber dog han kan tage lidt ekstra tid, hvis der bliver komplikationer eller hvis jeg går langt over tid, for hans fjorten dage begynder fra terminsdatoen.

Maria 35+0 

Anmeld

16. marts 2010

Dictes mor

Znuzke skriver:

"Rigtige mænd holder ikke barsel" - så ingenting

Han var dog med til fødslerne. Lukas blev født kl. 00.08 ved AKS og røg på Neonatal - men kl. 7 kørte far på arbejde.....uden at have sovet....Ikke liiiige den dag han vandt flest popularitets-point.....

Det ville heller ikke være så populært herhjemme

Anmeld

16. marts 2010

TbCp

Carsten holdt ikke barsel. Han er selvstændig, var startet op 3 mdr. tidligere, så der var ikke nogen penge at hente.
Til gengæld hade han mulighed for at arbejde hjemmefra ihvertfald en gang om ugen den første tid, så han var lidt hjemme.
De første 2 uger lå vi på sygehuset, så der betød det ikke så meget, men jeg har sagt til ham at hvis vi får flere børn så vil JEG HAVE at han holder noget barsel.

Anmeld

16. marts 2010

Lady Marion <3

3 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.