Nogle der har prøvet at glucosebelastning var negativ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.445 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

smokin

Nogle der har fået for højt tal - hvad sker der efterfølgende?

Jeg fik for højt tal i dag i telefonen og det har lagt en rigtig stor dæmper på mit humør. Kan slet ikke tænke på noget som helst andet end hvad der skal ske nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

LauraLW

Har ikke prøvet det selv, men er det ikke noget med at hvis tallet er mellem 8 og 9, så er du i risiko for at udvikle graviditetsbetinget sukkersyge, og skal derfor testes igen. Hvis tallet er 9 eller derover så vurderer man at du allerede har fået sukkersygen og næste skridt er derfor møde på hospitalet ang kost, motion og evt medicin.

Laura

Anmeld

16. marts 2010

BK

Zette skriver:

Nogle der har fået for højt tal - hvad sker der efterfølgende?

Jeg fik for højt tal i dag i telefonen og det har lagt en rigtig stor dæmper på mit humør. Kan slet ikke tænke på noget som helst andet end hvad der skal ske nu

Da jeg var inde, og blive testet viste tallet 8,9 og det skete der ikke noget ved... er du på den anden side af 9 så skal du til en diatist...

men hvis det derimod var tallet inden du fik det der sukkervand at drikke der var så højt havde du slet ikke fået sukkervandet for så er ikke graviditets diabetes, så er det rigtig diabetes...

Anmeld

16. marts 2010

Skouboe

Hvis det er resultatet af selve glukosebelastningen der er for højt, vil du sandsynligvis blive henvist til en JM med speciale i gravide med diabetes og evt. en diætist.

Det er ikke verdens undergang, og går i næsten alle tilfælde over efter fødslen så op med humøret 

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

LauraLW skriver:

Har ikke prøvet det selv, men er det ikke noget med at hvis tallet er mellem 8 og 9, så er du i risiko for at udvikle graviditetsbetinget sukkersyge, og skal derfor testes igen. Hvis tallet er 9 eller derover så vurderer man at du allerede har fået sukkersygen og næste skridt er derfor møde på hospitalet ang kost, motion og evt medicin.

Laura

jo det er også det jeg fik at vide den gang...men jeg var heldigvis uden for farezonen

Anmeld

16. marts 2010

smokin

LauraLW skriver:

Laura

Mit tal er over 9, og det er alt over 9 der bliver taget hånd om. Jeg har ikke hørt at det skulle være faktum at når man er over 9 så har man sukkersyge, men muligheden er der for at udvikle det.

Anmeld

16. marts 2010

Ansemusen

Zette skriver:

Mit tal er over 9, og det er alt over 9 der bliver taget hånd om. Jeg har ikke hørt at det skulle være faktum at når man er over 9 så har man sukkersyge, men muligheden er der for at udvikle det.

Det er jeg ked af at høre  Jeg var selv til glukosebelastning, og var rigtig rigtig nervøs bagefter for reaultatet. Heldigvis var det i orden her. Men du skal, som en anden skriver, huske på, at det som regel går over efter graviditeten, og så kan kost og motion virkelig betyde meget! Jeg kender en fyr, som er overvægtig og fik sukkersyge pga. det. Han tabte sig så tyve kilo og er sluppet af med det. Graviditetssukkersyge er også normalt vægtbetinget, og derfor går det som regel væk efter endt graviditet. ´Mener heller ingen fare der er for dit barn, det skal bare have målt blodsukker efter fødslen, for at sikre sig, at det ikke får sukkerabstinenser.

Jeg håber ikke du har det og at kost og motion kan vende billedet for dig

Anmeld

16. marts 2010

smokin

Ansemusen skriver:

Det er jeg ked af at høre  Jeg var selv til glukosebelastning, og var rigtig rigtig nervøs bagefter for reaultatet. Heldigvis var det i orden her. Men du skal, som en anden skriver, huske på, at det som regel går over efter graviditeten, og så kan kost og motion virkelig betyde meget! Jeg kender en fyr, som er overvægtig og fik sukkersyge pga. det. Han tabte sig så tyve kilo og er sluppet af med det. Graviditetssukkersyge er også normalt vægtbetinget, og derfor går det som regel væk efter endt graviditet. ´Mener heller ingen fare der er for dit barn, det skal bare have målt blodsukker efter fødslen, for at sikre sig, at det ikke får sukkerabstinenser.

Jeg håber ikke du har det og at kost og motion kan vende billedet for dig

Det var også en rigtig kedelig nyhed at få på sådan en solbeskinnet dag øv. Men tak for dit indlæg.

Jeg tror ikke at jeg har sukkersyge, det er i hvert fald ikke den opfattelse jeg har fået, da jeg fik leveret svaret på telefonen idag, jeg tror mere at jeg nu kommer i kontrol for at jeg ikke skal udvikle det eller hvis jeg nu udvikler det. Mit største problem vil være at jeg ikke kan dyrke motion fordi min symfyse har givet sig så meget, så jeg går faktisk meget lidt. Jeg har indtil nu ikke tænkt over hvad jeg spiser, så det er måske mit første skridt på vejen. Det vigtigste for mig er at jeg ikke videregiver det til baby - det vil jeg være rigtig rigtig ked af.

Nå det så er sagt, så har jeg også en sygdom i tyktarmen som kan påvirke udfaldet af hvad der skal ske, så jeg er ikke helt normal

LouiseLarsen fortalte at hendes tal også var højere end 9 og at det eneste der er blevet gjort ved hende var at hun skulle tænke over at spise mindre sukker.

Så jeg håber på det allerbedste!

Anmeld

16. marts 2010

LauraLW

Zette skriver:

Ok. Det var den besked vi fik der hvor jeg blev testet. - Men kan læse at det er forskelligt fra sted til sted.

Håber at humøret bliver bedre når du får noget mere info fra hospitalet.

Laura

Anmeld

16. marts 2010

smokin

LauraLW skriver:

Ok. Det var den besked vi fik der hvor jeg blev testet. - Men kan læse at det er forskelligt fra sted til sted.

Håber at humøret bliver bedre når du får noget mere info fra hospitalet.

Laura

Jeg gik jo også straks i gang med at læse på nettet, men kan ikke rigtig komme frem til noget konkret, så jeg må vel bare slå koldt vand i blodet (er jo heller ikke ved at dø, og der er virkelig aktivitet i min mave pt. tror hun holder disco hver dag derinde)

Jeg kan kun komme frem til at alt over 9 ikke er så optimalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.