Muffi . skriver:
Det skærer i mit hjerte
Jeg er nok en af de få der ikke syntes vuggestue el dagpleje er godt for mit barn ,, Lille purken startede i vug i går . Han kommer fra et hjem med 100% tryghed fra mor og far er altid glad og veltilpas . Nu sidder man der blandt 14 snottede børn ,2 1/2 voksen der løber stresset rundt en masse larm og beskidte gulve
Kan sgu godt forstå de små reagere , Tænk at blive pillet ud af det trygge miljø for at blive smidt ind i sådan et ragnarok
Der er intet galt med institutionen , den har faktisk et godt ry men syntes det nærmest er børneplageri pga alle de nedskæringer .. Det er sindsygt hårdt at skulle have kørt sit barn ind når barnet er utrygt og den stakkels pædagog har mange andre ting at skulle lave .. Jeg syntes ikke små børn er parate i en alder af 1 år . Jeg overvejer seriøst at vente 1-2 år med institution , holde ham hjemme og tage aftenvagt
Puha måtte lige af med det ..
Jamen Muffi dog! Du er da helt ude af den!!! Tror du ikke løsningen er aftenvagterne og så en sød ung pige til at overlappe de timer der giver problemer.
Så er der kun een om ham og ikke andre børn hun skal tage sig af og de store kan jo være der i starten og hjælpe lidt til han rigtig lærer hende at kende!?
Det er jo vigtigt at du er tryg ved det hele, for ligemeget hvor meget du tror du kan skjule for ham, så mærker han det hele. Han kan godt mærke at du ikke bryder dig om at aflevere ham, han kan se det i dine øjne og han kan mærke den lille ændring der er i hele din opførsel. Tro mig jeg kender en kvinde jeg bare ikke kan snuppe, ser hende måske en til to gange om året, min lille mand elsker damer....
.....men da vi var sammen med hende for noget tid siden ville han slet ikke tale med hende, se på hende eller noget. Tro mig jeg sætter den pæne facade op og er sååå sød og venlig, det forventes af mig, hm hm, men det var i min verden tydeligt at han gennemskuede mig!!!
Tag nu en beslutning der giver jer begge ro. Moderbinding ja, det har alle små børn, men når han reagerer så kraftigt så tror jeg det handler meget om din tryghed og det han læser ud af dine reaktioner og væremåde!
Sig lige til hvis du har brug for at snakke søde!!
Kamelia
Anmeld