Muffi . skriver:
Det skærer i mit hjerte
Jeg er nok en af de få der ikke syntes vuggestue el dagpleje er godt for mit barn ,, Lille purken startede i vug i går . Han kommer fra et hjem med 100% tryghed fra mor og far er altid glad og veltilpas . Nu sidder man der blandt 14 snottede børn ,2 1/2 voksen der løber stresset rundt en masse larm og beskidte gulve
Kan sgu godt forstå de små reagere , Tænk at blive pillet ud af det trygge miljø for at blive smidt ind i sådan et ragnarok
Der er intet galt med institutionen , den har faktisk et godt ry men syntes det nærmest er børneplageri pga alle de nedskæringer .. Det er sindsygt hårdt at skulle have kørt sit barn ind når barnet er utrygt og den stakkels pædagog har mange andre ting at skulle lave .. Jeg syntes ikke små børn er parate i en alder af 1 år . Jeg overvejer seriøst at vente 1-2 år med institution , holde ham hjemme og tage aftenvagt
Puha måtte lige af med det ..
Forstår dig så godt... virkelig... har heller aldrig brudt mig om at aflvere mine børn og jeg vil sige at jeg har været heldig at gå hjemme eller været sygemeldt med de to store så dem behøvede jeg ikke at aflevere fast...
Med Mads den yngste valgte jeg simpelthen at søge job som dagplejer så jeg kunne passe ham hjemme og han først kom væk fra mor da han var stor og skulle i børnehave... det havde selvfølgelig både sine plusser og minusser at have eget barn hjemme, der kommer også reaktioner når man skal dele mor, men stadig for os en bedre løsning end en anden dagplejer eller vuggestue...
Hvis du har muligheden for orlov eller på anden måde at vente så syntes jeg så helt bestemt du skal vælge det - den tid kommer aldrig igen - og jeg er jo stadig af den overbevisning at så små børn IKKE har godt af at komme ud blandt andre børn og voksne UDEN mor eller far i nærheden...
Knus Pia, som håber I finder en god løsning...
Anmeld