børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Kvindemin

Macaab skriver:

Her vil jeg råde alle til at klikke sig ind på borger.dk... super side med svar på de fleste spørgsmål hvor det offentlige kommer ind over...

Børnefamilieydelsens størrelse afhænger af barnets alder:

• 0-2-årige: 4.247 kr. per kvartal (2010)
  • 3-6-årige: 3.362 kr. per kvartal (2010)
  • 7-17-årige: 2.645 kr. per kvartal (2010)

Hvad så hvis man har to børn, for man så stadig samme takst??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Chritinap skriver:

ja da, så får du den sats der matcher hvert barn

Anmeld

16. marts 2010

Livsmor

Her sættes pengene ind på vores "MAD" konto, den betaler så når Liv skal ha´ noget nyt. Vi køber når hun mangler, venter ikke på at pengene kommer.

Karina

Anmeld

16. marts 2010

Kvindemin

ka-ri-na skriver:

ja da, så får du den sats der matcher hvert barn

Det bliver sku godt, der skal laves nogle flere børn. Griner

Anmeld

16. marts 2010

TbCp

ka-ri-na skriver:

jamen søde.... de penge er fra begyndelsen af ment som et tilskud til børnepasning.. Og nej, det er slet ikke dumt at tage halvdelen til hverdagen...

Her gør vi sådan at Nikoline aldrig mangler noget, vi køber tøj og ting og sjov løbende... Så hvis hun ikke lige mangler noget stort når de kommer så bliver de sparet op eller gemt til den næste tid...

Sådan gør vi det også.
Vi mangler ikke penge så vi køber når der er behov, når børnepengene så kommer bliver de enten brugt på noget Liva lige mangler i den måned ellers går de bare med ind i "dagligdagen"

Anmeld

16. marts 2010

Skouboe

Majastina skriver:

Ja man skulle jo tro at lidt shopping kunne lokke sådan en lille pige ud, nu må vi se

Altså.. blev vi ikke enige om i sidste uge at det er en lille Ditlev?

Så jeg gætter på at årsagen til at han ikke er kommet endnu, er udsigten til shopping...

Anmeld

16. marts 2010

Dictes mor

Skouboe skriver:

Altså.. blev vi ikke enige om i sidste uge at det er en lille Ditlev?

Så jeg gætter på at årsagen til at han ikke er kommet endnu, er udsigten til shopping...

He he, det kan der jo være noget om, nu bliver jeg helt nervøs

Anmeld

16. marts 2010

Corn

Majastina skriver:

Jeg har prøvet at forklare babyen i maven om alle de gode ting, den kan få, hvis bare den kommer ud inden den 1.

He ja mine to første de artede sig... Håber da også det gælder nummer 3

Anmeld

16. marts 2010

Corn

Chritinap skriver:

Alt efter alder, men det er pr. barn, ligegyldigt hvor mange/få man har...

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Znuzke skriver:

Jeg er helt enig her!!! Selv om det er et tilskud til pasning, så er det jo nu om dage de færreste (og ja - jeg ved godt at der er nogle af jer der har afleveret jeres børn tidligere) børn der bliver passet ude før de er fyldt 1 år - så det giver jo ikke rigtigt nogen mening, med mindre man så ser det som et tilskud til barslen.

Større børn er bare så meget dyrere! De vokser jo stadig hurtigt ud a tøjet og det bliver da ikke billigere med alderen. Så kommer der lommepenge, fritidsinteresser mv.......og så spiser de bare  for så meget mere end man kan købe bleer for til en baby....

Beløbet burde være ens for alle aldersgrupper.

Ja, det burde det faktisk...så hellere dividere hele beløbet ud på 18 år og så give det samm hver måned.. de små koster jo ikke en pind, i forhold til skolebørn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.