børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Ni-ko-li-ne

DatterMalou skriver:

mange tak for svar. Det hjælper en del..

Er det helt dumt f.eks tage halvdelen til hverdagsøkonomien?

jamen søde.... de penge er fra begyndelsen af ment som et tilskud til børnepasning.. Og nej, det er slet ikke dumt at tage halvdelen til hverdagen...

Her gør vi sådan at Nikoline aldrig mangler noget, vi køber tøj og ting og sjov løbende... Så hvis hun ikke lige mangler noget stort når de kommer så bliver de sparet op eller gemt til den næste tid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

ka-ri-na skriver:

jamen søde.... de penge er fra begyndelsen af ment som et tilskud til børnepasning.. Og nej, det er slet ikke dumt at tage halvdelen til hverdagen...

Her gør vi sådan at Nikoline aldrig mangler noget, vi køber tøj og ting og sjov løbende... Så hvis hun ikke lige mangler noget stort når de kommer så bliver de sparet op eller gemt til den næste tid...

Hid til har jeg gjort det sådan at MS aldrig mangler noget. Jeg køber tøj og andet til de andre mdr. Så med mindre det er noget helt vildt, bliver de brugt til at vi alle kan have det godt.

Vi vil jo gerne flytte sammen.

Anmeld

16. marts 2010

LISBETH:-)

Her er de ikke inkluderet i økonomien.

Vi har en særskilt konto til de penge. De er så de penge vi bruger til tøj og div. til Amalie (Og snart lillesøster) Bleer og andre dagligdags ting køber vi over vores normale budget. Vi har gjort det sådan for så skal vi ikke blive enige om, om der er råd til/behov for nyt tøj til datteren. Er der penge på kontoen er der også råd = glad farmand.

Anmeld

16. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

lisbeth2910 skriver:

Her er de ikke inkluderet i økonomien.

Vi har en særskilt konto til de penge. De er så de penge vi bruger til tøj og div. til Amalie (Og snart lillesøster) Bleer og andre dagligdags ting køber vi over vores normale budget. Vi har gjort det sådan for så skal vi ikke blive enige om, om der er råd til/behov for nyt tøj til datteren. Er der penge på kontoen er der også råd = glad farmand.

Super god ide!

Anmeld

16. marts 2010

ekzunz

Eva skriver:

Tænk at man får 1800kr mindre når man har større børn som jo koster mere...ved godt at den ydelse er lavet som tilskud til pasning der koster mest ved de små osv...men for pokker da... jeg må få nogle unger..

Jeg er helt enig her!!! Selv om det er et tilskud til pasning, så er det jo nu om dage de færreste (og ja - jeg ved godt at der er nogle af jer der har afleveret jeres børn tidligere) børn der bliver passet ude før de er fyldt 1 år - så det giver jo ikke rigtigt nogen mening, med mindre man så ser det som et tilskud til barslen.

Større børn er bare så meget dyrere! De vokser jo stadig hurtigt ud a tøjet og det bliver da ikke billigere med alderen. Så kommer der lommepenge, fritidsinteresser mv.......og så spiser de bare  for så meget mere end man kan købe bleer for til en baby....

Beløbet burde være ens for alle aldersgrupper.

Anmeld

16. marts 2010

Dictes mor

Macaab skriver:

Kommer i øvrigt januar, april, juli og oktober... Så I skal føde inden den 1. i den måned hvor børneschecken kommer for at ikke at vente 3 mdr mere

Jeg har prøvet at forklare babyen i maven om alle de gode ting, den kan få, hvis bare den kommer ud inden den 1.

Anmeld

16. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Jeg har prøvet at forklare babyen i maven om alle de gode ting, den kan få, hvis bare den kommer ud inden den 1.

ha ha.... Dicte! så er det nu! kom så ud

Anmeld

16. marts 2010

Cris

Vi har et meget stramt budget lige nu, for jeg ikke få noget penge. Så vi har det værre end mange som siger, at de har for lidt for de er alene (f.eks vi har et stram budget på 500kr til indkøb om måneden ca 300 til tøj+sjov) Vi vil gerne flytte, men jeg ved ikke, hvornår jeg finder arbejde igen. Så vi sparer lidt af børnepenge og lidt bliver det brugt til noget som skulle være nødvendigt. Sidste gang købte vi en vaskemaskin og lidt tøj. Næste gang tror jeg det bliver køleskabets tur...

Anmeld

16. marts 2010

Dictes mor

ka-ri-na skriver:

ha ha.... Dicte! så er det nu! kom så ud

Ja man skulle jo tro at lidt shopping kunne lokke sådan en lille pige ud, nu må vi se

Anmeld

16. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Ja man skulle jo tro at lidt shopping kunne lokke sådan en lille pige ud, nu må vi se

jeg hepper og hepper og krydser fingre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.