Nybagt mor: hvordan ser hverdagen ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.039 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, som overskiften lægger op til, er jeg interesseret i at høre Jer andre hvordan Jeres hverdag ser ud, nu hvor I har født.

De første par uger følte jeg ikke jeg lavede andet end at amme og skifte ble, og jeg kunne dårligt åbne øjnene af træthed.

Nu går det bedre. På trods af at prinsessen ikke altid gør det helt nemt for sine forældre at sove, er vi blevet vant til den afbrudte søvn og meget korte lure hist og pist

Vi nyder hvert sekund vi har med Laura, og specielt når hun er vågen (og i godt humør) er det, det mest fantastiske og livsbekræftende at være blevet forældre

Jeg er overrasket over at vi allerede har fået en så "nem" hverdag, men jeg håber da på at det kun bliver lettere

Laura bliver bombarderet med mad om aftenen så hun sover så længe som muligt. Så står jeg op med hende om morgenen, ammer hende osv og Daniel overtager så til afbøvsning og hygge inden han skal afsted (så får jeg en kort lur i mens). Der overtager jeg så, ammer igen og når hun tager sin morgenlur forsøger jeg også at få lukket øjnene lidt indtil hun melder sig til spisning igen. Så har vi typisk nogle timer hvor hun er vågen og vi laver kravle øvelser, hygger, os og får ordnet lidt praktiske ting herhjemme (hun elsker at hænge på skulderen). Når Daniel kommer hjem overtager han hende lidt, så jeg kan få vredet skulderen på plads igen og han har selvfølgelig savnet hende hele dagen

sidst på eftermiddagen får én af os typisk en lur og om aftenen er det forskelligt hvem der laver aftensmad og hvem der hygger med hende. Så spiser vi, ser tv og snakker - hygger os - og madbombardementet går i gang igen Så blev klokken mange, den sidste amning bliver overstået og Daniel tager hende mens jeg går i seng (han sover typisk tidligere på aftenen mens jeg ammer løs). En ½-1 time senere kommer han op i soveværelset med hende og så håber vi at hun sover længe! Typisk er vi begge i seng inden kl.2...

Hvordan ser Jeres hverdag ud?

Knus Caroline (Laura 25 dage)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

CarinaSB

Vores dag ser typisk sådan ud :

Noah vågner imellem 7.30 og 8.30 .. Så ligger vi i sengen og ser lidt tv i en ½ times tid .. Så står vi op og så får han noget grød .. 1 time efter står Per op .. Så ligger vi og hygger på gulvet med en masse legetøj .. Så får vi ordnet alt det huslige .. :) Omkring kl 12 går vi vores middags tur ned igennem gågaden .. 

Så er vi hjemme ca kl 14 .. så bliver Noah puttet og sover gerne imellem 2 og 4 timer .. :D så får han noget at spise og hygger sammen med os i sofaen .. 

Kl 18 begynder vi at lave mad sammen imens noah sidder på gulvet og leger ..

efter vi har spist hygger vi igen med ham inden at han kommer i seng imellem 19.30 og 22 :)

Sådan er vores dag mere eller mindre :)

Anmeld

15. marts 2010

XXSS

Vi har en fast rutine hos os - jeg møder først og så står Olivia og manden op ved 7-7.30 tiden (hun er 14 mdr i dag). Han giver hende mad, hygger sig med hende og kører hende i vuggestuen. Jeg henter fra vuggestuen når jeg har fri, henter jeg hende fra vuggestuen alt fra kl. halv fire til fem. Skynder os hjem og laver mad og spiser, leger i 1½ time og så går hun i seng mellem 18-19 senest. Som regel omkring 18-18.30 og så kommer manden hjem sent på aftenen, ja så vi har en noget adspredt dag og nyder derfor weekenderne meget. Hver tirsdag aften er manden hjemme tidligt jf. kl. 15-16 stykker så jeg kan komme på skole (læser udover 37 timers jobbet).

Sådan fortsætter det hver uge. Jeg er spændt på hvordan det skal gå med to små og alt den alenetid vi har hver for sig.

Man skal huske at nyde det - for tiden flyver afsted

tillykke med den lille - sovetiden skal nok ændre sig. Olivia sov hele natten fra hun var 3 måneder gammel fodrede hende kun en gang. Flere af mødregruppens børn, sov knap så meget, så de er meget forskellige de små, men der kommer også et tidspunkt, hvor de har brug for mere søvn ad gangen  og der er intet som at få hele sin nattesøvn..

God aften til jer

Tanja

Anmeld

15. marts 2010

MaleneG

Melissa vågner omkring kl. 8-8.30 så skal hun lige ud og have en tør numse mens hun storsmiler, og pludre løs. Så skal hun have lidt morgenmad, og bøvses af. somregel tager hun en lille lur på en times tid, og vågner så og skal have mad igen. omkring kl 12 bliver hun lagt i barnevognen for at sove, hvor hun så sover til kl 15.30 . ( Hun er meget præcis i sine tider ) Så er det endnu en gang tid til en tør numse og en god eftermiddags tår. så går vi ellers igang med lidt leg, og aftensmaden skal laves mens hun er med i køkkenet på en kigger omkring kl 20 tager hun sig en lille lur på alt mellem halv til en time. og når klokken nærmer sig de 22-22.30 bliver hun lagt i seng.

Tja.. det er vores dag

Anmeld

15. marts 2010

Bayze

MaleneG skriver:

Melissa vågner omkring kl. 8-8.30 så skal hun lige ud og have en tør numse mens hun storsmiler, og pludre løs. Så skal hun have lidt morgenmad, og bøvses af. somregel tager hun en lille lur på en times tid, og vågner så og skal have mad igen. omkring kl 12 bliver hun lagt i barnevognen for at sove, hvor hun så sover til kl 15.30 . ( Hun er meget præcis i sine tider ) Så er det endnu en gang tid til en tør numse og en god eftermiddags tår. så går vi ellers igang med lidt leg, og aftensmaden skal laves mens hun er med i køkkenet på en kigger omkring kl 20 tager hun sig en lille lur på alt mellem halv til en time. og når klokken nærmer sig de 22-22.30 bliver hun lagt i seng.

Tja.. det er vores dag

Det synes jeg dælme lyder som en hyggelig dag - og ikke så afskrækkende, men derimod "nemt". Så derfor tænker jeg selvfølgelig også - hvor gammel er Melissa?

Kh Tina

Anmeld

15. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MaleneG skriver:

Tja.. det er vores dag

altså snyd hun er sådan en lille guldklump

Håber Laura kan lære lidt af sin bonus kusine Kommer I herover og lærer hende det?

Anmeld

16. marts 2010

MaleneG

tinpou skriver:

Det synes jeg dælme lyder som en hyggelig dag - og ikke så afskrækkende, men derimod "nemt". Så derfor tænker jeg selvfølgelig også - hvor gammel er Melissa?

Kh Tina

Melissa er 2 mdr og 6 dage idag

Anmeld

16. marts 2010

MaleneG

Caroline86 skriver:

altså snyd hun er sådan en lille guldklump

Håber Laura kan lære lidt af sin bonus kusine Kommer I herover og lærer hende det?

hehe tror du at sådan noget kan smitte?

Men nu flytter i jo forhåbentlig også snart herover af

for at han kommer ind på uddannelsen.

Anmeld

16. marts 2010

FruPudderkvast

Caroline86 skriver:

Ja, som overskiften lægger op til, er jeg interesseret i at høre Jer andre hvordan Jeres hverdag ser ud, nu hvor I har født.

De første par uger følte jeg ikke jeg lavede andet end at amme og skifte ble, og jeg kunne dårligt åbne øjnene af træthed.

Nu går det bedre. På trods af at prinsessen ikke altid gør det helt nemt for sine forældre at sove, er vi blevet vant til den afbrudte søvn og meget korte lure hist og pist

Vi nyder hvert sekund vi har med Laura, og specielt når hun er vågen (og i godt humør) er det, det mest fantastiske og livsbekræftende at være blevet forældre

Jeg er overrasket over at vi allerede har fået en så "nem" hverdag, men jeg håber da på at det kun bliver lettere

Laura bliver bombarderet med mad om aftenen så hun sover så længe som muligt. Så står jeg op med hende om morgenen, ammer hende osv og Daniel overtager så til afbøvsning og hygge inden han skal afsted (så får jeg en kort lur i mens). Der overtager jeg så, ammer igen og når hun tager sin morgenlur forsøger jeg også at få lukket øjnene lidt indtil hun melder sig til spisning igen. Så har vi typisk nogle timer hvor hun er vågen og vi laver kravle øvelser, hygger, os og får ordnet lidt praktiske ting herhjemme (hun elsker at hænge på skulderen). Når Daniel kommer hjem overtager han hende lidt, så jeg kan få vredet skulderen på plads igen og han har selvfølgelig savnet hende hele dagen

sidst på eftermiddagen får én af os typisk en lur og om aftenen er det forskelligt hvem der laver aftensmad og hvem der hygger med hende. Så spiser vi, ser tv og snakker - hygger os - og madbombardementet går i gang igen Så blev klokken mange, den sidste amning bliver overstået og Daniel tager hende mens jeg går i seng (han sover typisk tidligere på aftenen mens jeg ammer løs). En ½-1 time senere kommer han op i soveværelset med hende og så håber vi at hun sover længe! Typisk er vi begge i seng inden kl.2...

Hvordan ser Jeres hverdag ud?

Knus Caroline (Laura 25 dage)

Hej Caroline..

Først tillykke med lillepigen!

Anthon er 3 mdr, og vores hverdag ser således ud:

Kl. 0730 - 0800 vågner han og ligger og pludrer lidt i sengen mens jeg får taget noget på.. Og så får han en flaske, tør ble og leger lidt..

Kl. 0900 tager han sig en lille lur på en times tid..

Kl. 1000 vågner han og vi leger..

Kl. 1130 får han mad igen og en tør ble.. Og så ryger han i barnevognen og vi går en tur og får ordnet dagens gøremål
Og så sover han mellem 3 og 4 timer..

Kl. 1530 - 1630 vågner han igen og får en tør ble og leger igen..

Kl. 1800 tager han en lille lur i mors arme på en halv times tid..

Kl. 1930 får han nattøj på og får aftenflasken.. Og så sover han mellem kl. 20 og kl. 2030

Kl. 0400 vågner han og får en flaske og sover videre til kl. 0730 - 0800

Man skal jo selvfølgelig også tænkte på at Anthon er flaske barn og derfor kan sove længere stræk end et brystbarn

Så han er dejlig nem!

//Sarah - som nu vil tage til lægen og få sønnen vaccineret.. Åh åh..

Anmeld

16. marts 2010

Isabeau

Tja.. det er vores dag

Hej!

Jeres dag ligner en hel del vores dag

Med én undtagelse at Stella blir´ lagt til og sove kl. 20.00, og vågner først igen næste dag omkring kl. 7.30-8.00.

Knus!

Ps. hun er 6 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.