Hjælp!! Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.767 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Ida.

Åh føler mig som verdens dårligste og mest uopmærksomme mor. Pelle var lige så lige kørt et smut i Kiwi efter mælk, og jeg lader ungerne være alene i de 3-5 sekunder det tager at gå ovenpå for at hente noget, da jeg kommer ned har Lina fået puttet noget i munden, som hun er ved at få i den gale hals. Jeg hiver hende op, lægger hendes overkrop over min venstre arm, mens jeg banker hende 5 gange i ryggen - som jeg har lært - hun får det derfra igen, jeg kan ikke umiddelbart se noget i hendes mund, så jeg giver hende lidt vand, da jeg tænker, at det nok bare er lidt mundvand der er rendt den gale vej. Men hun giver sig til at kløjs i det igen  jeg gentager proceduren og hun får det derfra - igen - nu kan jeg tydeligt se på hende, at hun gumler på noget og jeg når lige at få en finger på noget, der ligner noget meget meget tyndt plastik, et lille blad eller et stykke fra en billedbog....altså noget fladt, der måler ca. 1 x 1 cm - måske lidt mere aflangt end kvadratisk...og så er det bare væk, selvom jeg leder febrilsk efter det, så kan jeg bare ikke finde det!!! Hun har slugt det og virker nu helt okay - omend en smule rystet....jeg sidder bare på gulvet med adrenalinen helt oppe at ringe og ryster over hele kroppen

Der har intet været med Lina siden. Hun hoster i øjeblikket rigtig meget ovenpå en virus, som har hærget vores lille hjem i 2½ uge nu, men jeg synes ikke hun virker anderledes, end før hun slugte "tingen"...

Men jeg er ved at gå ud af mit gode skind; hvad nu hvis det er noget farligt (jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig præcist, hvad det var, hun slugte!!)? Hvad nu hvis det er kommet ned i hendes lunger? Hvad nu hvis det ene og det andet - min fantasi fejler intet!! Så piger hjælp mig lige her, hvad ville I gøre? Kontakte vagtlægen? Giftlinien? Ringe til egen læge i morgen? Eller bare se tiden an?

HJÆLP!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

TbCp

Jeg ville ringe til vagtlægen og forklare hvordan og hvorledes... og så tage den derfra, høre dem hvad de vil råde til.

Og sikke da en forskrækkelse

Anmeld

14. marts 2010

Klumpe-dumpe

Da du ikke er sikker på hvad det er, der er røget ned, ville jeg ringe til vagtlægen/skadestuen....

Better safe then sorry.....

Anmeld

14. marts 2010

Ida.

Nå, jeg har nu snakket med vagtlægen og en øre- næse- hals-læge - det har da taget sin tid!! Summa summarum er, at de vil se hende imorgen. Bekymringen går på, om hun har fået det ned i lungerne, så de skal lytte på hendes lunger, desuden skal hun møde fastende, da hun skal bedøves og have et indgreb, for at konstatere om der er noget i lungerne eller ej - hvis altså lungernes lyd virker "mistænksom"....åh ha altså

De mente, det lød helt harmløst, men vil hellere være på den sikre side!

Jeg må sige, at jeg er særdeles positiv over den behandling, jeg har fået!!  til vagtlægerne i Region Midtjylland!!

for, at alt er som det skal være med min lille pige!!!!

Anmeld

14. marts 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Nå, jeg har nu snakket med vagtlægen og en øre- næse- hals-læge - det har da taget sin tid!! Summa summarum er, at de vil se hende imorgen. Bekymringen går på, om hun har fået det ned i lungerne, så de skal lytte på hendes lunger, desuden skal hun møde fastende, da hun skal bedøves og have et indgreb, for at konstatere om der er noget i lungerne eller ej - hvis altså lungernes lyd virker "mistænksom"....åh ha altså

Jeg må sige, at jeg er særdeles positiv over den behandling, jeg har fået!!  til vagtlægerne i Region Midtjylland!!

Det var dejligt at høre at de tager det så seriøst!!!

Håber alt er okay du giver lige en update imorgen ik?

Anmeld

14. marts 2010

JustAnotherName

idamaria83 skriver:

Åh gud, nej da, hvor en grim oplevelse. Lille Lina pusling!

Ja, hellere få tjekket og være på den sikre side, end at se tiden an, og opdage for sent, hvis det er noget der kan få alvorlig betydning.
Jeg håber ikke der skal gribes ind og gøres en masse voldsomt ved hende imorgen. Jeg håber det viser sig at være noget forholdsvis harmløst, som snildt finder sin egen vej ud...

Det kunne være sket for hver og een af os. Ingen mor er evig og altid konstant non-stop opmærksom og tilstede. Men desværre er 10 sek. nogle gange nok til, at der sker et eller andet skidt.
Jeg er ked af at i har haft sådan en ubehagelig oplevelse.

Krydser alt hvad jeg kan for, at det går godt imorgen, og viser sig, at alting er okay.

Stort kram til dig, sikke en grim forskrækkelse!
 .....og kan der så snart se at ske nogle rare ting - Ikke mere sygdom og hoste, og ikke flere ting i den gale hals, mm.

Anmeld

15. marts 2010

lion

Sikke en forskrækkelse de kære børn kan give en.

Jeg krydser fingre for alt er ok.

Anmeld

15. marts 2010

anna-jonas

Ida................man kan da heller ikke slukke for skærmen mere end en enkelt aften, før dramaerne vælter ind over vores lille side. Godt at de tog det alvorligt..................og pøj, pøj med hende i dag. Lav lige en update, når i er hjemme igen.

Knus Mette

Anmeld

15. marts 2010

Barbamama

Puha jeg kan godt forstå du er blevet forskrækket. Jeg håber det bare er noget der kommer ud af den anden ende efter en lille indvendig rundtur.... Knus

Anmeld

15. marts 2010

Dictes mor

Hold da op en dramatisk aften! Hvordan går det med hende idag? Sikke en skrækkelig oplevelse. Hvornår skal I afsted idag? Jeg krydser fingrene for, at det hele er okay, og hun slipper for at skulle bedøves og undersøges for meget, så hun kan komme hjem og hygge med mor og få noget mam mam. Stakkels lille mus, og stakkels mor, som må være blevet noget så forskrækket.

Har du taget sådan et baby/barn førstehjælpskursus? Det har jeg tænkt meget over om jeg skulle, netop for at vide, hvad man skal gøre i sådan en situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.