Anonym skriver:
lå i går morges i sengen og pludselig fik jeg de værste plukkeveer og troede jeg nok skulle af sted på fødegangen, men gik på toilet fordi jeg os skulle tisse, men da jeg kom der ud var der En stor ulækker slimklump i mine trusser med lidt blod i
HVA ER DET ??
Min slimprop har valgt at poppe nu to gange i graviditeten. Den ene gang var 2½ måned før termin og den anden gang var i går - 4 uger før termin. Når du har plukveer, så "giver livmoderhalsen sig" og det er jo der slimproppen sidder. Man har jo plukveer gennem hele graviditeten - også selvom nogen slet ikke kan mærke dem - og derfor kan slimproppen også springe under graviditeten selvom fødslen ikke er nært forestående. Min jordemor forklarede mig at den sagtens kan gå indtil flere gange og at den blot gendanner sig selv. Så jeg fik hvert fald at vide at jeg ikke skulle bekymre mig, så længe der ikke var andre symptomer på at der var noget i gærde.
Men det er jo på den anden side også rigtigt at det KAN være et af de tidlige tegn på at fødslen er ved at gå i gang eller er nært forestående. Når jeg har googlet det har jeg også læst sådan noget med at den kan springe op til 6 uger før fødslen. Nu skriver du så at du samtidig har lidt tegnblødning, og det ved jeg ikek om ændrer billedet.
Så som det typisk ender med i den slags indlæg - ring til fg - hellere en gang for meget end en gang for lidt:-)
kh tina
Anmeld