Hvordan havde I det i dagene op til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

78.247 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Dictes mor

Jeg begynder at nærme mig tiden til fødslen, og kan mærke en del forandringer i kroppen, så jeg vil høre, hvordan I andre havde det op til fødslen?

Jeg er meget træt, og plukveerne er begyndt at nive lidt, jeg har vildt mange plukveer og har mere og mere ondt i maven. Mit haleben gør ondt, og min lænd er meget mere øm end tidligere. Jeg synes der er en del, som har ændret sig, men det kan jo også bare være på grund af den ekstra vægt...

Hvilke tegn fik I op til fødslen?

Knus Camilla 38+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

TbCp

Majastina skriver:

Jeg begynder at nærme mig tiden til fødslen, og kan mærke en del forandringer i kroppen, så jeg vil høre, hvordan I andre havde det op til fødslen?

Jeg er meget træt, og plukveerne er begyndt at nive lidt, jeg har vildt mange plukveer og har mere og mere ondt i maven. Mit haleben gør ondt, og min lænd er meget mere øm end tidligere. Jeg synes der er en del, som har ændret sig, men det kan jo også bare være på grund af den ekstra vægt...

Hvilke tegn fik I op til fødslen?

Knus Camilla 38+6

Uha nu næmer det sig hva

Jeg mærkede intet til af fødslen var på vej..
Altså jeg blev jo sygemeldt fra uge 28 med risiko for for tidlig fødsel og havde rigtig mange plukveer... så det var jeg mere eller mindre vant til...

Men der var inegn ændring i dagene op til.

Jeg tænker lidt at jeg heller ikke gik og mærkede efter da det jo allerede var i uge 35....

Anmeld

14. marts 2010

Mor til L&S

Jeg lytter lige med her da jeg også er ved at være tæt på fødslen (37+5)

Anmeld

14. marts 2010

Linea

Og jeg tror, at jeg endelig er igang - 10 dage over tid. Har ikke haft mange plukveer i min graviditet, først her på det sidste. Men de sidste to dage og ISÆR i dag har jeg ondt når jeg får en plukve, og jeg er ret sikker på at det nu er veer (småveer). Lige nu kommer de med 5 min. mellemrum, men er ikke så lange endnu - kun ca. 20 sek., så der er muligvis længe til, at de kommer op og varer omkring 1 minut. Min krop har derudover haft travlt med at rense sig selv den seneste uge, og jeg har rendt på toilet i tide og utide.

Så vi er pt. ret så meget oppe at køre, men forsøger alligevel at slappe af og tage det hele, som det kommer. Men det er SÅ vildt, at vi nok snart.....endelig ....får lov til at se vores lille datter for første gang. Og til trådstarter - hvor kan jeg dog godt sætte mig ind i tvivlen, man får, for hvor pokker skal man vide fra, hvordan det hele egentlig skal føles, nu når det er første gang!!!!!!! Alt mulig held og lykke til jer andre højgravide.

Linea

Anmeld

14. marts 2010

LinLin

Jeg mærkede overhovedet ikke noget anderledes! Har haft mange plukveer (minus smerter! - bare "hård mave") i to-tre mdr. Og så lige pludseligt en morgen kl 5.30 - 15 dage før termin - gik vandet midt i sengen...

Anmeld

14. marts 2010

ML

Dagene før fødslen synes jeg også der skete en del. Et par uger eller en måned terminen før sank maven en del og hovedet satte sig fast. Så jeg håbede og havde på fornæmmelsen at jeg ikke ville gå særlig meget over tid. I dagene op til terminsdagen  begyndte jeg at få en del "muren" i lænd og mave. Det var tiltagende og trættende. Specielt dagen efter terminsdagen var slem og jeg gik en tur for at prøve at fokusere på noget andet. Samme nat gik vandet så også og næste eftermiddag kom han ud til os.

Held og lykke med det og håber der sker noget snart!

Anmeld

14. marts 2010

Muffinmus

masser af øv plukveer, men ellers ahdve jeg det helt fino:-) i hvert fald 2 gang, første gang var jeg abre træt af det hele tror jeg.

Anmeld

14. marts 2010

NaFe

Jeg mærkede ingen forskel op til... havde ikke en eneste pluk ve under graviditeten... Men de kom så den dag jeg fødte...og blev så stille og roligt til rigtige veer...

Anmeld

15. marts 2010

Dictes mor

Der er nok ikke nogle universale tegn på at fødslen er nært forestående, desværre. Det ville bare være så rart, hvis man lige vidste, hvornår det blev, så man kan planlægge lidt. Jeg er planlægningsfreak, skal gerne vide ting lang tid i forvejen, så jeg kan have alting klar, og kan planlægge det hele til mindste detalje, så det er lidt svært slet ikke at vide noget. Hmmm, i bund og grund kunne det jo være at det hele gik igang lige om lidt, man ved det ikke. Det er vildt nok...

Anmeld

15. marts 2010

Dictes mor

Linea skriver:

Og jeg tror, at jeg endelig er igang - 10 dage over tid. Har ikke haft mange plukveer i min graviditet, først her på det sidste. Men de sidste to dage og ISÆR i dag har jeg ondt når jeg får en plukve, og jeg er ret sikker på at det nu er veer (småveer). Lige nu kommer de med 5 min. mellemrum, men er ikke så lange endnu - kun ca. 20 sek., så der er muligvis længe til, at de kommer op og varer omkring 1 minut. Min krop har derudover haft travlt med at rense sig selv den seneste uge, og jeg har rendt på toilet i tide og utide.

Så vi er pt. ret så meget oppe at køre, men forsøger alligevel at slappe af og tage det hele, som det kommer. Men det er SÅ vildt, at vi nok snart.....endelig ....får lov til at se vores lille datter for første gang. Og til trådstarter - hvor kan jeg dog godt sætte mig ind i tvivlen, man får, for hvor pokker skal man vide fra, hvordan det hele egentlig skal føles, nu når det er første gang!!!!!!! Alt mulig held og lykke til jer andre højgravide.

Linea

Uhhh, hvor er det spændende. Og ti dage over tid, så må du også have været ved at gå til at utålmodighed. Jeg håber, at du ligenu ligger med din lille baby i armene Det er spændende! Jeg håber, at det virkelig var fødslen, som var gået igang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.