Det er da kærlighed.. i mine øjne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

LotteGabriella

Eva skriver:

Men man behøver så heller ikke at dræbe hinanden, gør man...? og skal man, så er der måder der bruges hvorpå det ikke kan opdages...jeg synes sgu det er tragisk og måske handler det i virkeligheden om at vi som samfund burde hjælpe dem der er syge med at dø, hvis det er det de vil...her forsvinder et helt hold måske forældre, bedsteforældre og oldeforældre...trist og tragisk. Men er det fordi man ikke kan leve hvis den anden dør, som jeg først tolkede det som, så synes jeg da det er afhængighed...og ellers, så er det igen en debat om aktiv dødshjælp...

Heldigvis så er der mange hjemmehjælpere der "slår folk ihjel" eller hjælper dem på vej, lyder pænere..

Kan kun være enig med dig i at aktiv dødshjælp på den professionelle måde ville være en bedre ting og ja han kunne ha' givet hende piller, men jeg kan sagtens følge deres tankegang må jeg indrømme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

BinaMor

Eva skriver:

Men man behøver så heller ikke at dræbe hinanden, gør man...? og skal man, så er der måder der bruges hvorpå det ikke kan opdages...jeg synes sgu det er tragisk og måske handler det i virkeligheden om at vi som samfund burde hjælpe dem der er syge med at dø, hvis det er det de vil...her forsvinder et helt hold måske forældre, bedsteforældre og oldeforældre...trist og tragisk. Men er det fordi man ikke kan leve hvis den anden dør, som jeg først tolkede det som, så synes jeg da det er afhængighed...og ellers, så er det igen en debat om aktiv dødshjælp...

Heldigvis så er der mange hjemmehjælpere der "slår folk ihjel" eller hjælper dem på vej, lyder pænere..

nej det er jo fordi at det som du er inde på at konen stille og smertefuldt er ved at dø og manden hjælper hende væk.

og efter 50 år så jo der vil da være en afhængighed af hinanden. man ser tit ældre der dør tæt ved hinaden fordi de stopper med at leve når deres partner dør.

jeg tror også han skød sig for at komme "med hende" men også fordi at det må være SINDSYGT smertefuldt at skyde sin kone efter 50 ås liv. peje et skydevåben mod hendes hoved.. pu.. 

Anmeld

14. marts 2010

Fines mor

Yderst smukt i mine øjne, og da vi ikke har aktiv dødshjælp i dette land, så bakker jeg op om deres beslutning.

Hvil i fred, og vogt jeres evige kærlighed

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

LotteGabriella skriver:

Kan kun være enig med dig i at aktiv dødshjælp på den professionelle måde ville være en bedre ting og ja han kunne ha' givet hende piller, men jeg kan sagtens følge deres tankegang må jeg indrømme

Jeg har svært ved det må jeg sige...mit liv ville altid være værd at leve også selvom jeg mistede...måske især derfor ville det give mening at leve videre for mig og den anden part...heldigvis har jeg ikke oplevet det, men det er bare sådan jeg tænker..

Men ja, der burde være hjælp til at dø, hvis man ønsker det..

Anmeld

14. marts 2010

LotteGabriella

Fines mor skriver:

Yderst smukt i mine øjne, og da vi ikke har aktiv dødshjælp i dette land, så bakker jeg op om deres beslutning.

Hvil i fred, og vogt jeres evige kærlighed

Anmeld

14. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Eva skriver:

At man ikke ønsker/kan leve hvis den anden dør..det er da afhængighed der vil noget...

statistisk set er der jo mange der dør, kort efter at den anden er gået bort....

Tror ikke det er af afhængighed, men af ren og skær kærlighed...

Anmeld

14. marts 2010

BinaMor

mamalicious skriver:

Jo... hvis han ikke kan klarer sig selv. De har sansynligvis fået hjemmehjælp i kræft af hendes sygdom. - og når hun dør ville retten til den, nok bortfalde. Pyyyh frygteligt at stå i en sådan situation. Er nu sikker på at det var af kærlighed, men at manden nok også var en af de mange i en sådan alder, som ikke er i stand til at lave sig et måltid, og holde hus. Eller ???? 

Mamalicious

jeg tror altså ikke at efter man har skudt sin kone igennem 50 år at det er støvsugningen og maden man tænker på derefter. desuden har hun jo været dødeæligt syg noget tid og derved garanteret sengeliggende.

Anmeld

14. marts 2010

guldmønt

gabriellasmor skriver:

sørgeligt...

http://ekstrabladet.dk/112/article1313899.ece

jeg vil nu også kalde det kærlighed

Anmeld

14. marts 2010

guldmønt

Frederic's moar skriver:

statistisk set er der jo mange der dør, kort efter at den anden er gået bort....

det kommer vel an på hvordan man vælger at se på det

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Frederic's moar skriver:

Men er kærlighed så afhængighed...eller er afhængighed kærlighed? Jeg tror de to ting hænger sammen...heldigvis.. men ligefrem at dø fordi den anden dør..

Nogle dør kort tid efter deres partner dør andre liver op og får pludselig et helt nyt og skønt liv...afhængighed kan måske også være undertrykkelse for nogen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.