38 + 2 og ondt i hovedet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2010

lisbethita

lærkes_mor skriver:

Ynk er nok også et mere passende ord smiler.

Nej har aldrig hørt om babyer der har valgt at blive i maven for evigt.... men babyer der er blevet tvunget ud...

Meeeeeen jeg gætter på at du føder uge 40+4

Griner.....he he....det må jeg hellere holde dig op på. Personligt ved jeg det ikke...og NU er jeg da blevet stædig, så gider ikke engang gætte mere, fnys!!! ( )

God aften til dig, søde!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

ghm

du fik sikkert også afvide du skulle være obs på flimer for øjnene, voldsom vægtøgning (kan godt være indenfor et par dage), ødemer (vand i kroppen i overdrevet mængder , lår i skoene agtigt) tisser ofte men der kommer ikke andet end et par dråber. lyde lyder ikke som de plejer men høre rumklang, eller som om du befinder dig i en oste klokke. trykken for brysten, svimmel........

det er altid godt og gribe telefonen en ekstra gang hvis man er i tvivl, har selv haft svangerskabsforgiftning 2 gange og 3 gang ser det ud til jeg slipper.....

hvis der er tvivl om du har svangerskabsforgiftning så få taget en blodprøve, den kan sige det nøjagtigt....

Anmeld

16. marts 2010

Sara.

ghm skriver:

du fik sikkert også afvide du skulle være obs på flimer for øjnene, voldsom vægtøgning (kan godt være indenfor et par dage), ødemer (vand i kroppen i overdrevet mængder , lår i skoene agtigt) tisser ofte men der kommer ikke andet end et par dråber. lyde lyder ikke som de plejer men høre rumklang, eller som om du befinder dig i en oste klokke. trykken for brysten, svimmel........

det er altid godt og gribe telefonen en ekstra gang hvis man er i tvivl, har selv haft svangerskabsforgiftning 2 gange og 3 gang ser det ud til jeg slipper.....

hvis der er tvivl om du har svangerskabsforgiftning så få taget en blodprøve, den kan sige det nøjagtigt....

Tak for dit svar... Jep det var lige alt det hun sagde jeg skulle være obs på så det er jeg....

Håber alt er som det skal være når jeg kommer til lægen, og hvis ikk er det så blir tjekket op på sån jeg ikke skal gå og være nervøs over det.

Mange tak for dit svar. Og skønt det ser ud til at du slipper denne gang!!!!! jeg krydser fingre

Anmeld

17. marts 2010

ghm

Smiler ja du skal se du slipper sikkert også, og det er jo betryggende at du selv ved hvad du skal være opmærksom på, og hvis du fornemmer din læge er det mindste i tvivl så få lavet blodprøven, så kender du svaret dagen efter.

Ellers være god ved dig selv tag nogle ekstra hvil og slappe af det hjælper en lille smugle,

Anmeld

17. marts 2010

Sara.

ghm skriver:

Smiler ja du skal se du slipper sikkert også, og det er jo betryggende at du selv ved hvad du skal være opmærksom på, og hvis du fornemmer din læge er det mindste i tvivl så få lavet blodprøven, så kender du svaret dagen efter.

Ellers være god ved dig selv tag nogle ekstra hvil og slappe af det hjælper en lille smugle,

Ja det er det

Nu virker du jo ret garvet mht svangerskabsforgiftning så har lige et spørgsmål...

Min jordemor spurgte ellers ind og sagde jeg havde det fint... men har egentlig en del ondt i mine arme. (fra albuen og ned). "de" orker ingenting.... når jeg ligger her i sengen med computeren ligger de på computeren og skriver.... lidt som om de sover, uden at sove... de bare så tunge og snorre lidt.. er det egentlig noget jeg sku ha sagt?

Føler mig lidt dum over ikke at ha sagt det, men også over at sku ringe til fødegangen nu pga. mine arme.....

Har egentlig haft det sån nogle uger, kan ikke huske hvornår det begyndte...

Anmeld

17. marts 2010

ghm

lærkes_mor skriver:

Ja det er det

Nu virker du jo ret garvet mht svangerskabsforgiftning så har lige et spørgsmål...

Min jordemor spurgte ellers ind og sagde jeg havde det fint... men har egentlig en del ondt i mine arme. (fra albuen og ned). "de" orker ingenting.... når jeg ligger her i sengen med computeren ligger de på computeren og skriver.... lidt som om de sover, uden at sove... de bare så tunge og snorre lidt.. er det egentlig noget jeg sku ha sagt?

Føler mig lidt dum over ikke at ha sagt det, men også over at sku ringe til fødegangen nu pga. mine arme.....

Hvis du har øget væske i kroppen også arme og hænder, spænder og trykker det som en konstant snurren. hvis du ikke har vand i arme og hænder så ring til fødegangen.

jeg har selv i perioder haft den snurren i arme og hænder men også ben og fødder ....
og nu har jeg det hele tiden fordi jeg har fået mere væske i hele kroppen.

egen kontrol om det er væske i kroppen. tryk ned i huden og efterlader du et hvidt mærke som ligeså stille forsvinder igen er der væske, der kan også  være et hul efter trykket som langsomt bliver fyldt ud igen...

hvis det ikke er væske så kontakt fødegangen eller jordemoder bare for at du ikke skal bekrymre dig unødigt.

Anmeld

17. marts 2010

anna-jonas

lærkes_mor skriver:

Ja det er det

Det kunne lyde som om du har fået karpal-tunnel-syndrom. Det er når man har væskeophobninger, der trykker ind på nerverne i armene................ikke nogen rar fornemmelse, denne sovende og halvdøde fornemmelse. Hvis det bliver værre, skal du kontakte din læge eller JM. For det kan i sjældne tilfælde udarte sig til en blivende nerveskade.............

Anmeld

17. marts 2010

Anne85

ghm skriver:

Vidste kke at den med at tisse uden der kommer noget også er et symptom...?? Jeg har nemlig taget voldsomt på og har vand i hele kroppen så jeg har også fået strenge ordrer om at være obs på hovedpine, flimren for øjnene og ondt øverst i maven

Anmeld

17. marts 2010

ghm

Vidste kke at den med at tisse uden der kommer noget også er et symptom...?? Jeg har nemlig taget voldsomt på og har vand i hele kroppen så jeg har også fået strenge ordrer om at være obs på hovedpine, flimren for øjnene og ondt øverst i maven

det med der ikke kommer noget når du skal tisse, vil du ofte også have ondt øverst for maven eller der hvor ribbene samles, en smerte der kan give åndenød.

dette er en af de symptomer der kommer tilsidst eller når man har svær svangerskabsforgiftning, så bliver lever og nyre dårlige og fungere praktisk taget ikke, dette bliver normalt når barnet kommer ud.

Anmeld

18. marts 2010

Sara.

Mange tak for jeres svar igen...

Nu skal jeg til læge idag og så må jeg se hvad han siger..... Håber mit blodtryk er normalt igen

Mht karpal-tunnel-syndrom tror jeg det ikke... selvom jeg har de bivirkninger.... men jeg tror ikke jeg har væske i mine arme, og væskeophåbninger lyder lidt vildt, som om man ikke kan overse det....

Mvh Sara

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.