rød numse midt om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.557 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

Milka

luca vågnede grædende ved 3-tiden i nat og jeg kunne simpelthen ikke finde ud af hvad der var i vejen – prøvede med lidt vand, et par vindruer og ellers lidt trøstning men intet hjalp, hun blev ved med at græde. jeg kiggede så i bleen, selvom jeg intet kunne lugte, og der var problemet ... hun har haft meget tynd mave på det sidste men det her var så tyndt som vand (med hele majskerner i) og hendes numse var ildrød  jeg vaskede hende forsigtigt under hanen hvilket øjensynligt gjorde meget ondt

her til morgen har hun skidt 3 gange allerede og det gør bare så ondt på hende at blive skiftet. jeg vasker forsigtigt og lader hende være uden ble længe for at lufttørre, ved ikke hvad jeg ellers kan gøre.

så har vi også prøvet det ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

lion

Nej hvor er det synd for hende.

Jeg fik dette råd, da Cassandra havde det. Kog noget vand og put en stofble ned i vandet, vrid den og hæng den til tørre. Når den er tør, klip den i små stykker og put et af stykkerne i bleen når du skifter hende. Hvorfor det hjælper ved jeg ikk, men Cassandras numse blev hurtig god igen efter jeg gjorde det, og hende var pæn rød og hudløs.

Anmeld

12. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

luca vågnede grædende ved 3-tiden i nat og jeg kunne simpelthen ikke finde ud af hvad der var i vejen – prøvede med lidt vand, et par vindruer og ellers lidt trøstning men intet hjalp, hun blev ved med at græde. jeg kiggede så i bleen, selvom jeg intet kunne lugte, og der var problemet ... hun har haft meget tynd mave på det sidste men det her var så tyndt som vand (med hele majskerner i) og hendes numse var ildrød  jeg vaskede hende forsigtigt under hanen hvilket øjensynligt gjorde meget ondt

her til morgen har hun skidt 3 gange allerede og det gør bare så ondt på hende at blive skiftet. jeg vasker forsigtigt og lader hende være uden ble længe for at lufttørre, ved ikke hvad jeg ellers kan gøre.

så har vi også prøvet det ...

vi gør så på en lidt anden måde end Helene...

klip en stofble i stykker der passer til en balle ;0) baby balle....

og kog stykkerne i vand, i ca 5 minutter, vrid dem og opbevar dem i en lukket beholder.... når du skifter hende put så et stykke på hver balle...

ellers bruger vi A-derma´s Eryase baby bottoms creme.... eller Änglamark zink salve...

Nikoline har lige haft en tur der minder meget om Luca´s...

Anmeld

12. marts 2010

Milka

tak for det piger, har godt hørt om kogtvandskludene, tror jeg vil prøve det. og så bruger jeg lidt zinksalve og lidt talkum for at få det værste af fugten væk.

Anmeld

12. marts 2010

Ida.

Her er en opskrift på kogtvandsklude - og de er altså rigtig effektive!!:

http://www.sundhedsplejersken.dk/Find-svar/Find-alle-svar-demo/Born/Kogtvandsklude/

De par gange, vi har haft dem i brug, har jeg altså ikke vredet dem op, men bare ladet dem dryppe godt af og så klasket dem på ret så våde - for det er jo det sterile, der hjælper, og det er vel begrænset hvor sterilt det er, når man har haft grabberne i det?!

Men hvor er det synd for Luca god bedring til hende!!

Anmeld

12. marts 2010

anna-jonas

Nåååhhhh........... lille pusling. Prøv evt. med Inotyol salve, som købes på apoteket. Det er noget når en mirakelkur.

Knus Mette

Anmeld

12. marts 2010

malo

Ja, både kogtvandsklude og Inotyol er vidundermidler (ikke samtidig). Bare husk med Inotyol at der ikke må være "hul" på huden for så svier det. Vi har været storforbrugere af Inotyol.

Anmeld

12. marts 2010

TbCp

Når Liva bliver rigtig rigtig rød så bruger vi Brentan salve, det var min sp der foreslog det, det virkede stort set med det samme og allerede ved næste bleskift så det meget meget bedre ud.

Anmeld

12. marts 2010

Bondepigen

Vi bruger osse kogtvandskludende. Det eneste der hjælper hurtigt, når det er rimelig slemt. Ellers Aderma zinkspray, hvis det bare er lidt rødt..... så behøver man ikke røre numsen (og dermed genere den mere end højst nødvendigt).

Anmeld

12. marts 2010

Milka

prøvede med kogtvandsklude i dag og jeg ved ikke rigtig om det hjalp – det blev ikke umiddelbart bedre, med det blev så heller ikke værre. faktisk lige inden puttetid havde hun afføring igen som ikke var helt så tyndt mere, og hun beklagede sig heller ikke så meget da hun blev skiftet, så måske er det ved at blive bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.