Mathilde skriver:
Hej piger
Bare lige et hurtigt spørgsmål. Hvor lang tid kan jeres små børn lege selv fx på et tæppe på gulvet med en masse legetøj hvis i skal lave mad eller lign.?
Og hvor lang tid vil de ligge hvis i er på gulvet sammen med dem?
Celina vil ikke ligge mere en 10min på en god dag! Lidt længere hvis jeg sidder ved hende og aktiverer hende med forskelligt legetøj...
I mødregruppen leger de andre børn i lang tid på gulvet, men Celina vil være ved mig og bliver ked af det hvis hun skal ligge med de andre...også selvom der kun er to.
Hvordan er det hos jer? (Celina er knap 8mdr.)
Kender det alt for godt. Min datter kunne ikke være selv i 2 minutter, havde så svært at lave noget úden at jeg skulle bære på hende. Hun gad godt lege mens hun kunne stadigvæk se at jeg eller hendes far var ved hendes side, men selv det gad hun ikke.
Har du prøvet at lege gemmeleg med hende? For når man er 6-9 måneder så er barnet meget bange for at du eller hendes far forlader hende og derfor søger hun hele tiden trygheden. Det gjorde vi med vores datter og kan kun sige at det har hjulpet. Nu kan hun lege selv i laang tid uden at jeg skal sidde ved hendes side

Hvor før hun ikke kunne være selv mere end 2 min.
Anmeld