At lege selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.119 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Mathilde

Hej piger

Bare lige et hurtigt spørgsmål. Hvor lang tid kan jeres små børn lege selv fx på et tæppe på gulvet med en masse legetøj hvis i skal lave mad eller lign.?

Og hvor lang tid vil de ligge hvis i er på gulvet sammen med dem?

Celina vil ikke ligge mere en 10min på en god dag! Lidt længere hvis jeg sidder ved hende og aktiverer hende med forskelligt legetøj...

I mødregruppen leger de andre børn i lang tid på gulvet, men Celina vil være ved mig og bliver ked af det hvis hun skal ligge med de andre...også selvom der kun er to.

Hvordan er det hos jer? (Celina er knap 8mdr.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Findusinde

Mathilde skriver:

Hej piger

Bare lige et hurtigt spørgsmål. Hvor lang tid kan jeres små børn lege selv fx på et tæppe på gulvet med en masse legetøj hvis i skal lave mad eller lign.?

Og hvor lang tid vil de ligge hvis i er på gulvet sammen med dem?

Celina vil ikke ligge mere en 10min på en god dag! Lidt længere hvis jeg sidder ved hende og aktiverer hende med forskelligt legetøj...

I mødregruppen leger de andre børn i lang tid på gulvet, men Celina vil være ved mig og bliver ked af det hvis hun skal ligge med de andre...også selvom der kun er to.

Hvordan er det hos jer? (Celina er knap 8mdr.)

Hejsa!

Jeg tror at hvis Laura fik lov, kunne hun ligge i en god time, på legetæppet.. Dog ligger hun aldrig alene så lang tid, men hun kan snildt ligge en halv time, mens vi evt laver mad.. Laura er 6 mrd...

Anmeld

11. marts 2010

Mathilde

Findusinde skriver:

Hejsa!

Jeg tror at hvis Laura fik lov, kunne hun ligge i en god time, på legetæppet.. Dog ligger hun aldrig alene så lang tid, men hun kan snildt ligge en halv time, mens vi evt laver mad.. Laura er 6 mrd...

Hold da op! Det må være dejligt

Jeg kan have svært ved bare at nå at tømme opvaskemaskine og har tit gjort det med Celina på armen...

Tak for svar

Anmeld

11. marts 2010

Findusinde

Det er super dejligt... Det er især efter hun kan vende sig fra ryg til mave, det er blevet sjovt at ligge der..
Har det altid været sådan? Eller er det noget der lige er kommet?

Anmeld

11. marts 2010

Mussen2

Jeg tror det er MEGET forskellgt fra barn til barn. En fra min mødregruppe har aldrig villet ligge selv. Han havde mere brug for "mor-nærvær". Sundhedsplejersken sagde, at det måtte man bare tage som det var og lade ham være mere oppe ved mor og få tanget tryghedsbatteriet op.

Måske en slynge kan gøre livet nemmere for dig. Jeg købte selv en "skildpadde" (meget nem slynge), som jeg brugte i en periode, hvor min datter ikke ville sove om dagen.  I den faldt hun i søvn.

Anmeld

11. marts 2010

SaNiNa

Nicklas kan lege selv rigtig længe, men hvis vi kommer og vil være med er vi altid velkommen

Anmeld

11. marts 2010

Mathilde

Findusinde skriver:

Det er super dejligt... Det er især efter hun kan vende sig fra ryg til mave, det er blevet sjovt at ligge der..
Har det altid været sådan? Eller er det noget der lige er kommet?

Hun har aldrig været god til at ligge selv, så det er ikke noget nyt. Celina kan også rulle rundt og møffe sig lidt rundt - mest bagud, men hun kigger hurtigt helt ulykkeligt på mig og vil op....med mindre jeg gør noget sjovt og aktiverer hende hele tiden.

Anmeld

11. marts 2010

Mathilde

Muttien skriver:

Jeg tror det er MEGET forskellgt fra barn til barn. En fra min mødregruppe har aldrig villet ligge selv. Han havde mere brug for "mor-nærvær". Sundhedsplejersken sagde, at det måtte man bare tage som det var og lade ham være mere oppe ved mor og få tanget tryghedsbatteriet op.

Måske en slynge kan gøre livet nemmere for dig. Jeg købte selv en "skildpadde" (meget nem slynge), som jeg brugte i en periode, hvor min datter ikke ville sove om dagen.  I den faldt hun i søvn.

Ja hun har brug for ekstremt meget tryghed og nærhed.

Jeg har overvejet en slynge, men synes hun er ved at være stor til at sidde i sådan én...jeg har en bæresele, men hun gider ikke være i den mere end 5 min. Hun vil sidde på min arm.

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Åhh Lucas gad ikke lege så meget af sig selv da han var lille men så snart han begynde at kravle så kunne han sagtens lege selv. han kan lege længe hvor længe har jeg ikke lige taget tid på men længe! men vi sider altid på gulvet og kikker og griner med ;) 

Knus

Anmeld

11. marts 2010

Mussen2

Mathilde skriver:

Ja hun har brug for ekstremt meget tryghed og nærhed.

Jeg har overvejet en slynge, men synes hun er ved at være stor til at sidde i sådan én...jeg har en bæresele, men hun gider ikke være i den mere end 5 min. Hun vil sidde på min arm.

hvor gammer er hun da?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.