vi er så forskellige herinde...og det er da fedt...men jeg undre mig af og til, og tænker om der måske er flere som har tænkt i samme baner.
Det sker af og til at et debatemne ryger lige ind under huden på folk og tænder dem så voldsomt at man skulle tro der var brand på baby.dk
årh gud hvem elsker ikke en debat...jeg gør, no shit, men...
når jeg sådan lige skimter ned over forsiden, kan jeg se der sidder mennesker med problemer, som virkelig overstiger om man modtager kontanthjælp, eller om man kan lide MCD, o.s.v...
og det der undre mig er så at en tråd omkring hvordan vi hver i sær lever, kan tage så lang tid at komme igennem, når et spørgsmål som virkelig går i hjertet på mig (f.eks) forsvinder lyn hurtigt.
Jeg er en del af Juli 07, og har været sammen med de piger i snart 3 år, ingen falder fra, og ingen magter rigtig at komme til...vi holder sammen, stoler på hinanden, og kender hinanden, både bag skærmen, men også fra virkeligheden, vi har holdt fester, holdt baby møder, og jeg stoler 110 % på de piger...jeg ved med sikkerhed, at kommer jeg med et problem, så får jeg et svar, gerne opfulgt af en god forklaring, eller nogle trøstende ord. hvis jeg fortæller om noget der sker i mit liv, som måske kan opfattes stødende for andre, vil jeg ikke betænke mig et sekund på at snakke med pigerne fra juli, for jeg ved, med sikkerhed, at jeg bliver mødt med åbne arme.
Jeg har aldrig (med hånden på hjertet) oplevet vi har hidset os op over vores forskelligheder
Jeg ved også at mange gerne ville opleve den samhørighed, og måske også oplever den med nogle her fra siden.
Men af og til knækker filmen, og så går homonerne i hjernerne på folk (måske også mig selv) og så fortsætter man til man har fået andre til enten at bøje sig i støvet, eller man bliver så vred, at man overvejer at forlade siden.
Det undre mig, at man ikke acceptere at vi er forskellige, og at vi har forskellige meninger...gevinsten ved at beherske sig, kan jo være utrolige gode venskaber, men kan man ikke det, opnår man jo kun at folk ikke tør være ærlige...
jeg tænker af og til at man i virkeligheden kunne finde de bedste mennesker her på siden, hvis man gav sig tid til at lytte og forstå hinandens forskelligheder.
Hvad er det mon der går galt når bølgerne rider så højt, og nogen virkelig føler sig dunket oven i hovedet?
og mon man ville opføre sig lige sådan hvis man sad ansigt til ansigt med de mennesker man godt tør skælde ud herinde...
det her er ikke et debatindlæg, det er ikke en optakt til at folk skal hyle og skrige deres meninger ud, det er en stille forspørgsel til hvad i mener det er der kan gøre at vi af og til hidser os op over banale ting, når der samtidig med sidder nogen som virkelig har et reelt problem, man måske burde hidse sig endnu mere op over.
Når jeg logger mig på baby.dk, har jeg gjort det til en vane at jeg aldrig siger noget jeg ikke ville sige hvis jeg ikke sad ansigt til ansigt med personen...
hvordan tænker i andre det her...bare lidt undren...