undre mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

Loggidut

vi er så forskellige herinde...og det er da fedt...men jeg undre mig af og til, og tænker om der måske er flere som har tænkt i samme baner.

Det sker af og til at et debatemne ryger lige ind under huden på folk og tænder dem så voldsomt at man skulle tro der var brand på baby.dk

årh gud hvem elsker ikke en debat...jeg gør, no shit, men...

når jeg sådan lige skimter ned over forsiden, kan jeg se der sidder mennesker med problemer, som virkelig overstiger om man modtager kontanthjælp, eller om man kan lide MCD, o.s.v...

og det der undre mig er så at en tråd omkring hvordan vi hver i sær lever, kan tage så lang tid at komme igennem, når et  spørgsmål som virkelig går i hjertet på mig (f.eks) forsvinder lyn hurtigt.

Jeg er en del af Juli 07, og har været sammen med de piger i snart 3 år, ingen falder fra, og ingen magter rigtig at komme til...vi holder sammen, stoler på hinanden, og kender hinanden, både bag skærmen, men også fra virkeligheden, vi har holdt fester, holdt baby møder, og jeg stoler 110 % på de piger...jeg ved med sikkerhed, at kommer jeg med et problem, så får jeg et svar, gerne opfulgt af en god forklaring, eller nogle trøstende ord. hvis jeg fortæller om noget der sker i mit liv, som måske kan opfattes stødende for andre, vil jeg ikke betænke mig et sekund på at snakke med pigerne fra juli, for jeg ved, med sikkerhed, at jeg bliver mødt med åbne arme.

Jeg har aldrig (med hånden på hjertet) oplevet vi har hidset os op over vores forskelligheder

Jeg ved også at mange gerne ville opleve den samhørighed, og måske også oplever den med nogle her fra siden.

Men af og til knækker filmen, og så går homonerne i hjernerne på folk (måske også mig selv) og så fortsætter man til man har fået andre til enten at bøje sig i støvet, eller man bliver så vred, at man overvejer at forlade siden.

Det undre mig, at man ikke acceptere at vi er forskellige, og at vi har forskellige meninger...gevinsten ved at beherske sig, kan jo være utrolige gode venskaber, men kan man ikke det, opnår man jo kun at folk ikke tør være ærlige...

jeg tænker af og til at man i virkeligheden kunne finde de bedste mennesker her på siden, hvis man gav sig tid til at lytte og forstå hinandens forskelligheder.

Hvad er det mon der går galt når bølgerne rider så højt, og nogen virkelig føler sig dunket oven i hovedet?

og mon man ville opføre sig lige sådan hvis man sad ansigt til ansigt med de mennesker man godt tør skælde ud herinde...

det her er ikke et debatindlæg, det er ikke en optakt til at folk skal hyle og skrige deres meninger ud, det er en stille forspørgsel til hvad i mener det er der kan gøre at vi af og til hidser os op over banale ting, når der samtidig med sidder nogen som virkelig har et reelt problem, man måske burde hidse sig endnu mere op over.

Når jeg logger mig på baby.dk, har jeg gjort det til en vane at jeg aldrig siger noget jeg ikke ville sige hvis jeg ikke sad ansigt til ansigt med personen...

hvordan tænker i andre det her...bare lidt undren...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

otlitrom

Et virkelig godt indlæg! Sætter tanker igang...

Ved ikke helt hvad jeg skal sige ellers... Enig måske? Ja: Enig!

Anmeld

10. marts 2010

Honningblomst

Mennesker i små grupper lærer hinanden og får dermed sympati og empati over for hinanden, herinde på øffen, som I kalder den.. der tror jeg tit det kun er debatterne der ses og ikke menneskerne bag...og derfor er det måske endnu mere tydeligt den der snak der er med de kendte og populære osv...det er vel egentlig bare dem der har læst hinanden lidt bedre at kende og derfor ser hinanden som mennesker og ikke bare et navn og behandler hinanden derefter?Giver det mening??

Har tit misundt jer inde på juli...virker så rart..

Knus..

Anmeld

10. marts 2010

Bavianis

Et virkelig godt indlæg! Sætter tanker igang...

Ved ikke helt hvad jeg skal sige ellers... Enig måske? Ja: Enig!

Samme her!

Anmeld

10. marts 2010

Pia

Loggidut skriver:

vi er så forskellige herinde...og det er da fedt...men jeg undre mig af og til, og tænker om der måske er flere som har tænkt i samme baner.

Det sker af og til at et debatemne ryger lige ind under huden på folk og tænder dem så voldsomt at man skulle tro der var brand på baby.dk

årh gud hvem elsker ikke en debat...jeg gør, no shit, men...

når jeg sådan lige skimter ned over forsiden, kan jeg se der sidder mennesker med problemer, som virkelig overstiger om man modtager kontanthjælp, eller om man kan lide MCD, o.s.v...

og det der undre mig er så at en tråd omkring hvordan vi hver i sær lever, kan tage så lang tid at komme igennem, når et  spørgsmål som virkelig går i hjertet på mig (f.eks) forsvinder lyn hurtigt.

Jeg er en del af Juli 07, og har været sammen med de piger i snart 3 år, ingen falder fra, og ingen magter rigtig at komme til...vi holder sammen, stoler på hinanden, og kender hinanden, både bag skærmen, men også fra virkeligheden, vi har holdt fester, holdt baby møder, og jeg stoler 110 % på de piger...jeg ved med sikkerhed, at kommer jeg med et problem, så får jeg et svar, gerne opfulgt af en god forklaring, eller nogle trøstende ord. hvis jeg fortæller om noget der sker i mit liv, som måske kan opfattes stødende for andre, vil jeg ikke betænke mig et sekund på at snakke med pigerne fra juli, for jeg ved, med sikkerhed, at jeg bliver mødt med åbne arme.

Jeg har aldrig (med hånden på hjertet) oplevet vi har hidset os op over vores forskelligheder

Jeg ved også at mange gerne ville opleve den samhørighed, og måske også oplever den med nogle her fra siden.

Men af og til knækker filmen, og så går homonerne i hjernerne på folk (måske også mig selv) og så fortsætter man til man har fået andre til enten at bøje sig i støvet, eller man bliver så vred, at man overvejer at forlade siden.

Det undre mig, at man ikke acceptere at vi er forskellige, og at vi har forskellige meninger...gevinsten ved at beherske sig, kan jo være utrolige gode venskaber, men kan man ikke det, opnår man jo kun at folk ikke tør være ærlige...

jeg tænker af og til at man i virkeligheden kunne finde de bedste mennesker her på siden, hvis man gav sig tid til at lytte og forstå hinandens forskelligheder.

Hvad er det mon der går galt når bølgerne rider så højt, og nogen virkelig føler sig dunket oven i hovedet?

og mon man ville opføre sig lige sådan hvis man sad ansigt til ansigt med de mennesker man godt tør skælde ud herinde...

det her er ikke et debatindlæg, det er ikke en optakt til at folk skal hyle og skrige deres meninger ud, det er en stille forspørgsel til hvad i mener det er der kan gøre at vi af og til hidser os op over banale ting, når der samtidig med sidder nogen som virkelig har et reelt problem, man måske burde hidse sig endnu mere op over.

Når jeg logger mig på baby.dk, har jeg gjort det til en vane at jeg aldrig siger noget jeg ikke ville sige hvis jeg ikke sad ansigt til ansigt med personen...

hvordan tænker i andre det her...bare lidt undren...

Nogle mennesker er som du loggi bare super god til og skrive de tanker ned de har og på en måde som de er forståelige.
Har selv tænkt præcis de samme tanker hele dagen som du beskriver her.
Og ja mine tanker udsprang sig i Mac D tråden..
Men jeg kunne ikke få formuleret mig så jeg syntes det stod forståeligt..

Men gud hvor rammer du plet med alt det du skriver og hvor er jeg enig..
Og kan da virkelig kun misunde jeres julie 07 tråd/gruppe..
I er sku seje...

Jeg er 100% enig... 

Anmeld

10. marts 2010

FrkT

Jamen jeg tror måske at de tråde der omhandler nogle mere alvorlige problemer, som du siger, det er også dem der er sværest og mest følsomme at svare på, og folk vil nok ikke bare "bruse" ud med noget i sådanne tråde, hvorimod det ikke betyder så meget i de mindre alvorlige tråde... det er i hvert fald mit bud!

Anmeld

10. marts 2010

Stumpen

Jeg tror det er svært at bevare tonen på øffen fordi folk ikke kender hinanden... Mødregrupperne (og her tænker jeg mest på juli07 og aug06 som har fulgtes ad i 4-5 år) og nogle har mødt hinanden.. Men grupperne er intime og man kender hinandens jargon og det tror jeg gør en stor stor forskel på det skrevne ord..

Jeg mener selv at jeg skriver pænt og med en venlig tone.. Forstået på den måde at jeg sidder her på min sofa og tænker over det jeg skriver og føler mig på ingen måde sur -om det så omhandler denne tråd eller mit første svar i mcd tråden (for lige at hive den frem igen) BUT jeg som afsender skriver i en for mig venlig tone at nogen går op i x og nogen går op i y, men det er ikke ensbetydende med at modtageren føler at jeg vedkommende på en pæn velafbalanceret måde.. Modtager kan nemt føle sig ramt (og her taler jeg generelt og ikke på nogen specifik tråd) Men afsender kan ikke vide at vedkommende har trådt på modtageren medmindre modtager siger "hey, her går du over min grænse eller læser jeg det hårdere end det er?" Dermed ikke sagt at man skal smide sådan et svar afsted every time, men jeg tror du forstår min pointe..

Jeg tror at jeg hånden på hjertet kan sige at jeg kun er gået vildt over stregen i en tråd og sker der andre gange, så sig det... For mener selv at man tydelig kan læse på mine indlæg om jeg er hidsig, for så kommer bandeordene som regel frem (bare spørg mine jordmødre) Men det skrevne ord kan være farligt...

Anja -der tænkte sikke en smøre, men selv kom med en

Anmeld

10. marts 2010

..

Super godt skrevet Loggi.. Du har helt ret i at man bør tænke sig lidt om og kun skrive hvad man vil sige til personen face to face.

Rikke - som er super glad for at være en del af juli07

Anmeld

10. marts 2010

Loggidut

Eva skriver:

Mennesker i små grupper lærer hinanden og får dermed sympati og empati over for hinanden, herinde på øffen, som I kalder den.. der tror jeg tit det kun er debatterne der ses og ikke menneskerne bag...og derfor er det måske endnu mere tydeligt den der snak der er med de kendte og populære osv...det er vel egentlig bare dem der har læst hinanden lidt bedre at kende og derfor ser hinanden som mennesker og ikke bare et navn og behandler hinanden derefter?Giver det mening??

Har tit misundt jer inde på juli...virker så rart..

Knus..

Jeg tror faktisk du har ret...

men det skal jo starte et sted, og os på juli 07 havde også en opstart, jeg var så ikke helt med fra begyndelsen, men så godt som.

og jeg kan ikke forstille mig de har kørt debatterne helt ud hvor de ikke kunne bunde igen...

og netop derfor tror jeg vi har magtet at lære hinanden at kende.

jeg tænker igen, at hvis folk (incl mig selv) kunne bevare en ordentlig tone, uden nødvvendigvis belære hinanden om livet, så kunne man måske se flere begyndende venskaber.

ahhh ja det bliver helt "lad os komme hinanden ved" agtigt, men jeg tror faktisk der kunne ske en forandring, hvis man gav plads.

Anmeld

10. marts 2010

Loggidut

FrkT skriver:

Jamen jeg tror måske at de tråde der omhandler nogle mere alvorlige problemer, som du siger, det er også dem der er sværest og mest følsomme at svare på, og folk vil nok ikke bare "bruse" ud med noget i sådanne tråde, hvorimod det ikke betyder så meget i de mindre alvorlige tråde... det er i hvert fald mit bud!

rigtigt godt bud, men jeg er ikke helt enig med dig.

jeg tror munden løber over med det hjertet er fyldt af....og derfor tror jeg debatterne ender i vrede...tit.

Jeg vil hellere give mit besyv med i en tråd der virkelig omhandler et håndgribeligt problem, og hvor jeg som menneske bliver nød til at tænke igennem hvad svaret på problemet kan være...

hellere det end endeløse debatter op og ned omkring hvem der nu har røde sokker på.

Jeg tror så også der sidder mange som i virkeligheden ikke bryder sig om at give et svar på en tråd, fordi man måske skal stå til ansvar for svaret bagefter...

ja jeg ved ikke, men et godt bud var det da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.