Hvornår er man højgravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Michael healer

Hej

Ja godt spørgsmål he he

Altså højgravid er i følge nudansk ordbog = slutningen af graviditeten

Hvornår er man så i slutningen af sin graviditet, ja det kunne jo meget nemt deles op sådan her

3 første måneder = starten af sin graviditet

3 midt måneder   = midten af sin graviditet

3 sidste måneder = slutningen af sin graviditet

Ja det var lige mit bud

mvh Michael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Bayze

Loa skriver:

Egentlig et måske ligegyldigt spørgsmål, men sad lige og undrede mig over, hvornår man egentlig betegnes som højgravid?

Er det når man er et specielt tidspunkt henne, eller er det individuelt, eller er det afhængig af størrelsen?

Jeg modtager ugentligt et nyhedsbrev fra Libero, som er tilpasset dér hvor jeg er i graviditeten. Er i denne uge i uge 36 og nyhedsbrevet indledes sådan: "Du er højgravid og glæder dig sikkert til at få din egen krop tilbage"

Så det tror jeg på og det svarer også meget godt til følelsen:-)

Anmeld

10. marts 2010

Loa

Hehe gode svar alle...

Jeg ved det heller ikke selv, så tænkte jeg lige ville høre andres mening... Men lyder generelt som om det omkring de par og 30 uger, man begynder at være højgravid......

Meeen det er der jo længe til for mit vedkommende......

Anmeld

10. marts 2010

Mette+Mathias

I mit hovede er man højgravid de sidste par uger inden forventet fødsel.

Personligt synes jeg det er en anelse....hvad skal jeg kalde det....overdrevet, pylret? at omtale sig selv som højgravid 2-3 mdr. før fødsel, - det er som om at man skal tage ekstra meget hensyn til den gravide, fordi hun er HØJgravid! Vel er hun ej.

Jeg malede gang da jeg var 40+5, - det må siges at være højgravid, men derfor kunne jeg da godt male gang og skulle ikke have særlige hensyn (udover at jeg gjorde det i mit eget tempo, men det giver sig selv).

) Mette

Anmeld

10. marts 2010

Halbschön

Jeg vil mene at man er højgravid, når barnet er fuldbåren og er klar til at blive født - altså fra 37+-42. Jeg var OVERhøjgravid - eller overmoden som vi sagde herhjemme, da jeg gik ind i 42+1. (Hvis man læser teorien bag siges det at hvis et barn fødes før 37+ er det PRÆmaturt... I 37+-42 er det maturt. Og 42+ er det POSTmaturt - altså overbårent...

Knus!

Anmeld

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Renée88 skriver:

Jeg vil mene at man er højgravid, når barnet er fuldbåren og er klar til at blive født - altså fra 37+-42. Jeg var OVERhøjgravid - eller overmoden som vi sagde herhjemme, da jeg gik ind i 42+1. (Hvis man læser teorien bag siges det at hvis et barn fødes før 37+ er det PRÆmaturt... I 37+-42 er det maturt. Og 42+ er det POSTmaturt - altså overbårent...

Knus!

Hmm... Det lyder egentligt meget rimeligt... Men jeg siger nu alligevel højgravid om mig selv, selvom jeg kun er 33+3... For JA! Gu skal der tages særlige hensyn til mig - idag, i morgen og enhver anden dag, basta!!!!

Anmeld

10. marts 2010

MariaJ

Jeg føler mig i hvert fald højgravid nu og har vel gjort det et par uger. Om det er korrekt eller ej ved jeg ikke, men for mig tror jeg det hænger lidt sammen med at alt pludselig føles så enormt tungt og besværligt. Min mand opfatter mig åbentbart også som højgravid. Omtalte mig i hvert fald som "sin højgravide kone" her forleden.

Maria 34+1

Anmeld

10. marts 2010

Tulle28

Jeg synes også først man er højgravid når man kan sige det er "lige op over" - dvs. barnet er fuldbårent.

Anmeld

10. marts 2010

Mor til L&S

Hej

Min jordemor sagde højgravid fra 37+0 og frem.... Altså de 3 uger før termin hvor det også er normalt at føde og frem til de ca 2 uger efter termin!

Knus Rollo som er højgravid 37+1

Anmeld

10. marts 2010

Loa

Rosa skriver:

Hmm... Det lyder egentligt meget rimeligt... Men jeg siger nu alligevel højgravid om mig selv, selvom jeg kun er 33+3... For JA! Gu skal der tages særlige hensyn til mig - idag, i morgen og enhver anden dag, basta!!!!

Ha ha

Jeg joiner dig, og betegner hermed mig selv som højgravid, uge 22 og det hele..... hensyn til mig tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.