Hvornår er man højgravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.632 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

Loa

Egentlig et måske ligegyldigt spørgsmål, men sad lige og undrede mig over, hvornår man egentlig betegnes som højgravid?

Er det når man er et specielt tidspunkt henne, eller er det individuelt, eller er det afhængig af størrelsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Godt spørgsmål! Jeg læser lige med...

Er der ikke fra 3.trimester?

Anmeld

10. marts 2010

Ranarupta

Rosa skriver:

Godt spørgsmål! Jeg læser lige med...

Er der ikke fra 3.trimester?

Det var også min første indskydelse

Anmeld

10. marts 2010

Sara.

Jeg synes personligt det ville lyde underligt at sige at jeg er højgravid fra 3 trimester.... altså uge 28 ikk?

Tror mere jeg tænker når man kommer omkring uge 35.... På fredag er jeg i uge 38 + 0 og vil i hvert fald mene jeg er højgravid der...

Men hvornår det er "rigtigt" at sige det ved jeg ikke....

Anmeld

10. marts 2010

Sisley

Jeg opfatter højgravid som at det er "lige op over" - altså at man kan nedkomme når som helst. Men alligevel omtaler jeg mig selv som højgravid her i 32. uge

Anmeld

10. marts 2010

Ox.

Jeg har altid betegnet højgravid som værende 'lige oppe over', så jeg har altid ment 37+

Anmeld

10. marts 2010

RumlesMor

Ha ha...min kæreste omtalte MIG som højgravid og jeg tænkte "Nej...jeg er da ej!"

Jo, maven er god nok stor...og idag er jeg 36+0, men alligevel. Synes også det er mest passende for perioden 38-42 - tæt på termin.

Men aner ikke om der er forudbestemt en periode for denne "betegnelse"??

Anmeld

10. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

må indrømme jeg aldrig så mig som højgravid og fik ingen kommentare om at nu er det da snart ved at være osv...

Når jeg så sagde der var 3 mdr tilbage, kigged de endnu mere og sagde det kan da ikke passe...

Anmeld

10. marts 2010

Henri84

Synes det er fra uge 37, hvor barnet så er født til tiden hvis det kommer... Jeg opfattede i hvert fald først mig selv som højgravid fra uge 37 med min søn, og tror det bliver det samme denne gang...

Anmeld

10. marts 2010

Lise

Jeg føler mig temmelig højgravid idag!

Lise 39+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.