Bavianis skriver:
Nej, puha! Hvorfor skulle du fortælle din veninde det?
Det lyder godt nok som en barsk samtale at skulle have...
Det er så tæt på familie som det kommer uden blod relationen. Moderen havde været lidt syg men ikke noget lægerne mente var dødeligt på nogle måder så det var en stor overraskelse for alle.
Det var min venindes storesøster der fandt moderen. Hun var taget derhen fordi hun ikke kunne få fat på moderen. Hun formåede at ringe til min mor som tog derhjem og hjalp med alt det her med poiltiet.
Min veninde har lige fået ny mobil i USA så søsteren havde ikke nummeret. Det havde jeg heller ikke men lovede at jeg nok skulle finde ud af noget så hun ikke skulle have besked via mail.
Så efter at have prøvet en masse ting for at finde nummeret var det eneste jeg kunne gøre for ikke at sende hende i ren panik at sede en mail om at hun sku ringe til mig omgående. Og kunne jo ikke snakke med hende og ikke fortælle det selvom det var meget modbydeligt at måtte gøre. Der er ingen nem eller skånsom måde at fortælle sådan noget, og at høre et andet menneske i sådan en sorg og ikke kune give et kram eller anden form for fysisk trøst var modbydeligt.
Anmeld