Tørre læber 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.154 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Frejasmor

Hejsa tøser

Min datter på 6 mdr har fået meget tørre læber så der sidder hud der falder af.

Hun er meget forkølet og hoster så det er nok derfor.

Hvad kan man smørre på læberne??

Må man bruge en creme til ansigtet eller vaseline??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Frejasmor skriver:

Hejsa tøser

Min datter på 6 mdr har fået meget tørre læber så der sidder hud der falder af.

Hun er meget forkølet og hoster så det er nok derfor.

Hvad kan man smørre på læberne??

Må man bruge en creme til ansigtet eller vaseline??

du må gerne bruge creme til ansigtet... hvad med noget Locobase Repair, eller dermalog reparationscreme (den grå)....

vaseline kan også gå, men det gør jo ikke noget sådan aktivt andet end at gøre det mere behageligt og vandtæt

Anmeld

9. marts 2010

Cris

Og husk at give hende meget vand. En tegn for at kroppen ikke har nok vand (også for voksene) er at man få meget tørre læber. Når de spiser godt med grød skal man huske at de skal drikke meget. Har du lagt mærke til, når du har haft en protion grød ligende hvor tør den bliver? Den suger maget vaske også i tarmen. Så lidt podame og husk noget ekstra vand!

Anmeld

9. marts 2010

Frejasmor

Cris skriver:

Og husk at give hende meget vand. En tegn for at kroppen ikke har nok vand (også for voksene) er at man få meget tørre læber. Når de spiser godt med grød skal man huske at de skal drikke meget. Har du lagt mærke til, når du har haft en protion grød ligende hvor tør den bliver? Den suger maget vaske også i tarmen. Så lidt podame og husk noget ekstra vand!

Ja ved godt det er tegn på lidt væskemangel, men er i den situation at min datter ikke kan lide vand og spytteer det ud hvis jeg prøver at give hende noget, så har lidt svært ved at få det i hende.

Anmeld

9. marts 2010

Frejasmor

ka-ri-na skriver:

du må gerne bruge creme til ansigtet... hvad med noget Locobase Repair, eller dermalog reparationscreme (den grå)....

vaseline kan også gå, men det gør jo ikke noget sådan aktivt andet end at gøre det mere behageligt og vandtæt

dem kan man få på apoteket ikke??

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Frejasmor skriver:

dem kan man få på apoteket ikke??

jo, og hvis du kun skal bruge dem til læberne så spørg efter prøvetuber... bare sig du er i tvivl om hvad er godt og at du godt kunne tænke dig hvis de har nogle prøver på de to...

Anmeld

9. marts 2010

Frejasmor

ka-ri-na skriver:

jo, og hvis du kun skal bruge dem til læberne så spørg efter prøvetuber... bare sig du er i tvivl om hvad er godt og at du godt kunne tænke dig hvis de har nogle prøver på de to...

ja selvfølgelig.. det var smart..

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Frejasmor skriver:

ja selvfølgelig.. det var smart..

Vi har bare købt og købt og købt af cremer.... vores datter led/lider af børneeksem.... så alt skulle bare afprøves... men nu spørg jeg flittigt efter prøver, det andet koster jo millioner....

Anmeld

9. marts 2010

Frejasmor

ka-ri-na skriver:

Vi har bare købt og købt og købt af cremer.... vores datter led/lider af børneeksem.... så alt skulle bare afprøves... men nu spørg jeg flittigt efter prøver, det andet koster jo millioner....

ja det tænker jeg nemlig også, de er jo pænt dyre de forskellige cremer på apoteket, og hvis man så ikke kan bruge dem alligevel...

Anmeld

9. marts 2010

Cris

Frejasmor skriver:

Ja ved godt det er tegn på lidt væskemangel, men er i den situation at min datter ikke kan lide vand og spytteer det ud hvis jeg prøver at give hende noget, så har lidt svært ved at få det i hende.

Mælk? eller lidt juice? Det er rigtigt at mange ikke vil drikke vand. Nogle vil hellere lidt varm mælk. Men hvis du ved det, så skal jeg ikke forklare dig noget. Jeg skrev for der er faktisk rigtigt mange som ikke ved, at tørre læbe kan også være en tegn til at drikke mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.