Lille fødselsvægt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.280 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

bebs2010

Da jeg står i den situation, at min lille bebs kun vejer 2271g, kører der en masse "ikke så sjove" tanker rundt i mit hoved...

Så vil meget gerne høre fra andre der har født en meget lille bebs, tæt på terminen?
Hvordan gik det og hvordan har jeres guldklumper det nu?

Knus fra Mette 37+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

bebs2010 skriver:

Da jeg står i den situation, at min lille bebs kun vejer 2271g, kører der en masse "ikke så sjove" tanker rundt i mit hoved...

Så vil meget gerne høre fra andre der har født en meget lille bebs, tæt på terminen?

Knus fra Mette 37+5

Jeg forstår lige præcis hvordan du har det. Men bare rolig, alt er højst sandsynlig i den skønneste orden.

Min Liam var 45 cm og vejede 2965 gram da han blev født 3 dage efter terminen.

Han har vokset helt fint, han er jo selvfølgelig lidt mindre end sine jævnaldrende, men er en glad og sund dreng.

Han er blevet undersøgt mange gange, og fået taget utallige prøver, men der er ingenting unormalt. Han er bare lidt lille.

Så tror slet ikke du behøver at være bekymret, din lille baby er nok sund og rask.

Anmeld

9. marts 2010

Mathilde

Celina vejede 2810g da hun blev født 2 dage inden termin. Hun var en stærk og frisk lille pige (det er hun stadig) og scorede top point med det samme

Hun er idag snart 8mdr og er stadig lidt lille... Men fejler absolut intet. Og at hun er lille skyldes nok lige så meget, at hun ikke vil spise (kun ammes), så jeg tror bare du skal slappe af.

Og så kan de jo også have vurderet forkert

Anmeld

9. marts 2010

Muffinmus

Jeg tror da at alt er ok med barnet, men selvfølgelig er næringen super vigtigt nu her.

Fødte selv 38+0 og der vejde hun 2933 g, og det var vist på vej ned ad. For da jeg blev scannet 31+0 så det ud til at hun lå pænt i svinget, så ved ikke hvorfor hun holdt lidt op med at tage på. Men har da en teori om at det var derfor jeg fødte 14 dage før tid, fordi hun ikke helt trivedes derinde mere.

Jeg håber du kan føde til termin og at vægten derfor kan nå lidt højere op, 2300 g er jo ikke alverden i den alder, så der må da gerne lige ryge 400 g mere på.

Vejde selv kun 2700 g da jeg blev født, men mig mor røg også dengang og det skyldes vist bla andet det.

Anmeld

9. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Tror ikke du skal være bekymret... Ellers ville jm mm nok have sagt noget.

Nogle føder mindre børn end andre.

Hvis guldklumpen er 55 cm og vejer 2271 ville jeg være bekymret - for længde og vægt skulle gerne høre sammen.

Frederic blev i 37+2 målt til 3200 og da han kom ud i 38+2 vejed han der også 3200g

Anmeld

9. marts 2010

Tjuls

Loke blev født 37+2 og vejede 2890 G og var 48 cm lang..

Han blev født med en fistel fordi han ikke havde nået at "gro færdig" inden han kom ud.. Men den voksede hurtigt sammen, og udover det var der ikke andet.

Han nærmer sig de 4 år nu, og han er fin i sin størrelse, og følger sin alder..

Anmeld

9. marts 2010

ann-kristina

Hej Søs

Jeg vidste slet ikke at du også er herinde!!!

Jeg har brugt det meste af dagen på at lave barselsgave til dig, så nu kan der godt snart komme en kusine/fætter. SMIL...

Anmeld

9. marts 2010

Lady Marion <3

Tjuls skriver:

Loke blev født 37+2 og vejede 2890 G og var 48 cm lang..

Han blev født med en fistel fordi han ikke havde nået at "gro færdig" inden han kom ud.. Men den voksede hurtigt sammen, og udover det var der ikke andet.

Han nærmer sig de 4 år nu, og han er fin i sin størrelse, og følger sin alder..

Undskyld hva er en fistel ??

Anmeld

9. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

ork, du skal ikke være bekymret!

Godt nok vejede min pige 3620 da hun blev født 8 dage før tid, så hun var en ordentlig basse

Du skal tænke på at "normalvægtsområdet" for en nyfødt er mellem 2500 og 3500 og de kan jo så både være større og mindre

Som en anden også nævner, hvis barnet er langt men ikke vejer ret meget, så er det en anden snak, men jordemoderen ville helt klart sende dig til en vækst scanning hvis hun var nervøs

Jeg tror du kan være helt rolig, og nyde at du ikke får en 5 kg baby til terminen

Knus Caroline og Laura (19 dage)

Anmeld

9. marts 2010

Mira0911

bebs2010 skriver:

Knus fra Mette 37+5

Ved fødslen vejede min datter 3065 - Jm havde skudt hende til 3600...

Nu er min datter 1 år og vejer 9,5 kg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.