Dansk Folkeparti

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2010

Nemesis

http://danzon.kimcm.dk/index.php/2006/10/08/dansk-folkepartis-placering-i-dansk-politik/

Mon det er sådan noget din samfundslærer vil se??

Populisme betegner en politisk strategi, der går ud på at appellere til pøblen, det jævne folk, på latin populus. Populisterne går altså ind i politik og braldrer op om pøbel-appellerende holdninger alene af den grund, at de kan give stemmer. Stemmer som de kan bruge til hvad? Til at blive valgt ind og hvad? Alt det mas bare for at blive valgt ind og fremme de holdninger, som de slet ikke selv har? Det hænger jo ikke sammen.

Så måske din lærer mener at deres værdier er opstået ud fra populisme??

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Loa

Zette skriver:

Jeg kan ikke lige se hvor vi skal hen med det her? Kan du forklare mig. Jeg har iøvrigt selv søgt flittigt inden jeg stillede spørgsmålet.

Ok, sorry, orkede ikke lige at læse det hele igennem, så bare det var noget med deres værdier... Men deres værdier er vel det samme som de danske værdier, som de selv skriver... Altså at man har ytringsfrihed og er stolte af sine traditioner og den slags.... Det er i hvert fald hvad jeg tænker.....

Anmeld

9. marts 2010

smokin

ladydan1 skriver:

http://danzon.kimcm.dk/index.php/2006/10/08/dansk-folkepartis-placering-i-dansk-politik/

Mon det er sådan noget din samfundslærer vil se??

Populisme betegner en politisk strategi, der går ud på at appellere til pøblen, det jævne folk, på latin populus. Populisterne går altså ind i politik og braldrer op om pøbel-appellerende holdninger alene af den grund, at de kan give stemmer. Stemmer som de kan bruge til hvad? Til at blive valgt ind og hvad? Alt det mas bare for at blive valgt ind og fremme de holdninger, som de slet ikke selv har? Det hænger jo ikke sammen.

Så måske din lærer mener at deres værdier er opstået ud fra populisme??

:-) Sisse

Ja bl.a og også hen af den vej med nationalisme. De er jo modstandere af EU fordi de ser Danmark som et selvstændigt land med bl.a deres egen valuta.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.