Beskriv en pluk-ve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.956 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

RumlesMor

Er i tvivl om det er plukveer der generer mig i dag?

Jeg har haft en elendig nat. Været oppe og tisse 14 gange, har ikke kunne sove. Haft "mavepine" og ikke kunne finde ro. Faldt først rigtig i søvn kl. 04, og kl. 07 måtte jeg op og sende familien afsted. Har så fået sovet her til formiddag. Stod rigtig op kl. 12.30

Herefter har jeg spist lidt frokost, og så har jeg forsøgt at gå stille rundt og rydde lidt op. Men har menstrutionslignede smerter KUN i højre side. Det bider/spænder, og jeg skal helst ligge ned... Det kommer i små perioder og har nu varet godt 2 timer on/off.

Jeg er 100% sikker på at det IKKE er rigtige veer, dem husker jeg tydeligt fra sidste gang . Men er lidt i tvivl om det så er plukveer? For jeg synes ikke at selve maven bliver hård, og det er kun omkring højre æggestok at det bider - og det gør altså ondt.

Nu er det vel 15 min siden det sidst gjorde ondt, så tror det er overstået....for ellers kom "dét" ret tæt.

Men plukveer skal jo ikke gøre ondt, og når jeg ikke mærker det i selve maven...hvad er det så?

Nogen der kan genkende min beskrivelse, eller kan forklare hvordan deres plukveer føles...mere for at få en idé om jeg skal reagere på det, eller bare hvile??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

BinaMor

jeg tænker underlivsbetændelse?

Anmeld

8. marts 2010

Vidunderligeunger

gabriellasmor skriver:

ja eller blærebetændelse... når man er gravid er det ikke de samme symptomer man har som en ikke gravid.. jeg har haft blærebetændelse i 28 uger nu, og kunne godt beskrives som det du skrev.. også mht. din tissetrang i nat. Jeg har mange kraftige plukveer og de kan beskrives som maven der bliver hård og former sig efter livmoderen... Det er jo livmoderen der trækker sg sammen, men det skulle ikke øge tissetrangen e.l.

håber du kunne bruge det her.

knus Mitzie 28+0

Anmeld

8. marts 2010

RumlesMor

gabriellasmor skriver:

Hmm...når jeg googler underlivsbetændelser nævner de symptomer som feber, smerte i begge sider, udflåd, pletblødning m.m. Og har (heldigvis) ingen af de øvrige symptomer pt. Men vil da helt klart lige være obs på jeg skulle få flere symptomer...

Anmeld

8. marts 2010

Low

Min mave bliver helt hård og ser anderledes ud når jeg har plukveer. Det er en ubehalig følese synes jeg men den gør ikke ondt. Jeg synes ikke at jeg har haft plukveer der kun er i den ene side. Jeg har lade mig fortælle at plukveer kan komme forskellige steder på livmoderen men når du skriver at du tisser hele tiden kunne det godt lyde som blærebetændelse

Anmeld

8. marts 2010

Maria.

RumlesMor skriver:

Jeg har haft en elendig nat. Været oppe og tisse 14 gange, har ikke kunne sove. Haft "mavepine" og ikke kunne finde ro. Faldt først rigtig i søvn kl. 04, og kl. 07 måtte jeg op og sende familien afsted. Har så fået sovet her til formiddag. Stod rigtig op kl. 12.30

Herefter har jeg spist lidt frokost, og så har jeg forsøgt at gå stille rundt og rydde lidt op. Men har menstrutionslignede smerter KUN i højre side. Det bider/spænder, og jeg skal helst ligge ned... Det kommer i små perioder og har nu varet godt 2 timer on/off.

Jeg er 100% sikker på at det IKKE er rigtige veer, dem husker jeg tydeligt fra sidste gang . Men er lidt i tvivl om det så er plukveer? For jeg synes ikke at selve maven bliver hård, og det er kun omkring højre æggestok at det bider - og det gør altså ondt.

Nu er det vel 15 min siden det sidst gjorde ondt, så tror det er overstået....for ellers kom "dét" ret tæt.

Men plukveer skal jo ikke gøre ondt, og når jeg ikke mærker det i selve maven...hvad er det så?

Nogen der kan genkende min beskrivelse, eller kan forklare hvordan deres plukveer føles...mere for at få en idé om jeg skal reagere på det, eller bare hvile??

Jeg havde ligesom "sidestik" i maven for et par uger siden.. Tog på FG for en sikkerheds skyld, og de mente at det var en muskel i maven der spændte.. Da der ikke var andet at se..

Anmeld

8. marts 2010

jillkolsbjerg

RumlesMor skriver:

jeg havde det også sådan for 14 dage siden...ringede til lægen, han undersøgte mig da han også troede det var underlivsbetændelse......det var det dog ikk, men mit bækken der var meget blødt;-(. knus jill

35+6

Anmeld

8. marts 2010

ghm

man kan også blive så øm af pluk-veer at man får ondt af pluk-veer...
men få det da tjekket ved lægen

Anmeld

8. marts 2010

RumlesMor

BlyViol skriver:

ja eller blærebetændelse... når man er gravid er det ikke de samme symptomer man har som en ikke gravid.. jeg har haft blærebetændelse i 28 uger nu, og kunne godt beskrives som det du skrev.. også mht. din tissetrang i nat. Jeg har mange kraftige plukveer og de kan beskrives som maven der bliver hård og former sig efter livmoderen... Det er jo livmoderen der trækker sg sammen, men det skulle ikke øge tissetrangen e.l.

håber du kunne bruge det her.

knus Mitzie 28+0

Det sætter da i hvertfald tankerne igang... Har dog heller ikke øvrige symptomer på blærebetændelse. Ingen svigen ved vandladning og smerterne sidder ikke over skambenet, men KUN i højre side.

Men kunne godt være man lige skulle ringe til lægen i morgen og evt. blive testet hvis hun finder det nødvendigt.

Tak for svar

Anmeld

8. marts 2010

RumlesMor

jillkolsbjerg skriver:

jeg havde det også sådan for 14 dage siden...ringede til lægen, han undersøgte mig da han også troede det var underlivsbetændelse......det var det dog ikk, men mit bækken der var meget blødt;-(. knus jill

35+6

OK. Har mange problemer med mit bækken....det er ømt og jeg kan ikke gå ret langt - men sådan har det været længe, så det har jeg nærmest vænnet mig til.

Forhåbenlig er det bare dét...

Men vil nok ringe til læge i morgen, og få tjekket at det ikke er blærebetændelse/underlivsbetændelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.