Jeg holder klart på at graviditeter er noget af det mest ufede man kan udsætte sig selv for - og for mig var det hele graviditeten, ikke bare 1. trimester. Kvalmen lettede omkring uge 22-23 og derefter tog først et sclerose attack og så smerter i bækkenet og halebenet over, så jeg endte på krykker omkring uge 26 og blev sygemeldt resten af graviditeten...
Jeg afskyr det meste ved at være gravid af et godt hjerte (og alligevel gør jeg det igen - næsten - frivilligt her kun lidt over 1 år senere), men det betyder ikke at jeg ikke elsker min datter... eller Spunk, som er godt på vej til at få mig sygemeldt igen allerede 
Jeg kan ikke love dig det bliver lettere i 2. og 3. trimester, kun at det bliver anderledes og det GÅR over, og du finder ud af at det er det hele værd, og meget mere til.
Graviditeter er meget forskellige og det giver ikke mening at sammenligne, men uanset hvor let eller hård den er, bliver den MEGET nemmere, når du holder op med at være så hård ved dig selv...
Jeg slynger lige et par tilfældige ting ud:
* NEJ, du er ikke en dårlig mor fordi du ikke synes det er helt fantastisk at være gravid, og du ikke nærmest er gået i totalt symbiose med dit ufødte barn - det betyder ikke at du ikke kommer til at elske dit barn...
*NEJ, du er ikke en dårlig kone fordi du er syg, træt og hormonel. Ligesom det er kvinden, der har det utaknemmelige job at slæbe rundt på barnet, er det mandens job at støtte, trøste og bære over med sin - indimellem - urimelige kone. Og ud fra hvad du fortæller, gør han det meget godt...
*Drop skyldfølelsen over lektier og studier - så må du gå et semester om, hvis det kommer til det. Rumpenissen er vigtigere, og du får det meget bedre når du holder op med at føle dig skyldig over det.
*Spis og drik hvad du kan få ned og snup en vitaminpille - lad være med at piske dig selv over at du ikke spiser sundt og varieret nok. Det kan komme på listen når du har overskud til det.
*Lær at elske din middagslur. Det er trættende at være gravid, og en time på langs midt på dagen kan gøre en kæmpe forskel.
*Bed din mor og søster om at flette næbbet - graviditeter er forskellige og det hjælper ikke at de fortæller dig hvor fantastiske deres var, når nu din er mindre fed. Det kan de komme med efter fødslen...
og STORT
herfra til jer begge to iøvrigt. Jeg er sikker på at I bliver fantastiske forældre, og jeg lider jo iøvrigt med dig