Sutter fyldt med farlig kemi...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.176 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Trolde_mor

Hvilke sutter bruge i derhjemme? Kæresten gav mig igår avisen, hvor der på forsiden stod: "sutter fyldt med farlig kemi"..

Så nu vil jeg selvfølgelig dele det med jer

http://sondagsavisen.dk/353/010438076/

Kan ikke umiddelbart se oversigten på siden, men kan fortælle at Bilka's sutter der hedder NUK der har fået 1. pladsen, og derefter kommer Apotekets narresut, Navnesutten.dk, MAM loves me, Nuby flex og babysutten - som indeholder Bisphenol. Herefter er det Natursutten, som indeholder alt for mange ftalater, og til sidst BIBS babyserie der indeholder Bisphenol A og ftalater...

Der er lidt at være opmærksom på..

Senia, der har haft kig på natursutten til den kommende baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Fines mor

Hvis du vil vide mere, så kontakt evt. Miljøstyrelsen tlf. 7254 4000

Anmeld

8. marts 2010

Trolde_mor

Fines mor skriver:

Hvis du vil vide mere, så kontakt evt. Miljøstyrelsen tlf. 7254 4000

Tak

Anmeld

8. marts 2010

Low

Jeg kunne ikke åbne linket så man kunne så hvilke sutter der var snak om. Men jeg håber ikke at det også er avent sutter det gælder. Det er de sutter jeg har købe til min kommende dreng.

Anmeld

8. marts 2010

FruPudderkvast

Slettet

Anmeld

8. marts 2010

SaNiNa

Low skriver:

Jeg kunne ikke åbne linket så man kunne så hvilke sutter der var snak om. Men jeg håber ikke at det også er avent sutter det gælder. Det er de sutter jeg har købe til min kommende dreng.

Nej jeg håber godt nok heller ikke at det er Avent sutterne men det er desværre dem som de viser på billede... øv øv Nicklas gider ikke andre sutter end avent

Anmeld

8. marts 2010

Betina&Mathias

Var ude og kigge efter nye sutter. Faldt over nogen fra Avent. Der stod på dem: 0% BPA... Kan man så regne med det????

Anmeld

8. marts 2010

SaNiNa

Sutten opfylder EU-Standard EN 1400 og overholder derfor særlige krav til kvalitet, holdbarhed, funktionalitet og miljø. Sutten er PVC- og phthalatfri.

Har lige taget dette inde fra navnesutten, men der står intet om PBA.

og kan læse inde på Philips hjemmesiden at det ikke er alle sutter som er PBA fri.

Hvorfor skal babyverden altid være sådan en jungle at finde rund i?

Anmeld

8. marts 2010

Trolde_mor

Low skriver:

Avent-sukker står der ikke noget om i avisen, så ved det faktisk ikke? Men vil da lige prøve at se mig lidt rundt på nettet om der er lavet tests af dem.

Der står i artiklen ved billedet: De fleste sutter indeholder hormonforstyrrende stoffer - selvom producententerne lover at de er giftfri

Anmeld

8. marts 2010

Trolde_mor

Sanne og Nicklas skriver:

Nej jeg håber godt nok heller ikke at det er Avent sutterne men det er desværre dem som de viser på billede... øv øv Nicklas gider ikke andre sutter end avent

som jeg skrev til Low, står der ikke noget om det i artiklen, men vil da prøve at undersøge det på nettet, og vende tilbage hvis jeg finder noget..

Har du prøvet dem fra Bilka? - NUK?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.