Jeg er sikker på det ikke bliver et problem til fødselsdage og lignende, det har jeg i hvert fald aldrig haft fornemmelsen af...
Og lige så snart hun kan, så lær hende hvad hun ikke kan tåle, det kunne jeg...men hun kommer sikkert ikke til a bruge det så tit...men hun kan sikkert hurtigt lære at hun ikke må spise røde eller gule vingummier...
Nej, men det ved jeg i hvert fald at jeg ikke måtte blive malet med dengang...
Hvordan reagere hun udover feber?...jeg hævede op omkring munden og fik røde knopper omkring munden, på kinderne og på halsen...
Der er jo også pølsemandens ketchup, og 3-stjernet salami...men det er nok ting der var mere aktuelle da jeg var barn
Jeg føler aldrig jeg er gået glip af noget, og det gør bare at jeg som voksen er meget mere opmærksom på ikke at få for mange kunstige stoffer i min mad...
Hun får nældefeber (hæver op og får rødepletter) rundt om munden. Det ligner at hun har været faldet i nogen brændenælder (og føles efter lægens udsagn også sådan) men det værste er nu at hun får 41/42 i feber.
Vi forsøger det bedste vi kan at fortælle hende hvad hun ikke kan tåle. Og hun har også fuldt ud styr på at "Amalie kan ikke tåle gul og rød" men hun er kun 2,8 år og derfor spiser hun også tingene hvis de bliver serveret for hende. Der er jo mange ting i dag som er gul eller rød men som er lavet af de "gode" farver. F.eks. katjes slik:-)
Jeg synes vi meget tit når vi er ude, oplever at der er ting Amalie ikke kan tåle. Det er jo en jungle, og man kan jo ikke bare gå efter røde og gule ting, der er lige så tit røde farvestoffer i blå ting osv. Så det er sku svært. Og alt skal nærlæses. Det gode ved det er at hun ikke bliver proppet med en masse slik!!!!!!
Jeg håber at hun lige som dig, når hun bliver voksen, kan sige at hun ikke føler hun er gået glip af noget. For jeg ønsker for alt i verden ikke at hun skal sidde og føle sig uden for.
Heldigvis sage lægen sidst vi var til kontrol, at han er med i et forskningsprojekt der har vist at røde farvestoffer er meget skadelige for børns udvikling og adfærd, derfor arbejdes der lige nu på at rødefarvestoffer gøres ulovlige i Dk. Han mente at indenfor de næste 5 år ville der slet ikke være noget der hed røde farvestoffer i madvarer i DK. Det håber jeg er sandt!!!!!!! Det vil ihvertfald gøre det lidt nemmere!!!