Hvordan tackler jeg lige den......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.591 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

LISBETH:-)

Min datter skal starte i børnehave her 1. April.

Hun er desværre MEGET allergisk overfor røde og gule farvestoffer, hvilket giver udslag ved nældefeber og 41/42 i feber. Det har som sådan aldrig været det helt store problem, da hun jo altid er sammen med os, eller andre familiemedlemmer, der har styr på hvad hun kan/må indtage!!

Nu skal hun så starte i børnehave, hvor jeg har fået fortalt at de gør meget ud af at komme hjem til hinanden til børnefødselsdag. Jeg tænker så, at her er jeg jo ikke med, og kan styrer hvad Amalie propper i munden. Hvad ville i gøre?

Jeg tænker at jeg evt. kan ringe til dem der holder fødselsdag, og spørge hvad der bliver severet, så jeg kan give Amalie noget lign. med. Da jeg bestemt ikke synes hun skal sidde og få ingen ting!!! Hvordan ville i opfatte det, hvis det var jer der blev ringet til med denne problemstilling?

Jeg vil gerne lige tilføje, at jeg på ingen måde forventer at menuen bliver lavet om pga. Amalie - de andre børn skal da have lov til at få det de vil!!! Jeg ved også at pædagogerne i bh ofte er med til fødselsdagen, og kan "holde øje med" Amalie, men de har jo heller ingen indvirkning på menuen!!

Hvad ville i gøre?

Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Mie A

Jeg ville snakke med pædagogerne. Det er helt sikkert ikke første gang at de er ude for det her.

Anmeld

8. marts 2010

Ni-ko-li-ne

lisbeth2910 skriver:

Hun er desværre MEGET allergisk overfor røde og gule farvestoffer, hvilket giver udslag ved nældefeber og 41/42 i feber. Det har som sådan aldrig været det helt store problem, da hun jo altid er sammen med os, eller andre familiemedlemmer, der har styr på hvad hun kan/må indtage!!

Nu skal hun så starte i børnehave, hvor jeg har fået fortalt at de gør meget ud af at komme hjem til hinanden til børnefødselsdag. Jeg tænker så, at her er jeg jo ikke med, og kan styrer hvad Amalie propper i munden. Hvad ville i gøre?

Jeg tænker at jeg evt. kan ringe til dem der holder fødselsdag, og spørge hvad der bliver severet, så jeg kan give Amalie noget lign. med. Da jeg bestemt ikke synes hun skal sidde og få ingen ting!!! Hvordan ville i opfatte det, hvis det var jer der blev ringet til med denne problemstilling?

Jeg vil gerne lige tilføje, at jeg på ingen måde forventer at menuen bliver lavet om pga. Amalie - de andre børn skal da have lov til at få det de vil!!! Jeg ved også at pædagogerne i bh ofte er med til fødselsdagen, og kan "holde øje med" Amalie, men de har jo heller ingen indvirkning på menuen!!

Hvad ville i gøre?

Lisbeth

hej ven

ja den er svær, her er det jo kun æg og tomat vi undgår (indtil videre)... så det er ikke et problem for os at lave en liste...

for ellers ville jeg sige, lave en liste!

tal grundigt med pædagogerne om problemstillingen. Og ja, så ring da til forældrene til det barn hun skal til fødselsdag til... Du gør det jo i den aller bedste mening, og hvis de spørge hvad hun må få og siger de gerne vil lave noget hun også kan få, så tag da endelig imod tilbuddet....

jeg kan godt forstå du tænker en del over dette, det er bare ikke sjovt når man ikke selv kan holde øje...

vores DP kom til at give makrel i tomat ja ups, der er tomat!!!

håber de andre forældre tager det pænt, hvorfor skulle de ikke også det:0)

Hilsen

Karina

Anmeld

8. marts 2010

Heidi B

Min søn Mikkel har glutenallergi, og der har lederen gået ind og taget ansvaret for at vi får besked på at de skal til fødselsdag og hun spørger forældrene hvad de skal have...

Det har resulteret i at vi om eftermiddagen får af vide de skal have pitabrød dagen efter og så skal vi hjem og bage pitabrød. Muffins, boller, pizzabunde, rugbrød og hvaredryn har han i børnehaven. Snak med lederen eller pædagogen på stuen.

Anmeld

8. marts 2010

lonemus

lisbeth2910 skriver:

Hvad ville i gøre?

Lisbeth

Jeg syntes først og fremmest du skal tale med pædagogerne om det.

Bagefter syntes jeg du skal ringe til forældrene, hvor fødselsdagen skal foregår og spørge om menuen - og selvfølgelig fortælle dem hvorfor du ringer og spørger og at du ikke forventer nogen særbehandling, men blot så du selv kan give hende samme menu med selv, således hun ikke føler sig udenfor.

Jeg skal selv have hele børnehaven hjem til sommer og jeg vil blive rigtig ked af det, hvis der kommer et barn som ikke kan tåle noget og jeg intet har fået at vide om det....meningen er jo at alle børn skal hygge sig og ingen skal føle sig udenfor.

Så ring du bare - er sikker på de andre forældre osse vil blive glade for dit opkald

Lone

Anmeld

8. marts 2010

lonemus

Heidi Bakke skriver:

Min søn Mikkel har glutenallergi, og der har lederen gået ind og taget ansvaret for at vi får besked på at de skal til fødselsdag og hun spørger forældrene hvad de skal have...

Dét syntes jeg dæleme er flot

Anmeld

8. marts 2010

lion

Jeg vilel ringe til forældrene for at hører hvad de servere.

for mit vedkommende ville gerne ændre eller lave noget andet, sådan at ingen børn følte sig uden for.

Anmeld

8. marts 2010

MM1987

Det lider jeg selv af, og har gjort det siden jeg var helt lille...

Jeg er dog næsten vokset fra det, det vil sige at jeg bliver ikke så syg af det mere...

Jeg har så længe kan huske selv vidst det, og kunne de E-numre jeg ikke kunne tåle i hovedet E110, E114, E120, E122 og E124...ja jeg kan dem stadig...

Jeg tror pædagogerne i børnehaven vidste det, for jeg ville f.eks. gerne have malet ansigt, men det måtte jeg ikke...

Til børnefødselsdage havde min mor lavet en aftale med forældrene, så der var en anden slik pose til mig, med katjes i...

Knus

Anmeld

8. marts 2010

Pia.

Først syntes jeg du skal snakke med børnehaven om det og fortælle om hvad hun helst ikke tåler.. Der næst syntes jeg det er helt okay at ringe til det barns forældre som holder fødselsdagen.

I Mikkels (min store søn) gamle klasse gik der en muslimsk dreng som ikke måtte få svinekød. hans plejemor ringede rundt og forhørte sig om menuen ALTID... hun ville sikre sig at man havde tænkt over det og ellers ville hun give ham noget med hun vidste han var rigtig glad for...

Knus Pia.

Anmeld

8. marts 2010

Pia.

Heidi Bakke skriver:

Det har resulteret i at vi om eftermiddagen får af vide de skal have pitabrød dagen efter og så skal vi hjem og bage pitabrød. Muffins, boller, pizzabunde, rugbrød og hvaredryn har han i børnehaven. Snak med lederen eller pædagogen på stuen.

Hvor er det dejligt at høre - det giver lige et ekstra plus til vores fantastiske børnehave...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.