lisbeth2910 skriver:
Min datter skal starte i børnehave her 1. April.
Hun er desværre MEGET allergisk overfor røde og gule farvestoffer, hvilket giver udslag ved nældefeber og 41/42 i feber. Det har som sådan aldrig været det helt store problem, da hun jo altid er sammen med os, eller andre familiemedlemmer, der har styr på hvad hun kan/må indtage!!
Nu skal hun så starte i børnehave, hvor jeg har fået fortalt at de gør meget ud af at komme hjem til hinanden til børnefødselsdag. Jeg tænker så, at her er jeg jo ikke med, og kan styrer hvad Amalie propper i munden. Hvad ville i gøre?
Jeg tænker at jeg evt. kan ringe til dem der holder fødselsdag, og spørge hvad der bliver severet, så jeg kan give Amalie noget lign. med. Da jeg bestemt ikke synes hun skal sidde og få ingen ting!!! Hvordan ville i opfatte det, hvis det var jer der blev ringet til med denne problemstilling?
Jeg vil gerne lige tilføje, at jeg på ingen måde forventer at menuen bliver lavet om pga. Amalie - de andre børn skal da have lov til at få det de vil!!! Jeg ved også at pædagogerne i bh ofte er med til fødselsdagen, og kan "holde øje med" Amalie, men de har jo heller ingen indvirkning på menuen!!
Hvad ville i gøre?
Lisbeth
hej ven
ja den er svær, her er det jo kun æg og tomat vi undgår (indtil videre)... så det er ikke et problem for os at lave en liste...
for ellers ville jeg sige, lave en liste!
tal grundigt med pædagogerne om problemstillingen. Og ja, så ring da til forældrene til det barn hun skal til fødselsdag til... Du gør det jo i den aller bedste mening, og hvis de spørge hvad hun må få og siger de gerne vil lave noget hun også kan få, så tag da endelig imod tilbuddet....
jeg kan godt forstå du tænker en del over dette, det er bare ikke sjovt når man ikke selv kan holde øje...
vores DP kom til at give makrel i tomat
ja ups, der er tomat!!!
håber de andre forældre tager det pænt, hvorfor skulle de ikke også det:0)
Hilsen
Karina