Hårdt at være gravid nogle dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2010

Liljesilas

MariaJ skriver:

Bestemt! Sådan har jeg det også, så kan sagtens forstå dig. Jeg har egentlig haft en supernem graviditet og har ikke rigtig været træt af det indtil for to-tre uger siden, men nu synes jeg virkelig det er blevet tungt og besværligt og glæder mig til at få min krop tilbage. Det har jo ingenting at gøre med ikke at ønske sig barnet, bare at det er lidt af en fysisk udfordring som jo er der 24 timer i døgnet.

Maria 33+5

Jeg har en fornemmelse af vi alle render ind i en træthed af graviditeten før eller siden. Men som jeg har lært ude på vores uddannelse, så er det det der er mest normalt - det betyder nemlig at vi er parat til at se vores barn. Derfor får vi en følelse af "nu gidder vi bare ikke mere."  Måske min er kommet lidt tidligt, men det er kun pga smerterne...

Men jeg overlever. Nu skal du også snart føde, det må være rigitg dejligt og spændende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

MyBaby

Du skal helt sikkert ikke føle, at du på nogen måde er forkert eller ikke burde føle, som du gør. Jeg har også haft det på den måde flere gange.

Jeg elsker at være gravid - at mærke liv, at stråle på den helt specielle måde, at få al opmærksomheden  osv.

Men jeg har også mange dage, hvor alt bare er lidt uoverskueligt. Jeg er nu i 37. uge og kan jo se en ende på det. Men jeg vil også sige, at det var især da jeg være ligeså langt som dig, at alt blev lidt træls! Maven bliver større og tungere og stadig er man ikke højgravid, så man foretager sig ofte alt for meget og bliver for udmattet! Og babyen vokser og sætter sig godt tilrette oppe i ribbenene og man kan næsten ikke trække vejret eller spise for den sags skyld!

Men bare rolig. Det bliver bedre. Efterhånden kommer du tættere og tættere på termin og så vil det fylde meget. Og du accepterer, at du bare ikke KAN det, du plejer at kunne og slapper mere af. Og så bliver det dejligt, når babyen synker ned og du igen kan trække vejret og spise!

Men bare husk at det er helt okay at være en smule pyldret! Det må man godt og man har al mulig ret til at blive nusset og opvartet lidt uden nogen særlig grund...

Kram Nina - som har lagt sig på sofaen, hvor jeg sikkert bliver liggende resten af dagen

Anmeld

7. marts 2010

dorthemus

mayapigen skriver:

Jeg er lidt pyldret idag, og vil gerne høre om i aldrig kan være trætte af at være gravid? Jeg elsker følelsen af min søn i maven, men jeg har fået smerter, og synes han er blevet enorm tung allerede (har taget 12 kg. på, og fået afvide han er stor.) Og jeg er kun i uge 26. Er der andre der har nogle dage, hvor de bare har ondt af sig selv, eller bare gerne ville være klar til at føde snart?

Piv piv

Don´t I know it!! Jeg synes også det er tungt for ryggen og jeg hader at være så stakåndet. Min lille pige er også en basse og det er jeg bestemt glad for, men tænker også det kan nå og blive meget værre de sidste 10 uger.

Jeg går på barsel om 3 uger og jeg GLÆDER mig. Mit bedste råd er. at tage nogle hvil i løbet af dagen og ligge og slappe af når man har fri.

Og så skal jeg til at svømme, dét tror jeg er fantastisk når man når så langt i graviditeten

til dig!

Anmeld

7. marts 2010

Liljesilas

MyBaby skriver:

Du skal helt sikkert ikke føle, at du på nogen måde er forkert eller ikke burde føle, som du gør. Jeg har også haft det på den måde flere gange.

Jeg elsker at være gravid - at mærke liv, at stråle på den helt specielle måde, at få al opmærksomheden  osv.

Men jeg har også mange dage, hvor alt bare er lidt uoverskueligt. Jeg er nu i 37. uge og kan jo se en ende på det. Men jeg vil også sige, at det var især da jeg være ligeså langt som dig, at alt blev lidt træls! Maven bliver større og tungere og stadig er man ikke højgravid, så man foretager sig ofte alt for meget og bliver for udmattet! Og babyen vokser og sætter sig godt tilrette oppe i ribbenene og man kan næsten ikke trække vejret eller spise for den sags skyld!

Men bare rolig. Det bliver bedre. Efterhånden kommer du tættere og tættere på termin og så vil det fylde meget. Og du accepterer, at du bare ikke KAN det, du plejer at kunne og slapper mere af. Og så bliver det dejligt, når babyen synker ned og du igen kan trække vejret og spise!

Men bare husk at det er helt okay at være en smule pyldret! Det må man godt og man har al mulig ret til at blive nusset og opvartet lidt uden nogen særlig grund...

Kram Nina - som har lagt sig på sofaen, hvor jeg sikkert bliver liggende resten af dagen

Virkelig tak for din besked, den hjalp

Jeg ved også godt at det hele nok skal blive godt igen - jeg har bare en af de dage, hvor jeg vil have lov at være pyldret. Jeg er ikke sådan normalt, men som du forklarer det, så er det bare som om man lige får nok, og ønsker tiden skal gå hurtiger.

Det er nok også fordi denne weekend har føles lang med smerter, og min stakkels mand, intet har kunne stille op

Men du har ret, for nogle dage nyder jeg også bare min graviditet, og alt det babysnak der følger med

Tak igen og hvor er det skønt for dig, at du snart skal se din guldklump.

Kram fra Maya

Anmeld

7. marts 2010

Liljesilas

dorthemus skriver:

Don´t I know it!! Jeg synes også det er tungt for ryggen og jeg hader at være så stakåndet. Min lille pige er også en basse og det er jeg bestemt glad for, men tænker også det kan nå og blive meget værre de sidste 10 uger.

Jeg går på barsel om 3 uger og jeg GLÆDER mig. Mit bedste råd er. at tage nogle hvil i løbet af dagen og ligge og slappe af når man har fri.

Og så skal jeg til at svømme, dét tror jeg er fantastisk når man når så langt i graviditeten

til dig!

Tak for din foreståelse, og gode råd. Uh ja svømning er fantastisk, og det er så godt at føle sig vægtløs.

Det er skønt du snart skal gå på barsel, så får du også ro inden fødslen. Jeg tror jeg vil hvile mig, og tage et langt bad snart, det må hjælpe lidt...

Kram

Anmeld

7. marts 2010

Cris

mayapigen skriver:

Selvfølgelig elsker jeg mit barn i maven, det har nemlig akkurat intet med det at gøre. Jeg glæder mig så meget til han kommer og synes selvfølgelig det er det hel værd, men derfor synes jeg stadig det er hårdt nogle dage...

Jeg synes det er dejligt at du har det skønt hver dag, men jeg har bare nået et punkt nu, hvor jeg er pyldret, fordi jeg har fået enormt mange smerter og fordi han er enormt tung. Men det betyder ikke at jeg på noget tidspunkt ville vælge om.

Nej nej, det ville jeg hellere ikke mene. Self er du glad for din baby og for at være gravid. Men det jeg ville sige er, at jeg ikke ville brokke mig så meget pga graviditeten. Jeg har taget det som det er, en mirakel i vores krop og self bliver den noget belasted. Jeg var bare så glad hele tiden og jeg har virkeligt nydt det. Og når jeg har haft smertter eller var træt, så ville jeg prøve at hvile mig og har en pause eller læse noget, men jeg var aldrig rigtig pylret. Jeg elskede at være gravid og savner det

Anmeld

7. marts 2010

Skouboe

Jeg er en af dem der ikke kan se noget som helst charmerende ved at være gravid. For mig er det et nødvendigt onde for at få et barn, og det er næsten værre her 2. gang fordi jeg ved hvad jeg kan risikere..

Min første graviditet var virkelig slem og jeg var sygemeldt fra uge 26 og resten af graviditeten. Jeg håber at denne bliver nemmere, bare lidt - men det hjælper at huske sig selv på at det går over, og dine følelser omkring graviditeten har ikke noget at gøre med dine følelser omkring dit ufødte barn.

Ellers så sæt tempoet ned og lyt til din krop, det kan hjælpe lidt...

Og husk - det går over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.