Hårdt at være gravid nogle dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.636 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

Liljesilas

Jeg er lidt pyldret idag, og vil gerne høre om i aldrig kan være trætte af at være gravid? Jeg elsker følelsen af min søn i maven, men jeg har fået smerter, og synes han er blevet enorm tung allerede (har taget 12 kg. på, og fået afvide han er stor.) Og jeg er kun i uge 26. Er der andre der har nogle dage, hvor de bare har ondt af sig selv, eller bare gerne ville være klar til at føde snart?

Piv piv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Bayze

mayapigen skriver:

Jeg er lidt pyldret idag, og vil gerne høre om i aldrig kan være trætte af at være gravid? Jeg elsker følelsen af min søn i maven, men jeg har fået smerter, og synes han er blevet enorm tung allerede (har taget 12 kg. på, og fået afvide han er stor.) Og jeg er kun i uge 26. Er der andre der har nogle dage, hvor de bare har ondt af sig selv, eller bare gerne ville være klar til at føde snart?

Piv piv

OOOORRKK ja, søde:-) Ikke slå dig selv oven i hovedet med dét, det er da helt normalt og selvfølgeligt, hvis du spørger mig. Ligeså fantastisk som graviditeten er, ligeså hårdt og belastende er det da også bare indimellem, og det synes jeg altså man skal have lov til også at reagere på. Faktisk synes jeg også det var rigtig belastende lige på det tidspunkt hvor du er nu. På den ene side synes jeg der stadig var rigtig uoverskuelig lang vej igen og på samme tid var det der jeg virkelig begyndte at føle mig stor, tung og meget gravid og ikke rigtig kunne overskue det mere. Men så gik der et par uger og lige pludselig synes jeg der var lys for enden af tunnellen. Nu er jeg i uge 35 og føler at det er tæt på fødslen, og så er det det der fylder og jeg kan bedre udholde at det selvfølgelig også stadig er hårdt og alt det der....

Anmeld

7. marts 2010

Liljesilas

tinpou skriver:

OOOORRKK ja, søde:-) Ikke slå dig selv oven i hovedet med dét, det er da helt normalt og selvfølgeligt, hvis du spørger mig. Ligeså fantastisk som graviditeten er, ligeså hårdt og belastende er det da også bare indimellem, og det synes jeg altså man skal have lov til også at reagere på. Faktisk synes jeg også det var rigtig belastende lige på det tidspunkt hvor du er nu. På den ene side synes jeg der stadig var rigtig uoverskuelig lang vej igen og på samme tid var det der jeg virkelig begyndte at føle mig stor, tung og meget gravid og ikke rigtig kunne overskue det mere. Men så gik der et par uger og lige pludselig synes jeg der var lys for enden af tunnellen. Nu er jeg i uge 35 og føler at det er tæt på fødslen, og så er det det der fylder og jeg kan bedre udholde at det selvfølgelig også stadig er hårdt og alt det der....

Hvor er det godt at høre at jeg ikke er den eneste. Jeg har haft den værste weekend og bare været sur og trist, fordi jeg har haft så mange smerter, og jeg har gået med en frygt for at skulle sygemelde mig, da jeg ikke gider ligge her hjemme. Men nu må jeg være lidt sej, og så komme afsted i morgen, og håbe det hele går.

Tak for din forståelse, det hjælper altid på humøret.

Anmeld

7. marts 2010

lululupo

hej jeg er selv i uge 26 og synes altså også det er hårdt nogle gange specielt om aftenen, så jeg ikke kan sove....... Så nej du er ikke den eneste, men tror bare vi er nødt il at minde os selv om hvad vi får ud af det, et lille mirakel......

Christina

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

lululupo skriver:

hej jeg er selv i uge 26 og synes altså også det er hårdt nogle gange specielt om aftenen, så jeg ikke kan sove....... Så nej du er ikke den eneste, men tror bare vi er nødt il at minde os selv om hvad vi får ud af det, et lille mirakel......

Christina

Ja lige præcis - og at det går over igen - hurtigere end man lige kan se det, når man står i det:-) Det er er afgrænset periode og lige pludselig er fødslen lige om hjørnet:-)

Anmeld

7. marts 2010

LauraLW

Jeg er så en af dem der aldrig rigtig har syntes det var fedt at være gravid... Dette skal ikke forveksles med ønsket om et barn, kærligheden til baby etc, for det er to seperate ting herhjemme. - Men jeg synes ikke det er fedt--- på nogen måde. Desværre. Så jo, jeg kan godt være træt af at være gravid... er det nærmest hele tiden, og glæder mig usædvanlig meget til det er overstået.

Laura

Anmeld

7. marts 2010

MariaJ

Bestemt! Sådan har jeg det også, så kan sagtens forstå dig. Jeg har egentlig haft en supernem graviditet og har ikke rigtig været træt af det indtil for to-tre uger siden, men nu synes jeg virkelig det er blevet tungt og besværligt og glæder mig til at få min krop tilbage. Det har jo ingenting at gøre med ikke at ønske sig barnet, bare at det er lidt af en fysisk udfordring som jo er der 24 timer i døgnet.

Maria 33+5

Anmeld

7. marts 2010

Cris

Nej, jeg har ikke haft det sådan. Jeg har bare ligget ned så meget jeg kunne og jeg har faktisk svømmet så meget, næsten hver dag. Jeg elskede at være gravid og hver dag mærkede jeg, om der var noget nyt. Jeg synes, at det er fantastisk at kunne opleve det og man skal akceptere, at sådan er det bare nogle gange og være taknemelig, at vi er raske og at vores krop kan så meget! Og så er det hurtigt overstået. Nej, jeg elskede at være gravid og har aldrig rigtigt brokkede mig. Jeg har kun sagt, da jeg var ekstra træt og folk har haft meget forståelse for det. Og så var jeg bare mere langsomt end normal.

Anmeld

7. marts 2010

Liljesilas

LauraLW skriver:

Jeg er så en af dem der aldrig rigtig har syntes det var fedt at være gravid... Dette skal ikke forveksles med ønsket om et barn, kærligheden til baby etc, for det er to seperate ting herhjemme. - Men jeg synes ikke det er fedt--- på nogen måde. Desværre. Så jo, jeg kan godt være træt af at være gravid... er det nærmest hele tiden, og glæder mig usædvanlig meget til det er overstået.

Laura

Jeg kan virkelig godt forstå dig, selv om jeg ikke altid er træt af det. Men det er hårdt fysisk for kroppen, og for nogle også psykisk. Jeg er en person der elsker at kunne gøre alt selv, at kunne rører mig osv. Derfor tror jeg, at jeg får den følelse af magtløshed, når jeg kun kan lægge på sofaen og have ondt. Men det er naturligvis det hele værd, synes bare lige jeg ville ud med det, for idag er jeg lidt ked af det.

Anmeld

7. marts 2010

Liljesilas

Cris skriver:

Nej, jeg har ikke haft det sådan. Jeg har bare ligget ned så meget jeg kunne og jeg har faktisk svømmet så meget, næsten hver dag. Jeg elskede at være gravid og hver dag mærkede jeg, om der var noget nyt. Jeg synes, at det er fantastisk at kunne opleve det og man skal akceptere, at sådan er det bare nogle gange og være taknemelig, at vi er raske og at vores krop kan så meget! Og så er det hurtigt overstået. Nej, jeg elskede at være gravid og har aldrig rigtigt brokkede mig. Jeg har kun sagt, da jeg var ekstra træt og folk har haft meget forståelse for det. Og så var jeg bare mere langsomt end normal.

Selvfølgelig elsker jeg mit barn i maven, det har nemlig akkurat intet med det at gøre. Jeg glæder mig så meget til han kommer og synes selvfølgelig det er det hel værd, men derfor synes jeg stadig det er hårdt nogle dage...

Jeg synes det er dejligt at du har det skønt hver dag, men jeg har bare nået et punkt nu, hvor jeg er pyldret, fordi jeg har fået enormt mange smerter og fordi han er enormt tung. Men det betyder ikke at jeg på noget tidspunkt ville vælge om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.