Ehm det der med tøj....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

Klumpe-dumpe

Jeg så lige en anden tråd, hvor folk havde købt forårsjakker...

-Men hvordan kan I løbe dem allerede nu? Tænker sådan str. mæssigt....

Jeg synes ikke lige jeg kan fornemme, hvilke str. Dronningen bruger om 1½-2 mdr. -Hendes vinterjakker er str. 68 og de er rigelige, (brættet op på ærmerne) så skulle jeg vælge en 68 igen eller 74?

-Og hvornår begynder man sådan varme grade-mæssigt, at tage dem ud af flyverdragterne?

Trine, som til tider stadig føler sig som en meget grøn mommy.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Bondepigen

malucca09 skriver:

Jeg synes ikke lige jeg kan fornemme, hvilke str. Dronningen bruger om 1½-2 mdr. -Hendes vinterjakker er str. 68 og de er rigelige, (brættet op på ærmerne) så skulle jeg vælge en 68 igen eller 74?

-Og hvornår begynder man sådan varme grade-mæssigt, at tage dem ud af flyverdragterne?

Uuuh, det er osse sådan noget jeg går og bryder mit hoved med... Så jeg følger lige med her, hvis der er nogen der har nogle gode svar på det.

Jeg vil godt vide om man bør købe jakker i en eller to str. større, for at de kan passe den næste år?

Anmeld

7. marts 2010

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Uuuh, det er osse sådan noget jeg går og bryder mit hoved med... Så jeg følger lige med her, hvis der er nogen der har nogle gode svar på det.

Jeg vil godt vide om man bør købe jakker i en eller to str. større, for at de kan passe den næste år?

Vores børne-tøjsekspert Rikke må vide det

Anmeld

7. marts 2010

Bondepigen

malucca09 skriver:

Nå ja, det har hun garanteret fået undervisning i...

Anmeld

7. marts 2010

Vingummien

malucca09 skriver:

Rart jeg ikke er den eneste der tænker over det, tror jeg venter med at købe for at være sikker

Anmeld

7. marts 2010

Jules

malucca09 skriver:

Da Viktor kom i str. 80 (Sidste sommer) begyndte det at gå meget langsomt med størrelserne. Han bruger stadigvæk 86. Og er bestemt sikker på han først kommer i 92 til sommer....

Så alt det forårs/sommer ting jeg har købt er str.92....

Men det er nu dejligt at han er begyndt at bruge sit tøj så længe at det kan nå at blive lidt slidt... Hehe

Anmeld

7. marts 2010

Bondepigen

Jules skriver:

Da Viktor kom i str. 80 (Sidste sommer) begyndte det at gå meget langsomt med størrelserne. Han bruger stadigvæk 86. Og er bestemt sikker på han først kommer i 92 til sommer....

Så alt det forårs/sommer ting jeg har købt er str.92....

Men det er nu dejligt at han er begyndt at bruge sit tøj så længe at det kan nå at blive lidt slidt... Hehe

Så skal jeg nok osse købe str. 92... hun er 83½ cm nu, men hun vokser ski lidt i ryk, så jeg kan ikke helt regne med det. Men ærmerne kan jo smøges lidt op, hvis den bliver lidt for lang. Vil gerne, hvis der kunne være en chance for at Emma kan passe den næste år....

Anmeld

7. marts 2010

Vinker

Hihi sidder lige og tænker så det knager :p Er desværre ikke direkte oplært i det der med hvornår man tager dem ud af flyverdragten for det er også noget jeg lige går og funderer over ;)

Men tænk på hvornår du selv begynder at overveje at hoppe i en forårsjakke og så liiiige vente lidt længere med den bette for de sidder jo ofte stille i klapvognen el lign når de er ude hvor vi andre trasker afsted og derved får varmen hurtigere. Evt kan du i starten putte en god trøje indenunder jakken. Lag på lag er altid godt.

Ang. størrelse så er det svært at sige for det er bare forskelligt hvor hurtigt de små vokser. Selv har jeg erfarret at en str i flyverdragt har været for lidt til Niklas Emil. Han startede ud med en str 80 som var rigeligt stor til ham, men nu har jeg puttet ham i str 92 som jeg faktisk havde købt ind minded på næste vinter, hmmm :s

Mht til forårsjakke så er det netop nu at udvalget er størst og nu man skal kigge efter dem hvis man vil nå at købe før de bedste er solgt, men på den anden side er folk nok lidt langsomme om det i år pga det ekstra hårde vintervejr. Men mit råd er at du tar lille pigen med ud og prøver den jakke ud udser dig og simpelthen vurderer udfra den str hun prøver. Det er jo svært at sige hvor længe hun kommer til at bruge den..... Får vi mon en laaaang varm sommer (jaaaah be om) eller blir det en lumsk kold dansk sommer....

Hmm ved ikke om noget af det jeg skrev gav mening ????

Anmeld

7. marts 2010

Vinker

bondepigen skriver:

Nå ja, det har hun garanteret fået undervisning i...

Nej desværre ikke direkte :( Jeg er nemlig ikke udlært i børnetøj, men i ung/dametøj. Men har alligevel lært meget af at være i Kids butikken :o)

Anmeld

7. marts 2010

TbCp

Liva er 2 1/2 nu, 3 til august, og jeg har valgt at købe jakker til hende i str. 98 (3 år).
De er rigelig store nu, men ærmerne kan jo smøges op så det fungere udemærket med den str.

Jeg har puttet Liva i et sæt lidt tyndere end flyverdragt, her den sidste uge i dagpleje. Synes det er rigtig svært at finde ud af hvornår man skal skifte, men hun har så fået strømpebukser under bukserne så det lidt tyndere sæt har været fint til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.