Jeg har en skabelon fra nogle af vores venner på et gensidigt testamente. Kan jeg bare skrive det ind på computeren og så printe det ud på justitsministeriets genpartspapir selv?
Og så siger du, det er på kommunen, man skal bestille en tid til at "skrive under"?
For så er det da det, vi gør 
Sådan skrives et testamente:
1: Forsiden: et blankt papir med teksten "Testamente"
2: Originalen: Formuler dit testamente på et blankt papir og klips det sammen med forsiden.
3: Kopien: udskrives på justitsministeriets genpartspapiret (husk, at hvis det fylder mere end det underste felt på genparten, skal resten skrives på bagsiden)
4: lav sted-, dato- og underskriftfelt(er) - men LAD VÆR med at underskrive før hos notaren.
5: bestil tid - tag identifikation, original og genpart med til notaren - skriv under medens notaren ser på det - notaren attesterer - du smider dine 300 kr. - tager originalen med hjem.
6: 5000 kr sparet
7: Du skal ringe til den skifteret der tilhører din kommune og få en tid til det rådhus hvor det kan lade sig gøre at komme til en notar.
Eksempel: Vi bor i Korsør, der hører under Slagelse kommune, men skifteretten ligger i Næstved. Så jeg ringede til næstved og fik en tid til notaren i Slagelse.
Et genpartspapir koster 8-, hos boghandleren. køb gerne nogle stykker hvis i laver fejl når i printer det ud.
held og lykke
Anmeld