Papirer på hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.501 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

Svenne

Hej piger.
Jeg er lidt i tvivl om, hvilke papirer, det er "nødvendigt" at have på hinanden, når man ikke er gift. Vi vil jo gerne være sikret så godt som muligt inden den lille kommer.
Er der nogen, der ved det?
Vi bor i leje-lejlighed, så vi ejer sådan set ikke så meget andet end vores bil og inventar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

iris-mor

Ved det ikke, men håber du finder ud af det og får det løst.

ida

Anmeld

6. marts 2010

oo

min veninde og hendes kæreste valgte, da de skulle have barn, at gå til en advokat og få papirer på hinanden. De skulle så tage stilling til ALLE scenarier: hvis den ene dør, hvis den ene bliver handicappet, hvis den ene ikke vil bo sammen mere osv osv. meget deprimerende sagde hun, men rart bagefter at vide, at der var helt rene linier og klare regler for hvad der så ville ske.

Anmeld

6. marts 2010

Barbamama

Vi er ikke gift men vi har fået lavet et testamente, så hvis den ene af os skulle gå bort tilfalder alt den anden. Ellers vil vores datter arve det hele og det ville komme til at stå på en lukket konto til hun fyldte 18.

Anmeld

6. marts 2010

Bavianis

michella80 skriver:

Vi er ikke gift men vi har fået lavet et testamente, så hvis den ene af os skulle gå bort tilfalder alt den anden. Ellers vil vores datter arve det hele og det ville komme til at stå på en lukket konto til hun fyldte 18.

Samme her:-)

Anmeld

6. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

I forhold til faderskab skal I udfylde en omsorgs- og ansvarserklæring og have 2 vidner til at skrive under også Den skal så sendes til sognet sammen med fødselsattesten, eller tidligere (i tilfælde af at der skulle ske dig noget under fødslen, kan det være en god ting at udfylde den inden fødslen).

Håber du kunne bruge det til lidt!?

Knus Caroline

Anmeld

7. marts 2010

Svenne

michella80 skriver:

Okay. Skal man til en advokat og have det lavet? Eller kan man gøre det på anden vis? Jeg tænker her på, om det er nogle papirer, man selv kan udfylde og sende eller om det kun er en advokat, der kan lave det?

Anmeld

7. marts 2010

Svenne

Caroline86 skriver:

I forhold til faderskab skal I udfylde en omsorgs- og ansvarserklæring og have 2 vidner til at skrive under også Den skal så sendes til sognet sammen med fødselsattesten, eller tidligere (i tilfælde af at der skulle ske dig noget under fødslen, kan det være en god ting at udfylde den inden fødslen).

Håber du kunne bruge det til lidt!?

Knus Caroline

Tak for svar. Det kan det helt sikkert. Vi har fået den udfyldt nu, så den er klar

Anmeld

8. marts 2010

Barbamama

Svenne skriver:

Okay. Skal man til en advokat og have det lavet? Eller kan man gøre det på anden vis? Jeg tænker her på, om det er nogle papirer, man selv kan udfylde og sende eller om det kun er en advokat, der kan lave det?

Det er en advokat der skal lave det. Han taler med jer om hvad der skal stå i testamentet og så sender han det til jer. Så skal I underskrive det foran (ej jeg kan huske hvem det er.... pinligt....) nogen som tager ca 300kr for at se at det nu ER jer der underskriver testamentet. Jeg kan ikke lige huske hvad vi gav for advokat og testamente.....

Anmeld

8. marts 2010

netdaddy

Da vi købte hus (og endnu ikke var gift eller havde børn) fik vi lavet det der hedder et gensidigt testamente hos en advokat.

Det kostede vist nok omkring 7-8.000 kr. at få lavet, men så sikrede vi os også på alle måder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.